TOP 8 ieteikumi Facebook Organic Reach palielināšanai

2014. gada beigās Facebook ieviesa jaunu algoritmu, kas nozīmē, kad tagad lapas sasniedz krietni mazāku daļu no to sekotājiem. Pirms dažām dienām Facebook ir izziņojis, ka drīz Timeline būs vēl mazāk lapu publikāciju un vairāk jaunumu no draugiem. Facebook lapu administratoriem ir jāmeklē atbilde uz jautājumu, – vai tiešām tagad ir jāmaksā par katru publikāciju, lai tā nokļūtu jau pie esošiem sekotājiem?

Vienkāršas atbildes uz šo jautājumu nav. Tas ir atkarīgs no individuālās pieejas un Facebook lapai uzstādītājiem mērķiem. Taču šeit sniegsim padomus, kā palielināt Organic Reach, izmantojot bezmaksas paņēmienus.

Locowise.com ir veikuši Facebook statistikas analīzi, un ir secinājuši, ka Organic Reach pašreiz izskatās šādi:

  • Interneta saites (piemēram, bloga ieraksts): 18%
  • Videomateriāls: 9%
  • Teksta publikācijas: 9%
  • Attēli: 7%

Locowise iesaka publicēt vairāk saites, kurās Jūs tagad varat ievietot vizuāli pievilcīgus attēlus. Protams, ne katram biznesa profilam izdodas publicēt vairāk saites, nekā tekstu vai attēlu. Svarīgi ir lieki nepiesārņot savu  Facebook lapu. Atcerieties, ka tām jāsniedzJūsu faniem saistoša informācija.

 facebook bilde

TOP 8 ieteikumi lasītāju sasniegšanai

1. Rīkojiet konkursus/giveaways

Tas ir viens no populārākajiem paņēmieniem, ko daudzi jau izmanto savā praksē. Ņemot vērā Jūsu profilu, var izspēlēt konkursus, kuru ietvaros izlozējat dāvanu. Kreativitāte un konkursa noteikumi arī spēlē nozīmīgu lomu. Maketa dizains, teksta un noteikumu izvēle ietekmēs dalībnieku skaitu. Dāvanas patīk visiem. Tādas ierastas lietas kā dāvanu kartes, gardumi vai modernās digitālās ierīces piesaista simtiem interesentu. Specifiskas dāvanas, kā, piemēram, digitālā rokasgrāmata šauram profilam, attiecīgi saņems mazāku Organic Reach.

Kopš 2014. gada 5. novembra Facebook politika aizliedz izmantot „Spied share” un „Like” mūsu lapai. Šobrīd ir atļauts: piedāvāt nokomentēt publikācijas, atstāt komentāru Facebook lapā vai sūtīt bildi,lai piedalītos konkursā. Draugu ietagošana arī ir aizliegta. Turpinot publicēt konkursus, kas neatbilst Facebook noteikumiem, tie var tikt bloķēti.

facebook konkursi

Konkursi arī pozitīvi ietekmē Facebook Page Like skaitu. Sekotāji bieži vien dalās konkursos ar saviem draugiem. Tādā veidā palielinās lapas sekotāju skaitu.Iesakām likt #konkurss hashtag, tas palīdz citiem ieraudzīt Jūsu organizētos konkursus.

2. Aiciniet pierakstīties uz paziņojumiem

Tas ir vienkāršs triks, kas ļaus jau esošajiem sekotājiem saņemt paziņojumus, līdzīgi kā no draugiem, nospiežot „Get Notifications”.

facebook jaunumi

Pasākumu organizatori var izmantot līdzīgu iespēju koncertu un citu notikumu izziņošanai.

facebook pasākumi

Social Times ziņo, ka Facebook šobrīd testē jaunu funkciju mobilajās ierīcēs, kur varēs atzīmēt Jums svarīgākās lapas un draugus, kuru paziņojumus Jūsu negribētu palaist garām.

3. Izmantojiet Facebook video funkciju

Facebook ļauj ievietot YouTube, Vimeo un līdzīgas video saites, taču tas labprātāk rāda organiski ievietotus video. Jā, tie ir video ieraksti ar auto play funkciju, kas ir redzami Timeline. Radoši cilvēki ir iemācījušies to efektīvi pielietot. Auto play funkcijai nostrādājot, cilvēks redz kustīgu bildi un pievērš tai uzmanību. Šiem video nav skaņas, ja vien Jūs paši to neieslēdzat. Taču daudzi sāk izmantot šos video kā GIF animāciju, saliekot vizuāli iespaidīgu materiālu ar paskaidrojošo tekstu. Šādā veidā Jums ir iespēja dot īsu apmācības kursu, iespaidot vai izklaidēt savu publiku.

atrium azur facebook

4. Dalieties blogu ierakstos

Vērtīgi blogu ieraksti ir neaizstājama lieta. Ja Jūs spējat sniegt interesantu, noderīgu vai diskusijas vērtu informāciju, tad arī citi mediji gribēs Jūs citēt. Lasītāju pozitīvās atsauksmes ļaus Jums iegūt jaunus lapas sekotājus. Vairāk sekotāju – lielāks Organic Reach.

facebook bloga ieraksti

5. Izmēģiniet šobrīd populārus publikāciju veidus

  • Citāti. Cilvēkiem patīk emocionālas un dziļas atziņas.
  • Kompānijas bildes. Attēli, kas parāda Jūsu darbavietas atmosfēru un ikdienu.
  • Asprātīgs attēls, kas rada vēlmi dalīties ar citiem.
  • Eksperta ieteikums. Ja Jums uzticās, no Jums arī labprāt pieņems kādu noderīgu padomu.

Rakstot tekstus, jāatceras, ka Facebook grib dzirdēt stāstus, kas raisa emocijas. Facebook uzsver, ka bezmaksas publikācijas, kas mēģinakaut ko reklamēt, ir mazāk interesantas un neiederās cilvēku ikdienas Timeline. Viņi grib redzēt patiesus stāstus, nevis reklāmu. Citiem vārdiem sakot, Facebook novērtē kreativitāti. Taču nevajag rakstīt poēmas, jo garus tekstus lasa retāk. Lai saprastu, kādus tekstus lasa tieši Jūsu auditorija, publikācijas garums ir jātestē. Dažas kompānijas, piemēram, ievieto rakstus līdz piecām reizēm dienā, tādā veidā palielinot kopēju atbalstītāju skaitu, kas redz publikācijas. Taču ne katram profilam šāda pieeja piestāvēs un var izraisīt pretēju reakciju.

facebook ieraksti

6. Izvēlieties pareizus laikus un dienas

Facebook Insights piedāvā publikāciju statistiku, kas Jums palīdzēs izvēlēties diennakts laikus un nedēļas dienas, kurās Jūsu mērķauditorija ir visaktīvākā. Dažāda profila Facebook lapām šie laiki var ļoti atšķirties.

facebook insights

7. Segmentējiet savus lasītājus

Ja Jums ir vairāki tūkstoši atbalstītāju, izmēģiniet sekotāju bezmaksas segmentēšanu. Facebook dod iespēju rādīt ziņu tiem, kuriem tā visvairāk varētu interesēt, segmentējot pēc reklāmai līdzīgiem parametriem.

facebook segmentacija

8. Pieminiet citas lapas

Sadarbība ar citām lapām, vai citu vārdu/nosaukumu pieminēšana informatīvos nolūkos palīdzēs Jums sasniegt lielāku Organic Reach. Konkrētā lapa saņems paziņojumu, ka tika pieminēta, un, iespējams, pārpublicēs Jūsu ziņu savā lapā, un tas nesīs jaunus sekotājus vai cita veida aktivitātes (share, like, comment utt.).

facebook engagements

Lai arī kāds būtu Jūsu uzņēmuma darbības profils, testējiet tekstus, bildes, video un esiet mūsdienīgi! Mēģiniet būt atšķirīgi, radoši un neaizmirstiet par attēlu un teksta kvalitāti. Ja Jums ir ieteikumi, ko vēl neesam minējuši, un Jums tie dod labus rezultātus, noteikti ierakstiet tos komentāros! Ja Jums ir jautājumi, rakstiet mums vēstuli uz e-pasta adresi: sv@imarketings.lv