Kā mainījusies uzņēmumu Facebook komunikācija COVID-19 laikā (apkopoti 40 uzņēmumi, t.sk. SexyStyle)

COVID-19 gandrīz zibenīgi ieviesis izmaiņas Latvijas uzņēmumu satura mārketingā un komunikācijā ar lietotājiem sociālajos tīklos. Liels prieks, ka uzņēmumi var tik operatīvi pielāgoties ārējiem apstākļiem.

Mēs regulāri sekojam līdzi dažādu uzņēmumu satura publikācijām sociālajos tīklos un šoreiz esam nolēmuši publiskot pēdējos izpētes rezultātus. Iespējams, arī jums būs vērtīgi uzzināt, kā mainījusies uzņēmumu komunikācija sociālajos tīklos krīzes laikā.

COVID-19 laikā apmēram 70-90% no publikācijām ir tiešā vai netiešā veidā saistītas ar koronavīrusu.

Šajā laikā komunikāciju tonis ir nopietnāks, jo tiek daudz publicēta informācija par drošības pasākumiem. Mazāk izmantotas iesaistošās publikācijas. Vairāk tiek izmantoti tiešsaistes video. Pirms COVID-19 tika publicēta informācija par nozares, uzņēmuma aktualitātēm, sasniegumiem, jaunumiem, bet krīzes laikā tā novērojama krietni mazāk.

Dažiem uzņēmumiem pēdējo divu nedēļu laikā (aprīlis) komunikācija pamazām atgriežas iepriekšējā tonī.

Uzņēmumi, kuru komunikāciju Facebook lapās esam izpētījuši: 1a.lv, 220.lv, Douglas, Drogas, Mádara Organic Skincare, Bite, LMT, Tele2, Riga Spirits & Wine Outlet, Latvijas balzams, Printful, Coca-Cola Latvia, SEB banka, Swedbank, Citadele banka, Tirdzniecības nams “Kurši”, Ksenukai, Tet, Elektrum, Vivus.lv, Viasms.lv, Incredit, AIZDEVUMS.LV, Altero, Rimi Latvia, Maxima Latvija, ELVI Latvija, Barbora.lv, AZETA, Apotheka Latvija, Omniva Latvija, Circle K Latvia, VIRŠI, Neste Latvija, KOOL Latvija, SexyStyle, airBaltic, Samsung Latvia, Moller Auto Rīga, Gemoss.

Zemāk ir 30 pielāgotas komunikācijas gadījumi, ko esam novērojuši. Būt sociāli atbildīgajam šobrīd ir ļoti aktuāli, un tas pozitīvi ietekmē uzņēmuma reputāciju.

  1. Daudzi no zīmoliem savā komunikācijā izmanto tēmturi #paliecmājās.
  2. Visi atsaucas uz Covid-19 laikā ieviestajiem drošības pasākumiem valsts līmenī, par tiem vairākas reizes informē un atgādina Facebook lapas sekotājiem.
  3. Daļa no uzņēmumiem informē tieši par viņu tirdzniecības vietās izveidotajiem papildu drošības pasākumiem.
  4. Visi aicina izmantot online pakalpojumus, ja ir iespēja, izmantot e-veikalu.
  5. Daļa aicina pastiprināti rūpēties par riska grupā esošajiem (senioriem, grūtniecēm, cilvēkiem ar īpašām vajadzībām).
  6. Aicina rūpēties par savu un darbinieku drošību, veselību.
  7. Tiek piedāvāta bezmaksas piegāde: Douglas, SexyStyle pirkumiem virs 5 eiro, Bite (mājas internetam).
  8. Novērtē savus darbiniekus un Facebook publikācijās saka viņiem paldies: airBaltic, VIRŠI, Circle K.
  9. Aicina uz sportiskām aktivitātēm mājās vai svaigā gaisā: Elektrum, Bite, 1a.lv.
  10. Iesaka izvēlēties drošu piegādi – ar kurjeru uz mājām vai pakomātu.
  11. Aicina pateikt publisku paldies mediķiem: Apotheka, Incredit, Elvi, Rimi, Bite.
  12. Aicina atbastīt mediķus finansiāli, ar pārtiku vai kā savādāk, vai paši jau atbalsta: Gemoss, Rimi, MAXIMA, SAMSUNG, Tet.
  13. Daļa dalās ar padomiem, kā strādāt, mācīties no mājām efektīvi: Printful, SAMSUNG, Bite.
  14. Dalās ar padomiem, kā pavadīt laiku mājās, piedāvā izmantot arī dažādas lietotnes: SAMSUNG, SexyStyle, Douglas, Bite, TELE2.
  15. Dalās ar lietotnēm, kas palīdz strādāt, mācīties attālināti: Bite, LMT, Tet.
  16. Sniedz padomus un ieteikumus, kā sargāt savus datus, kā pasargāt sevi virtuāli: SAMSUNG, Tet.
  17. Balstoties uz to, ka daudz laika tiek pavadīts mājās, izveido attiecīgu konkursu: Vivus.lv, SAMSUNG, SexyStyle, Tet.
  18. Aicina doties pie dabas, ievērot distanci, izvairīties no populārākajām dabas takām un apskates vietām.
  19. Pārtikas veikali informē, ka produktu daudzums veikalos ir pietiekams un preces visu laiku tiek papildinātas.
  20. Tiek sniegtas attālinātas intervijas medijiem.
  21. Tiek veiktas attālinātas darba intervijas: Tet.
  22. Tiek izjusta spriedze no pircējiem, aicina būt iecietīgiem pret apkalpošanas sektora darbiniekiem.
  23. Informē par ieviestajām iepirkšanās stundām riska grupā esošajiem: Apotheka, Rimi.
  24. Dalās ar padomiem, kā pareizi mazgāt rokas: Azeta, Drogas, Madara.
  25. Dalās ar informāciju, kā pasargāt sevi no vīrusiem, kā stiprināt imunitāti: Azeta.
  26. Dalās ar fotoattēliem, kā tieši viņu darbinieki strādā no mājām: Citadele, Tet.
  27. Reklamē dezinfekcijas līdzekļus: BN Kurši, Latvijas balzams.
  28. Jauna iespēja – iegādāties preces online: Latvijas balzams, Spirits and Wine, Gemoss.
  29. Elvi, Maxima palīdz darba dīkstāvē esošajiem. Piedāvā īslaicīgu/noteikta termiņa darbu, saglabājot esošās darba attiecības.
  30. Douglas organizē dažādus tiešsaistes video ar skaistumkopšanas padomiem, Drogas piedāvā YouTube video.

Tālāk atradīsiet komunikācijas piemērus no 4 izpētītajiem uzņēmumiem.

Ja vēlaties saņemt visu uzņēmumu komunikācijas piemērus (buklets pdf formātā), nosūtiet, lūdzu, pieprasījumu uz welcome@imarketings.lv (Subject: Vēlos saņemt bukletu par uzņēmumu komunikāciju sociālajos tīklos). Buklets ir bez maksas. Saņemot bukletu Jūs piekrītat saņemt iMarketings.lv ziņas uz norādīto e-pastu (jebkurā brīdī var atteikties).

airBaltic Facebook publikācijas Covid-19 laikā

1. Informē par seja masku piegādi.

2. Uzsver pasažieru un darbinieku drošību.

3. Informē par papildu reisiem un aicina būt atbildīgiem. Lieto tēmturi #lidomājās.

4. Informē ka, ja reiss tiek atcelts, ir iespēja saņemt kuponu, kas sedz pilnu kompensācijas summu un dod klientam papildu 20 EUR par lidojumu vienā virzienā ceļojumam nākotnē!

5. Aicina ievērot sociālo distancēšanos.

6. Ziņo par tūkstošiem zvanu un ziņu. Aicina lūkoties ceļojumu atjauninājumos – tur ir iespēja atrast atbildes uz saviem jautājumiem.

7. Pasakās saviem darbiniekiem.

8. Informē par Latvijas Republikas ieviestajiem ierobežojumiem, lidojumu apturēšanu.

9. Piedāvā lielisku iespēju – bez maksas mainīt lidojuma datumu.

Alkohola veikalu Facebook publikācijas Covid-19 laikā

Latvijas balzams veikali rūpējas par drošību, piedāvājot dezinfekcijas līdzekli, ieteikumus, tikmēr Spirits and wine reklamē savus produktus ar dezinfekcijas īpašībām.

1. Latvijas balzams veikalos piedāvā iegādāties dezinfekcijas līdzekli.

2. Ieviesta jauna iespēja – pasūtīt online, saņemt mājās.

3. Spirits and Wine ir radoši – reklamē stipro alkoholu kā dezinfekcijas līdzekli.

4. Piedāvā informāciju, kā pagatavot dezinfekcijas līdzekļus, izmantojot stipro alkoholu.

5. Piesardzības ieteikumi Covid-19 laikā.

Altero Facebook publikācijas Covid-19 laikā

1. Tiek veiktas attālinātas intervijas.

2. Sniedz padomus, kā iepirkties izdevīgāk internetā.

3. Dalās ar ieteikumiem, kā nepiedzīvot personīgo finanšu krīzi.

Aptieku Facebook publikācijas Covid-19 laikā

1. Aicina rūpēties par aptieku darbiniekiem.

2. Informē, ka klientu, darbinieku drošībai izmanto sejas maskas, stikla barjeras.

3. Dalās ar informāciju par drošības pasākumiem.

4. Dalās ar saņemtajām pateicībām par nesavtīgo darbu.

5. Informē par ieviestajām iepirkšanās stundām riska grupā esošajiem.

6. Novērota klientu neiecietība, aicina būt saprotošiem.

7. Aicina publiski pateikties par mediķu darbu.

8. Norāda, kādi piesardzības pasākumi tiek veikti aptiekās.

9. Publicē ieteikumus, kā pasargāt savu un citu veselību.

10. Aicina arī mājās būt skaistai un iegādāties konkrētus produktus.

11. Informē, ka ierobežotā daudzumā pieejami antiseptiskie līdzekļi.

12. Dalās ar padomiem, kā stiprināt imunitāti.

13. Īpaši akcentē produktus imunitātes stiprināšanai, piedāvā tiem atlaides.

14. Uzsver drošu iepirkšanos, uz mājām piegādā tikai priekšapmaksas sūtījumus. Aicina izvēlēties piegādi uz mājām vai pakomātu.

15. Sniedz informāciju par to, kā izveidot sejas masku.

16. Ieteikumi par roku mazgāšanu.

17. Dalās ar padomiem, kā pasargāt sevi no vīrusiem.

18. Aicina būt atbildīgiem, palikt mājās un pasūtīt ar piegādi uz mājām.