Ja:
- Jūs pārvaldāt reklāmu paši
- Reklāmu pārvalda reklāmas/mediju aģentūra
- Jums ir vairāk par 3 komunikācijas kanāliem (t.sk. arī offline)
- Reklāmas budžets pārsniedz 1000 eur/mēn
Tad esam šeit, lai palīdzētu ar padziļinātu reklāmas kampaņu analīzi:
- Profesionāli pārvaldām vairāk kā 100 Analytics kontus
- Veicam reklāmas kampaņu analīzi vadošiem nozares uzņēmumiem
- Esam profesionāļu komanda, kas ar datu analīzi strādā ikdienā (t.sk. sertificēts Google treneris Dr. Sergejs Volvenkins)
- Komandā esam gan tehniskie speciālisti, kas meistarīgi tiek galā ar jebkuru sarežģītības uzdevumu, gan mārketinga eksperti, kas pagriež datu analīzi un interpretāciju pareizajā virzienā
Vai kādreiz esat uzdevis sev kaut vienu no šiem jautājumiem?
- Nākamajā gadā vēlamies sasniegt labākus rādītājus (KPI). Kas būtu jāpilnveido kanālos/reklāmas budžetos, lai varam to sasniegt?
- Gribam efektīvāk sadalīt reklāmas budžetu starp vairākiem kanāliem. Kā novērtēt katra kanāla īsteno vērtību?
- Es vēlētos saņemt ROI, Cost/Conv, Conversions u.c. man svarīgus efektivitātes rādītājus online režīmā kampaņas realizācijas gaitā, nevis pēc vairākām dienām vai mēneša beigās.
- Cik svarīgi manā mājaslapā ir produktu filtri / kalkulatori / citas pogas, un kas pērk biežāk – tie, kas tās izmanto, vai tie, kas nē?
- Analytics rīkā redzu tikai AdWords izmaksas. Gribu redzēt un analizēt arī visu pārējo online kanālu izmaksas un atdevi.
- Kāda ir klienta mūža vērtība (Customer Lifetime Value) un kā tā ietekmē cenu, ko esam gatavi maksāt par viena klienta iegūšanu?
- Vēlos zināt, kas ir mans ideālais pircējs (super user), lai piesaistītu tos mājaslapai aktīvāk.

Meklēt atbildes uz šiem un citiem Analytics jautājumiem ir mūsu ikdienas dzīve, un to mums patīk darīt vislabāk. Pārvēršam sausos ciparus aizraujošos stāstos, kas ļauj Jums pieņemt precīzākus un pārdomātākus mārketinga lēmumus.
Mūsu Analytics komanda strādā ar jebkuras sarežģītības uzdevumiem. Mēs labprāt realizēsim gan īslaicīgu (noteikt kampaņu efektivitāti, kanālu lomu utt.), gan arī ilglaicīgu projektu (analīzes sistēmas izveidošana ar turpmāku regulāru datu analīzi).
Piesakiet Google Analytics eksperta vizīti jau šodien!
- Veiksim Google Analytics konta auditu bez maksas
- Sniegsim TOP3 ieteikumus, kā varat pilnveidot reklāmas kampaņu analīzi
- Noskaidrosim Jūsu vēlmes un KPI, ko vēlaties sasniegt
Lai Jums būtu labāks priekšstats, kur mēs varētu palīdzēt ar Analytics, tālāk minēsim dažas praktiskas analīzes iespējas:
Noskaidrot komunikācijas kanālu efektivitāti
No vienas puses šī ir pietiekami vienkārša analīze, bet no otras puses, ja zinām, ka daži kanāli pilda vairāk asistējošu lomu pārdošanā, produktiem varētu būt atšķirīga rentabilitāte, mājaslapa varētu ne līdz galam efektīvi pildīt savu pārdošanas funkciju, tad noskaidrot īsto kanālu efektivitāti bieži vien nav tik elementārs uzdevums.
Veikt mājaslapas darbības efektivitātes analīzi
Mājaslapai ir kritiska nozīme pārdošanas procesā. Pētot apmeklētāju uzvedību mājaslapā, var noskaidrot, kuras sadaļas vai kuri elementi strādā neefektīvi. Pilnveidojot tos, var palielināt mājaslapas darbības efektivitāti (Conversion Rate). Šeit strādājam ar vairākiem rīkiem (Google Analytics, Yandex Metrika, ClickTale, Crazzy Egg, utt.) un pētām gan lietotāju pārvietošanu pa stratēģiskajām sadaļām, gan elementu darbības efektivitāti.
Pētīt apmeklētāju dažādu segmentu darbības efektivitāti
Ne katrs klikšķis ir svarīgs un arī ne katrs apmeklētājs ir svarīgs. Mēs dalām visus apmeklētājus vairākos segmentos, lai noteiktu, kuras apmeklētāju grupas nes vislielāko peļņu vai ir visizdevīgākās. Šo informāciju var un vajag izmantot, plānojot kanālus, reklāmas ziņojumus, saturu mājaslapā. Pateicoties šai informācijai, var samazināt viena klienta piesaistīšanas izmaksas.
Noskaidrot kanālu lomu pārdošanas procesā
Klients var uzklikšķināt uz Jūsu banera delfi.lv portālā vai pāriet uz lapu no e-pasta izsūtīšanas, neko neiegādāties, bet atcerēties piedāvājumu. Un pēc nedēļas, kad, piemēram, tiek saņemta alga, ienākt lapā caur organiskajiem meklēšanas rezultātiem un veikt pirkumu (vai citu vērtīgu darbību). Lai pareizi sadalītu reklāmas budžetu, Jums jāzina visi kanāli, kas piedalās pirkšanas procesā (ne tikai pēdējo, ko redzat klasiskās Analytics atskaitēs). Katram klientam individuāli veidojam kanālu atribūciju.
Noteikt pircēja mūža vērtību (Customer Lifetime Value)
Vai Jūsu klienti veic atkārtotus pirkumus? Klients var nopirkt, apmeklējot lapu, piemēram, no Google reklāmas un pēc tam vēl 5 reizes veikt atkārtotus pirkumus, ienākot tieši mājaslapā. Ja nerēķināt pircēja mūža vērtību, tad Jūs redzēsiet tikai vienu pirkumu, piemēram, no Google reklāmas. Bet patiesībā zināmi nopelni Google reklāmai ir arī pie pārējiem pieciem pirkumiem. Acīmredzami, Jums būtu svarīgi to zināt. Tad Jūs varētu noteikt īsto summu, ko esat gatavi ieguldīt viena klienta piesaistīšanā. Šī informācija ļaus paskatīties uz kanālu efektivitāti no cita skatu punkta un veikt korekcijas mediju plānā.
Sasaistīt online kanālu darbību ar offline pirkumiem
Vai Jūsu klienti sākumā apmeklē mājaslapu un pēc tam var doties uz veikalu, lai nopirktu produktu? Lai pareizi noteiktu kanālu efektivitāti, Jums būtu svarīgi sasaistīt online apmeklējumus (kanāli, ziņojumi utt.) ar pirkumiem veikalā. Šis process ir tehniski sarežģīts, bet ar mūsu palīdzību tas ir paveicams. Uzņēmumiem, kas tiek pie offline conversion datiem, atklājas patiesā aina par online kanālu darbības efektivitāti offline pirkumu griezumā.
Tās bija tikai dažas jaukas lietas, ko mēs varam saņemt, profesionāli strādājot ar Google Analytics un citiem analītiskiem rīkiem. Dati mūsu rokās atdzimst, un mēs tos pārvēršam par aizraujošu stāstu, uz kura pamata Jūs pieņemat lēmumus, kas palīdzēs Jūsu biznesam augt.
Reklāmas padziļināto analīzi veicam šādā secībā:
Macro KPI noteikšana
Rādītāji, kas parādīs, vai reklāmas kampaņa/kanāls strādā efektīvi. Atbilstošus rādītājus nosakām individuāli katrā atsevišķā gadījumā. Šeit ir daži no augstākā līmeņa rādītājiem: Conversions, Conversion Rate, CPA vai ROI. Kampaņas laikā rādītāji tiek pārrēķināti vairākas reizes dienā, kas ļauj klientam uzreiz saņemt aktuālo informāciju par kampaņas efektivitāti un nepieciešamības gadījumā pieņemt atbilstošus optimizācijas lēmumus.
Micro KPI noteikšana
Rādītāji, kas ietekmē Macro KPI. Ja globāli mērķi netiek sasniegti, tad Micro KPI parāda iespējamos cēloņus un turpmākos analīzes virzienus. Rādītājus izvēlamies atkarībā no situācijas. Kampaņas laikā arī šie rādītāji tiek pārrēķināti vairākas reizes dienā.
Google Analytics pielāgošana
Macro un Micro KPI analīzi var veikt, kad Google Analytics rīks ir pielāgots. Pirms kampaņu uzsākšanas veicam nepieciešamās darbības (Google Analytics audits, pielāgošana), lai turpmāk būtu iespēja analizēt datus.
Visi svarīgākie dati vienā vietā
Rādītāji kalpo kā indikatori, kas pasaka mums gan par to, cik efektīvi strādā reklāmas budžets, gan par to, kas jāizdara, lai nākamreiz palielinātu kampaņu efektivitāti. Lai to visu noskaidrotu, jāstrādā ar vairākiem rādītājiem. Bieži vien ir tā, ka Analytics rīkā nav iespējams saņemt īstu priekšstatu par situāciju, jo dati jāaprēķina ārpus Jūsu Analytics konta (piemēram, ROI nav jāaprēķina no Revenue, ko redzam Analytics rīkā). Tādēļ visus aprēķinus mēs veicam ārpus Google Analytics konta. Jums tiek nodrošināta pieeja šai vietnei, un Jūs gandrīz online režīmā saņemat īstu priekšstatu par kampaņu/kanālu efektivitāti. Jums nav jālejupielādē katru reizi dati, nav jāveic aprēķini, nav jāgaida vairākas dienas, kamēr sagatavos datus. Tas tiek darīts uzreiz. Jums tik jāanalizē un jāpieņem atbilstoši lēmumi.
Datu savākšana, kalkulācija
Reklāmas kampaņu realizācijas gaitā dati tiek atjaunoti vairākas reizes dienā.
Datu analīze, interpretācija, rekomendācijas
Pateicoties vienotai vietai, kur gandrīz online režīmā notiek reklāmas kampaņu datu kalkulācija un sasaistīšana ar Macro un Micro KPI, Jūs varat paši uzreiz redzēt kampaņu svarīgākos rādītājus. Nepieciešamības gadījumā veicam papildus analīzi, interpretējam datus un sniedzam rekomendācijas.