Kas ir SEO un kāpēc to izvēlēties?

SEO ir darbību kopums, kas tiek veikts mājaslapā un ārējos resursos, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētāj programmu organiskajos rezultātos, lai paaugstinātu atslēgvārdu pozīcijas un palielinātu lietotāju skaitu, kas apmeklē mājaslapu.

Vārds SEO nāk no angļu valodas “Search Engine Optimization”, kas nozīmē meklētāj programmu optimizācija – tādas mājaslapas optimizēšana, lai tā tiktu attēlota meklētāj programmās.

Uzlabojot atslēgvārdu pozīcijas, palielinās mājaslapas redzamība meklētāj programmās, kas veicina lielāku lietotāju plūsmu uz mājaslapu no organiskajiem rezultātiem.

Izveidojot labu SEO stratēģiju, uzņēmums ilgtermiņā ir ieguvējs. Nostiprinot spēcīgas pozīcijas, organisko rezultātu augšgalā tiek nodrošināta vietnes redzamība, kas savukārt veicina arī lietotāju plūsmu uz mājaslapu.

SEO optimizācijas ietvaros tiek uzlaboti vietnes organiskie rezultāti. Tas nozīmē, ka, veicot meklējumu Google meklētājā, vietne tiek attēlota pēc iespējas augstākā pozīcijā. Zemāk ir pievienots vizuāls piemērs no Google, kur ir redzams, ka pie attēlotajiem rezultātiem sākumā tiek attēlota reklāma (“Ad”) un uzreiz pēc reklāmas tiek attēloti organiskie rezultāti.

Organiskie-rezultati

Tieši organiskie rezultāti ir tie, kurus ir iespējams ietekmēt veidot mājaslapas SEO optimizāciju, lai sasniegtu Top pozīcijas.

Latvijā un daudzās citās valstīs tieši Google ir vadošā meklētāj programma, ko lietotāji izmanto, lai atrastu informāciju. Tāpēc pārsvarā rakstā tiek minēta tieši šī meklētāj programma.

SEO optimizācijas veidi

SEO optimizāciju var iedalīt trīs lielos veidos:

  • Iekšējais SEO
  • Ārējais SEO
  • Lokālais SEO

Lai labāk izprastu SEO veidus, zemāk ir redzama SEO pakalpojumu shēma.

seo

Iekšējais SEO

Iekšējā optimizācija ir darbs ar mājaslapu, kas ietver gan tehnisko pusi, gan saturu. Ir svarīgi veidot mājaslapu, kas atbilst Google prasībām un kas ir ērti lietojama lietotājiem.

Tehniskais SEO

Lai lietotājiem sagādātu labu pieredzi mājaslapā, ir jāpievērš uzmanība vietnes tehniskajai pusei. Vai mājaslapā ir kādas nepilnības no tehniskās puses? Kas būtu jāuzlabo? Vai ir kas tāds, kas mājaslapā nestrādā, kā vajag? Uz šiem jautājumiem var atbildēt, veicot mājaslapas izpēti tieši no tehniskās puses.

Tehniskajā SEO ietilpst šādas lietas:

  • Vietnes ātrums
  • Nestrādājošas saites / pogas
  • Dublikāti (vietnes versiju / lapu)
  • Canonical
  • Meta tagi
  • Robots.txt fails
  • Sitemap.xml fails
  • Attēli (formāti / lielums)
  • Vietnes mobilā versija
  • U.c.

Mājaslapas sakārtošana no tehniskās puses ir svarīga, lai nodrošinātu ērtu un labu mājaslapas lietojamību. Piemēram, ja mājaslapas ātrums ir lēns un atverot mājaslapu lietotājam ir jāgaida zināms laiks, lai tā ielādētos, visdrīzāk, lietotāji meklēs citu variantu, jo nevēlas tērēt laiku gaidot, kamēr nepieciešamā informācija beidzot parādīsies.

Saturs

Nav noslēpums, ka saturs spēlē lielu lomu SEO optimizācijā. Pēc lapā esošā satura var noteikt, kāda ir galvenā tēma konkrētajā vietnes lapā. Tas palīdz arī meklētāj programmu robotiem noteikt, kādi ir atbilstošākie meklējumi, pēc kādiem konkrēto lapu būtu vēlams attēlot.

Pie satura ir jāņem vērā šādas lietas:

  • Attēlotais teksts lapā
  • H1 virsraksts
  • Apakšvirsraksti (H2-H6)
  • Meta teksti (Title Description)
  • Alt teksts
  • Satura dublikāti
  • Atslēgvārdi
  • Attēlotā satura noformējums
  • U.c.

Vietnes lapās ir jābūt attēlotai unikālai, kvalitatīvai un lietotājiem noderīgai informācijai, kas ideālajā gadījumā ir papildināta ar attēliem vai video vizuālajai uztverei.

Arī atslēgvārdu atlase ir svarīgs posms, kas ir nepieciešams, lai noskaidrotu, pēc kādiem vaicājumiem lietotāji meklē konkrēto produktu un pakalpojumu. Tas ir nepieciešams, lai varētu pielāgot vietnes lapas attiecīgajiem atslēgvārdiem.

Zemāk ir redzams piemērs no rīka Google Keyword Planner, kur ir redzamas dažādas atslēgvārdu variācijas un attēlots arī vidējais pieprasījumu skaits mēnesī.

Google-Keyword-Planner

Šī ir informācija, kas jāņem vērā, veidojot saturu mājaslapai. Ir jāizmanto atslēgvārdi, kam ir pieprasījumi, lai veicinātu lielāku lietotāju plūsmu uz mājaslapu.

Ārējais SEO

Ārējais SEO ir mājaslapu optimizācijas veids, kur darbība norisinās ārējos resursos – tātad citās vietnēs. Daudzi ar ārējo SEO optimizāciju uzreiz saista atpakaļsaišu veidošanu. Tomēr ārējais SEO ir kas vairāk kā tikai atpakaļsaišu veidošana.

Ārējā SEO ietilpst šādas lietas:

  • Atpakaļsaišu veidošana
  • Zīmola atpazīstamības veicināšana
  • Satura mārketings
  • Darbības sociālajos tīklos
  • Publikācijas

Augstāk uzskaitītās lietas palīdz labāk meklētāj programmu robotiem un lietotājiem izprast Jūsu vietni, tāpat  ārējās darbības var uzlabot vietnes autoritāti, kā arī veicināt uzticamību lietotāju vidū.

Lokālais SEO

Lokālais SEO ir vairāk koncentrēts uz to, lai konkrētā reģionā sasniegtu augstākas pozīcijas. Šis ir svarīgs punkts veikaliem, sporta zālēm, ēdināšanas iestādēm, skaistumkopšanas saloniem utt. – visiem tiem, kam ir pieejama fiziskā atrašanās vieta.

Ļoti liels palīgs tieši pie lokālā SEO ir Google Business Profile. Kur var Google kartē atzīmēt konkrētu atrašanās vietu, lai lietotājiem būtu ērti atrast uzņēmumu. Kā arī ir iespēja pievienot sīkāku informāciju par uzņēmumu Google Business Profile kontā. Tādā veidā sniedzot papildus informāciju lietotājiem par uzņēmumu turpat Google meklētājā.

google-business-profile-imarkteings

SEO optimizācijas metodes

Iepriekš tika minēti mājaslapu optimizācijas veidi, kas var tikt izmantoti, lai uzlabotu mājaslapas redzamību un palielinātu lietotāju skaitu uz mājaslapu. Arī SEO tā kā dzīvē ir gan labā puse, gan sliktā – tas ir pastāv gan baltās cepures SEO (white hat SEO), gan melnās cepures SEO (black hat SEO). Metodes, kas ir atļautas un metodes, kas ir aizliegtas mājaslapu optimizācijā.

Baltās cepures SEO

Tieši baltās cepures SEO izmantošana mājaslapas optimizācijas procesā ir vienīgā pareizā izvēle, kas nodrošinās stabilu un ilglaicīgu rezultātu. Šīs metodes mērķis ir nodrošināt pēc iespējas labāku pieredzi lietotājiem. Jo Google galvenais uzdevums ir sniegt lietotājiem pašu atbilstošāko informāciju ievadītajam meklējumam.

Galvenie faktori, kas ir jāņem vērā, ir attēlot kvalitatīvu saturu, veidot lietotājiem draudzīgu un ērti lietojamu vietni. Google novērtē kvalitāti un lietotāju apmierinātību ar attēloto informāciju Google organiskajos rezultātos.

Melnās cepures SEO

Melnās cepures SEO pamatā ir darbības, kuras Google neatbalsta. Tās ir darbības, kas var tikt veiktas, lai mēģinātu apiet Google algoritmu. Izmantojot melnās cepures SEO metodes SEO optimizācijā, Google var piešķirt sodu vai pat izslēgt vietni no indeksācijas. Mēģinot apiet Google algoritmu, sods var būt ļoti liels.

Melnās cepures SEO darbības ir visas tās, kas nav organiskas, piemēram, slēptā teksta izmantošana, kas ir redzams Google robotiem, bet ne lietotājiem. Google liek lielu uzsvaru uz lietotāju apmierinātību, tāpēc visas darbības, kas ir vērstas tikai uz Google robotu apmānīšanu, var nopelnīt sodu mājaslapai.

Pieteikšanās SEO optimizācijai

SEO ir laikietilpīgs process, bet labi izstrādāta stratēģija spēj sniegt augstu un ilgnoturīgu rezultātu. iMarketings.lv nodrošina pilna klāsta SEO pakalpojumus. Piesakieties Bezmaksas konsultācijai, lai uzzinātu kāda SEO stratēģija ir piemērotākā Jūsu mājaslapai.