Mums ir tas gods jau 8 gadus pēc kārtas saņemt tik augstu atzinību no Google un iepriecināt mūsu klientus ar Google Premier Partner statusu. Šo statusu saņem tikai dažas aģentūras, kas pierādījušas savu vērtību klientiem ar darba rezultātiem. Latvijā vien 3% no visām digitālā mārketinga aģentūrām ir izpelnījušās saņemt šo statusu.
Lielākais gandarījums ir redzēt, ka esam palīdzējuši klienta biznesam attīstīties un augt!
Viens no mūsu klientu veiksmes stāstiem aizved mūs uz Čehiju. 2015. gadā tas bija neliels interneta veikals, bet ar ambicioziem mērķiem. Ikdienā pārvaldot Google reklāmas, esam sasnieguši fantastiskus rezultātus savam klientam, un šodien šis ekomercijas uzņēmums ir viens no savas nozares līderiem Čehijā, kā arī ieņem augstas pozīcijas Slovākijā, Polijā un Austrijā.
Mūsu klientu atsauksmes
Par Google reklāmu no mūsu YouTube video bloga
iMarketings.lv
- Iedziļināmies klienta biznesa specifikā un atbilstoši tai optimizējam Google reklāmas kampaņas
- Google Premier un Google Export partneris
- Palīdzam e-komercijas un eksportējošiem uzņēmumiem augt
- Vairāk kā 200 uzņēmumiem esam palīdzējuši izaugt
- Kopējais Google reklāmas budžets, ko pārvaldam, pārsniedz 500 000 eur/mēnesī
- Google reklāmas pārvaldīšanai esam veltījuši vairāk nekā 70 000 stundu
- Vienīgā aģentūra Baltijā, kas kļuvusi par konkursa Global Competition Google Premier Partner Awards 2017 finālisti
- Vienīgā aģentūra Latvijā, ko Google 2021. gadā uzaicināja piedalīties ekskluzīvā International Growth programmā
Šie Google Ads Revenue dati, kur redzama ieņēmumu (revenue) pret izmaksām (cost) dinamika, parāda vēl vienu mūsu klienta veiksmes stāstu.
Ko darām, lai Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas?
Google reklāmas platforma ir sarežģīta sistēma, kam pastāvīgi ir jāpievērš uzmanība. Tas ir kā vilciens, kas nekad neapstājas. Cena par klikšķi, reklāmas reitings, no kura ir atkarīga reklāmas pozīcija (Ad Rank), kvalitātes rādītājs (Quality Score) mainās ik reizi, kad parādās Jūsu uzņēmuma reklāma. Tāpēc arī reklāmas pozīcijas, cena par klikšķi un arī kopējais rezultāts (pirkumi) mainās tik bieži. Ja tam nepievērstu uzmanību, kampaņa ātri var kļūt neefektīva. Ņemot vērā šo faktu, mūsu Google Ads eksperti ļoti pedantiski pārvalda Google Ads kampaņu.
Daži darbi, ko veicam laikā, kad pārvaldām kampaņu:
- Ikdienas reklāmas kampaņu rezultātu monitorings.
- Galveno rādītāju analīze atslēgvārdu, reklāmas ziņojumu, reklāmas grupu, kampaņu un citu svarīgāko dimensiju griezumā, piemēram, atkarībā no potenciālā klienta atrašanās vietas, vecuma, nedēļas dienas, mobilā tālruņa zīmola u.c. rādītājiem.
Analizējam:- reklāmas kvalitāti (Quality Score) – viens no svarīgākajiem Google reklāmas rādītājiem, kas nodrošina atbildi uz jautājumu “Vai reklāmdevējs pārmaksā par reklāmu?”. Ja analīzes gaitā secinām, ka Quality Score ir zems, atrodam iemeslus un pilnveidojam kampaņu. Arī klients saņem norādījumus par izmaiņām, kas jāveic viņa mājas lapā. Rezultātā reklāmas izmaksas samazinās, taču tās kļūst efektīvākas;
- klikšķu skaitu – svarīgs rādītājs, kas palīdz noteikt, vai iegūstam reprezentatīvu klikšķu skaitu, lai sasniegtu vajadzīgo pirkumu vai pieteikumu apjomu;
- impresiju jeb reklāmas rādījumu skaitu – novērtējam, vai reklāma tiek rādīta pietiekami bieži un vai nav kādu noviržu no normas;
- CTR (click through rate jeb reklāmas klikšķu biežums attiecībā pret impresiju skaitu) – analizējam, cik interesanta šķiet reklāma potenciālajiem klientiem. CTR tieši ietekmē reklāmas kvalitātes rādītāju (Quality Score). Ja ir zems CTR, klients mēdz maksāt augstāku cenu par klikšķi. Tāpēc tam ir nepieciešams pievērst uzmanību un CTR paaugstināt;
- reklāmas pozīciju – analizējam, vai reklāmas pozīcija atbilst klienta izvirzītajiem mērķiem. Piemēram, ja pozīcija ir pārāk augsta un šī budžeta ietvaros klientam tas nav izdevīgi, reklāmu rādām zemāk, lai iegūtu labāku rezultātu.
- vidējo cenu par klikšķi – analizējam, vai klients nepārmaksā par vienu potenciālā klienta klikšķi uz viņa reklāmas.
- reklāmas izmaksas – strādājam piešķirtā budžeta robežās. Ik dienas to uzraugām un kontrolējam. Pārvirzām reklāmas budžeta izmantošanu atbilstoši klienta stratēģiskajiem atslēgvārdiem un produktu grupām tā, lai pieprasītākie produkti klienta portfelī ir arī redzamākie un nodrošina lielāko daļu ieņēmumu.
- reklāmas rādīšanas biežumu (Impression Share) – analizējam, vai klients sasniedz maksimālo iespējamo redzamību. Jo biežāk parādās reklāma, jo labāku rezultātu iespējams sasniegt. Ja redzamība ir neapmierinoša, veicam analīzi, lai noskaidrotu iemeslus, un attiecīgi izdarām izmaiņas kampaņā.
- pirkumu skaitu – tas ir galvenais Google reklāmas izmantošanas iemesls. Tāpēc analizējam visus rādītājus attiecībā uz iegūtajām konversijām. Mūsu mērķis ir sasniegt noteikto/atrunāto konversiju apjomu, tāpēc visi pārējie rādītāji ir pakārtoti šim mērķim. Analizējam konversiju saņemšanas un nesaņemšanas iemeslus. Pētām neiegūtās konversijas – tas, piemēram, var notikt pārāk zema CTR vai pārāk maza reklāmas rādīšanās biežuma dēļ.
- reklāmas izmaksas par vienu saņemtu pirkumu (CPA) vai ROAS (CPA – Cost per Acquisition, ROAS – Return on Ad Spend) – ja klients, piemēram, norāda, ka reklāmas izmaksas par vienu pirkumu nedrīkst pārsniegt 10 eiro vai arī ROAS mērķis ir 700%, kampaņas tiek attiecīgi vadītas tā, lai šos rādītājus sasniegtu. Ja rādītāji netiek sasniegti, analizējam un atrodam iemeslus, atbilstoši koriģējam kampaņu.
- reklāmas efektivitāti (Conversion Rate) – analizējam pirkumu un pieteikumu attiecību pret kopējo klikšķu skaitu. Šis rādītājs ir viens no svarīgākajiem mums. Tam pakārtojam visus pārējos rādītājus. Ja šis rādītājs ir zems, meklējam iemeslus un veicam nepieciešamās izmaiņas.
- Pēc kampaņu analīzes notiek to optimizācija ar mērķi palielināt reklāmas efektivitāti.
- Regulāra komunikācija ar klientu. Informējam par svarīgākajām niansēm, atbildam uz jautājumiem. Šis ir ārkārtīgi svarīgs kvalitatīva pakalpojuma elements. Mēs to apzināmies, tāpēc komunikācijai pievēršam ļoti lielu uzmanību. Esam vienmēr pieejami, atbildam ātri.
- Atskaites sagatavojam reizi mēnesī. Varam arī biežāk, ja tas nepieciešams.
- Tiekamies klientam ērtā formā – klātienē vai dažādās attālinātās komunikācijas platformās.
Google Ads kampaņas priekšdarbi, ko veic iMarketings.lv:
- izpētām un izvēlamies stratēģiskos atslēgvārdus, kas nodrošinās potenciālo klientu pieplūdumu Jūsu mājaslapai;
- izpētām mājaslapu. Konstatējam nepilnības, kas var negatīvi ietekmēt reklāmas efektivitāti. Nodrošinām ieteikumus, ko var ieviest uzreiz, ja ir tāda nepieciešamība, vai jau reklāmas kampaņas laikā, balstoties uz iegūtajiem datiem;
- izpētām konkurentu reklāmas Google meklētājā;
- izveidojam pareizu Google Ads konta struktūru, kas nodrošina iespēju saņemt zemāku cenu par klikšķi un samazināt reklāmas izmaksas;
- izveidojam reklāmas ziņojumus, kas uzrunā un stimulē potenciālo klientu iegūt vairāk informācijas un attiecīgi uzklikšķināt uz reklāmas ziņojuma;
- izveidojam mērķus Google Analytics rīkā – tā ir apmeklētāja vēlamā darbība Jūsu mājaslapā, piemēram, pasūtījums vai pirkums. Tādējādi iespējams analizēt reklāmu efektivitāti ne vien pētot klikšķus, bet arī šīs konkrētās darbības. Piemēram, tā ir iespēja uzzināt, kuri atslēgvārdi nodrošina visvairāk pasūtījumu un cik izmaksā katra jauna klienta piesaistīšana;
- savienojam Google Ads un Google Analytics, kas nodrošina iespēju iegūt plašāku informāciju par mājas lapas apmeklētājiem, kuri tajā nokļuvuši, uzklikšķinot uz Google reklāmas. Tā ir iespējams arī iegūt informāciju par reklāmas kvalitāti. Savukārt mēs, analizējot šos datus, varam veicināt reklāmas efektivitāti.
Šie Google Ads dinamikas dati – ieņēmumi (Revenue) pret izdevumiem (Cost) – parāda mūsu klienta veiksmes stāstu
Pēc reklāmas aktivizēšanas regulāri veicam tās analīzi un optimizāciju jeb uzlabojam reklāmu efektivitāti:
- analizējam atslēgvārdus – pieņemam lēmumu par efektīvo atslēgvārdu turpmāku izmantošanu un lielāka reklāmas budžeta novirzīšanu to izmantošanai vēl lielākā apjomā. Izvērtējam, ko darīt, lai mazinātu neefektīvu atslēgvārdu ietekmi uz kampaņas rezultātiem;
- meklējam idejas jauniem atslēgvārdiem, lai piesaistītu vēl vairāk klientu;
pievienojam negatīvos atslēgvārdus – tādējādi netiek tērēts reklāmas budžets klikšķiem uz Jūsu uzņēmuma reklāmām, kas tiek rādītas, meklētājā ievadot neatbilstošus atslēgvārdus, piemēram, bezmaksas, lēts; - veidojam jaunus reklāmas ziņojumus – pārtraucam reklamēt tos, kas nenodrošina jaunu klientu pieplūdumu. Tas ļauj mums noteikt efektīvākos reklāmas ziņojumus, kas atved uz uzņēmuma mājaslapu lielāko daļu klientu.
Saprotamas attiecības:
- ar uzņēmumu komunicē sertificēts Google Ads eksperts;
- klients regulāri saņem kopsavilkumu par reklāmas kampaņām;
- tiekamies klātienē vai tiešsaistē, lai apspriestu darba rezultātu un ieteikumus reklāmas kampaņu pilnveidošanai;
- klientam ir pilnīga kontrole pār izlietoto reklāmas budžetu.
Google Ads jeb Google reklāmu priekšrocības salīdzinājumā ar citiem komunikācijas kanāliem
Parasti saskaņā ar budžetu tiek izvēlēts vai nu viens kanāls vai vairāku kanālu kombinācija. Google meklētājs tajā būs gandrīz vienmēr. Tas nav pārsteigums, ņemot vērā šī kanāla priekšrocības. Lūk, dažas no tām:
- Potenciālie klienti paši meklē produktu vai pakalpojumu – reklāmas mērķis ir parādīt reklāmas ziņojumu īstajam cilvēkam, īstajā laikā un īstajā vietā. Ja viņam vajadzīgs televizors un Jūs piedāvāsiet viņam to nopirkt, kad viņš steigsies uz darbu vai skries uz sabiedriskā transporta pieturu, lai nenokavētu autobusu, tad, visticamāk, šis piedāvājums tiks ignorēts. Taču, kad potenciālajam klientam ir ērti iedziļināties, viņš labprāt šim pašam piedāvājumam uzmanību pievērsīs. Un ir liela iespējamība, ka viņš televizoru meklēs tieši Google. Tieši tad Jūsu reklāma Google var trāpīt mērķī, jo tajā brīdī Jūsu potenciālajam klientam ir laiks apskatīt produktus un, iespējams, tos iegādāties. Klients pats parāda, ka viņš ir gatavs saņemt piedāvājumu. Tāpēc reklāma Google ir lielākoties visos kanālu mix plānos.
- Ir iespēja kontrolēt reklāmas budžetu un ātri reaģēt uz izmaiņām – iedomājieties, ka Jūsu uzņēmuma reklāma tiek rādīta televīzijā. Ir ieguldīts laiks video klipa izveidošanā, televīzijas kanāla izvēlē un reklāmas izvietošanā, taču pamanāt, ka tomēr šī reklāma nenodrošina vēlamo rezultātu. Diemžēl, vairs nav iespējams neko mainīt, jo vieta ir rezervēta un par to būs jāsamaksā jebkurā gadījumā. Īstenojot Google reklāmas kampaņas, ir iespējams nekavējoties pamanīt, ka viena produktu grupa nodrošina labāku atdevi (ROI) nekā cita. Tas ir signāls, ka nepieciešams pārdalīt reklāmas budžetu, liekot lielāku akcentu uz labāk strādājošajiem reklāmas ziņojumiem, atslēgvārdiem utt.
- Ir iespēja uzreiz parādīt savu reklāmu Google meklētājā augstāk par citu konkurentu reklāmām – reklāma Google nav SEO, kur rezultāta sasniegšanai ir nepieciešams ilgāks laiks. Google Ads nodrošina lielisku reklāmas atrādīšanas pozīciju un redzamību attiecībā pret konkurentiem. Jā, cena par klikšķi, ja reklāma atrodas augstākā pozīcijā, bieži ir augstāka, taču, neskatoties uz to, tā ir lieliska iespēja uzreiz saņemt maksimālu redzamību.
- Maksa par klikšķi nevis par reklāmas atrādīšanu – šis ir svarīgi, jo Jūs maksāsiet tikai, kad potenciālais klients ir atnācis uz mājaslapu.
- Ir iespēja izmantot mašīnmācīšanās tehnoloģijas, lai uzlabotu reklāmas kampaņu rezultātus – Google ir veicis milzīgas investīcijas tehnoloģiju attīstīšanā. Šodien Google reklāma nav iedomājama bez mašīnmācīšanās tehnoloģiju izmantošanas. Tā ir liela Google priekšrocība, jo tehnoloģijas ir pieejamas jebkuram Google Ads kontam. Tās ir iespēja efektīvāk pārvaldīt reklāmas budžetu. Ja agrāk Google Ads eksperti manuāli pārvaldīja likmes, tad tagad to dara mašīnmācīšanās tehnoloģijas un mākslīgais intelekts. Jāatzīst gan, ka manuālai likmju pārvaldīšanai bija vairāki trūkumi:
- tas prasīja ļoti daudz laika, tāpēc eksperti nepaspēja paveikt citus svarīgus darbus, piemēram, stratēģiska izvērtēšana, reklāmas ziņojumu maiņa, eksperimentu veikšana utt.;
- ekspertam ir pieejami tikai daži signāli par Google reklāmas efektivitāti. Proti, eksperts var redzēt, kad, kurā dienā un kurā stundā reklāma bijusi efektīvākā, kā arī to, kurā pilsētā un kurā ierīcē tas noticis. Ir pieejami vēl daži signāli, bet tas arī viss. Mašīnmācīšanās algoritmi redz un ņem vērā aptuveni 200 signālu, kad nodrošina plašākas kampaņu optimizācijas iespējas.
Biežāk uzdotie jautājumi
Kāpēc es neredzu Google savu reklāmu?
Ir vairāki iemesli, kāpēc, meklējot pēc atslēgvārdiem, tā notiek. Šeit daži no tiem:
- ir iztērēts viss dienas reklāmas budžets - ja reklāmas budžets vienai dienai ir, piemēram, 10 eiro, tad Google nerādīs reklāmu pēc tam, kad tas jau ir iztērēts;
- Impression Share nav 100%. Šis rādītājs ir atbildīgs par reklāmas redzamību. Piemēram, ja Impression Share ir 85%, tas nozīmē, ka reklāma ir parādīta 85 reizes no 100 iespējamajām. Tātad reklāma netiek rādīta visas reizes, kad tiek meklēts Jūsu produkts vai pakalpojums;
- Jūs pārāk bieži īsā laika periodā izmantojat Google meklēšanai un neklikšķiniet uz reklāmām - Google algoritms saprot, ka reklāma Jūs neinteresē, un katrā nākamajā meklēšanas reizē tas parādīs aizvien mazāk reklāmu. Ja turpināsiet aktīvi meklēt, Google pieprasīs ievadīt kodu jeb Captcha, lai pārliecinātos, ka neesat robots;
- noteikta pārāk zema maksimālā cena, ko esat gatavi maksāt par klikšķi (Max Cost per Click). Viens no reklāmas parādīšanas priekšnosacījumiem ir cena par klikšķi, ko norāda reklāmdevējs un arī viņa konkurenti. Ja Jūsu norādītā cena ir pārāk zema, tad Jūsu reklāmu var nerādīt vispār, vai arī tai būs zema redzamība jeb Impression Share. Piemēram, pirmajā Google lapā vēlas reklamēties 8 uzņēmumi, taču tur ir iespējamas tikai 7 reklāmas. Visi uzņēmumi ir norādījuši, ka maksimālā cena par klikšķi ir 1 eiro. Ja kāds būs norādījis cenu, piemēram, 0.10 eiro par klikšķi, tad algoritms to ņems vērā un ar lielu varbūtību konkrēto reklāmu pirmajā lapā nerādīs;
- reklāma ir noraidīta, un tam var būt dažādi iemesli.
Cik maksā Google reklāma?
Google katram dod iespēju izvēlēties, cik daudz maksāt par reklāmu, un katrs pats nosaka vēlamo reklāmas budžetu. Reklāmas budžets ir izdevumi no samaksas par klikšķiem. Jo zemāka ir cena par klikšķi, jo izdevīgāka var būt reklāmas izvietošana kopumā. Faktisko cenu par klikšķi nosaka vairāki faktori. Viens no tiem ir maksimālā cena, ko esi gatavs par to maksāt. Tas sistēmai ir signāls, ka šo cenu būtiski pārsniegt nevajadzētu. Vēl viens faktors, kas nosaka klikšķa cenu, ir kvalitātes rādītājs (Quality Score) - jo augstāks ir šis rādītājs, jo uz zemāku cenu iespējams pretendēt.
Kāpēc dažādas aģentūras piedāvā atšķirīgas cenas par Google reklāmas kampaņu pārvaldīšanu?
Katra aģentūra pati nosaka cenu par saviem pakalpojumiem, ņemot vērā vairākus faktorus. Viens no tiem - darba stundas, kas jāpatērē konkrēto reklāmas kampaņu pārvaldīšanai. Viena aģentūra konkrētajam darbam var rezervēt 3 stundas mēnesī, cita - 10 stundas mēnesī. Cenas var būt atšķirīgas. Rezultāts - arī. Piemēram, viena aģentūra pakalpojumu var piedāvāt tikai latviešu valodā un apkalpot kampaņu, kur iekļauti 10 atslēgvārdi. Savukārt, citai piedāvājumā būs kampaņa latviešu un krievu valodā, neierobežots atslēgvārdu skaits un atkārtots mārketings jeb remārketings. Klienta mērķi un ambīcijas nosaka laika ieguldījumu no aģentūras, kas būs nepieciešams, lai kvalitatīvi pārvaldītu reklāmu.
Vēl viens cenas faktors ir stundas likme. Tā ir atkarīga no eksperta kvalifikācijas. Piemēram, vienam ekspertam stundas likme var būt 30 eiro un viņam ir 3 mēnešu pieredze un sertifikāts, bet citam - 70 eiro un pieredze lielbudžeta reklāmas kampaņu pārvaldīšanā Google tīklā vairākās valstīs.
Kāpēc tik svarīgs ir kvalitātes rādītājs (Quality Score)?
Cena par klikšķi ir atkarīga no vairākiem faktoriem, tostarp arī kvalitātes rādītāja. Katrs reklāmdevējs vēlas, lai tieši viņa reklāma būtu iespējami augstākā pozīcijā, kur var nokļūt, paaugstinot maksimālo cenu par klikšķi, vai arī vienkārši, uzlabojot Quality Score.
Kā Google aprēķina kvalitātes rādītāju (Quality Score)?
Aprēķinot kvalitātes rādītāju, Google ņem vērā vairāk nekā 200 faktorus. Visi nevienam netiek izpausti, bet galvenie ir:
- CTR (Click Through Rate) jeb klikšķu biežums. Tas parāda, vai reklāma ir interesanta. Jo augstāks ir CTR rādītājs, jo interesantāka mērķauditorijai šķiet reklāma. Google salīdzina konkurentu CTR rādītājus, tāpēc sistēma var noteikt, kura uzņēmuma reklāmai ir augstāks un kurai zemāks CTR rādītājs.
- Reklāmas ziņojuma atbilstība - ne tik svarīgs faktors, bet tiek ņemts vērā. Google iedziļinās, vai reklāmas ziņojums atbilst tam, ko potenciālie klienti meklē. Piemēram, ja tiek meklēts vārds “bērnu preces”, bet Jūsu reklāma ir par “auto rezerves daļām”, tad atbilstība būs nulles līmenī.
- Mājaslapas satura atbilstība tam, ko meklē potenciālie klienti. Šis ir svarīgs faktors. Piemēram, ja tiek meklētas “preces bērniem”, tad no Google reklāmas vajadzētu nokļūt atbilstošajā sadaļā, nevis sadaļā pie galda spēlēm.