Kā pareizi vadīt Google reklāmu (AdWords)
No 17. līdz 19. septembrim notika pirmais interneta mārketinga praktiskais seminārs ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras atbalstu. Praktisko kursu organizētajai Marketings.lv.
Pateicoties Eiropas Savienības finansiālajam atbalstam, mēs varējām nodrošināt, ka semināru pasniedza vadošie nozares speciālisti, kas trīs dienu laikā dalījās savā pieredzē par populārāko interneta mārketinga komunikācijas kanālu vadīšanu: Facebook mārketings, mājas lapas SEO optimizācija, e-pasta mārketings, Google reklāma (AdWords), CRO (Conversion Rate Optimization), reklāmas darbības efektivitātes analīze (Google Analytics).
Viena no praktiskajām sesijām, kuru vadījis iMarketings.lv dibinātājs Dr.Sergejs Volvenkins, tika veltīta Google reklāmai. Šajā rakstā paradīsim galvenās tēmas, kas tika atklātas semināra laikā.
Četru akadēmisko stundu kurss tika sadalīts trīs loģiskās daļās. Pirmajā daļā Sergejs Volvenkins stāstīja par secību, kas jāievēro, lai izveidotu veiksmīgu reklāmas kampaņu Google meklētājā un varētu pretendēt uz zemāko cenu par klikšķi.
Veiksmīgas reklāmas kampaņas izveidošanai Google meklētājā jāievēro sekojoši soļi:
1. Kvalitatīva un kvantitatīva atslēgvārdu analīze
2. Optimāla reklāmas budžeta aprēķins
3. Pareizas Google AdWords konta struktūras izveide
4. Reklāmas ziņojumu, kas pārdod izveidošana. Vienā grupā jāizveido vismaz divi ziņojumi
5. Mērķu iestatīšana, kas ļaus kvantitatīvi vērtēt atdevi no reklāmas
6. Google AdWords un Google Analytics kontu apvienošana
Nākamā praktiskās sesijas daļa tika veltīta reklāmas kampaņas analīzei. Sergejs Volvenkins parādīja piecus svarīgākus rādītājus, kas pirmajā kārtā jāanalizē reklāmas vadīšanas procesā. Katrs rādītājs tika detalizēti aprakstīts.
Sekojošiem pieciem rādītājiem ir jāvelta pastiprināta uzmanība, vadot reklāmas kampaņu Google meklētājā:
1. Quality Score
2. CTR
3. Bounce Rate
4. Conversion Rate
5. Cost/Conversion
Pēdējā praktiskās sesijas daļa tika veltīta optimizācijai, proti, reklāmas darbības efektivitātes paaugstināšanai. Tas ir viens no svarīgākajiem posmiem jebkuras reklāmas kampaņas vadīšanas procesā Google meklētājā. Pēc reklāmas palaišanas visi rādītāji rūpīgi jāanalizē, lai noskaidrotu, cik efektīvi tiek izmantots reklāmas budžets. Analīzes gaitā var noskaidrot, kura budžeta daļa tiek izmantota neefektīvi. Darbs pie optimizācijas ļauj pārvirzīt neefektīvi strādājošo reklāmas budžetu uz tiem reklāmas ziņojumiem/atslēgvārdiem, kas strādā efektīvāk.
Pēdējā sesijas daļā Sergejs Volvenkins parādīja populārākas optimizācijas taktikas, kas jāpielieto uzreiz pēc reklāmas kampaņu analīzes veikšanas.
Vietu skaits uz semināriem ir ierobežots. Šobrīd ir atlikušas vēl dažas brīvas vietas uz pasākumiem, kas notiks septembrī un oktobrī. Uzzināt vairāk par programmu un rezervēt vietu var šeit. 80% no maksas par semināru finansē Eiropas Savienība.