Palīdzam klientiem sasniegt TOP pozīcijas Google meklētājā kopš 2013. gada. Tik nopietna pieredzes bagāža ļauj mums uzņemties jebkuras sarežģītības projektus, sākot no mazām vizītkartes tipa mājaslapām un beidzot ar lieliem, starptautiskiem interneta veikaliem no sīvas konkurences nozarēm.
iMarketings.lv
- Ar SEO nodarbojamies kopš 2013. gada
- Vairāk kā 33 000 stundu SEO pieredze
- No vienkāršām mājaslapām līdz lieliem interneta veikaliem
- Arī sarežģītas nozares, tādas kā Gambling
- Sākot no 500 eur/mēn
Par SEO no mūsu YouTube video bloga
“iMarketings.lv ir mūsu ilggadējs sadarbības partneris, kas palīdz mums augt digitālā vidē Baltijā un pārvalda Google Search, Display un Facebook reklāmas kampaņas, kā arī rūpējas par SEO rezultātiem. Esam ļoti apmierināti ar sadarbību un varu ieteikt iMarketings.lv aģentūru visiem, kas meklē partneri, kas iedziļinās klienta biznesā un meklē iespējas, kā uzlabot rezultātu un sasniegt mērķus”.
Kā mēs veicam SEO?
Google uzdevums ir piedāvāt lietotājiem atbilstošu saturu viņu meklēšanas pieprasījumiem. Tāpēc Google algoritmi nemitīgi attīstās, kļūst labāki un pielāgojas cilvēku meklēšanas paradumiem. Mūsu uzdevums ir sekot algoritmu attīstībai un tos pārzināt, jo tas ir viens no SEO optimizācijas veiksmes faktoriem.
Mums ir ilgu gadu pieredze. Esam “noslīpējuši” SEO optimizācijas procesu līdz niansēm. Mūsu SEO procesā ir šādi posmi:
1. Iepazīšanās ar klienta situāciju
Situācijas var būt dažādas, tāpēc mēs noskaidrojam:
- kāpēc uzņēmums vēlas veikt mājaslapas SEO optimizāciju? Mums ir svarīgi saprast, ka klients apzinās SEO specifiku un zina, kādu rezultātu un kad var sagaidīt. Ja redzam, ka SEO ir pretrunā ar klienta biznesa mērķiem un uzdevumiem, izglītojam klientu un piedāvājam citus risinājumus.
- ko klients vēlas sasniegt (Target KPI)? Pozitīva iznākuma gadījumā ir iespējams sasniegt pirkumu un pieteikumu pieaugumu. Mājaslapas SEO optimizācijai ir arī citi svarīgi mērķi, kas būtu jāsasniedz:
1) dabīgās klientu plūsmas pieaugums;
2) augstāka pozīcija meklēšanas rezultātos.
Reizēm SEO nav atbildīgs par lielāka pirkumu skaita sasniegšanu. To mēs arī izrunājam ar klientu, lai ir precīzs priekšstats, ko var un ko nevar paveikt. - cik ātri klients vēlas sasniegt rezultātu? SEO optimizācija neder visiem uzņēmumiem, jo tā aizņem salīdzinoši daudz laika. SEO ir maratons nevis sprints, un rezultāts ir sagaidāms pēc 6 līdz 12 mēnešiem.
- atslēgvārdus. Atslēgvārds ir mājaslapas SEO optimizācijas centrālais elements. Tāpēc mēs rūpīgi izvēlamies tos atslēgvārdus, ar kuriem strādāsim. Ir gadījumi, kad klients nav pārliecināts par atslēgvārdu atbilstību biznesa mērķiem. Tad mēs izpētām situāciju un palīdzam izvēlēties īstos.
- kas ir konkurenti? Konkurenti Google meklētājā var būt ne tie paši uzņēmumi, kas ir konkurenti reālajā dzīvē. Konkurenti var atšķirties atkarībā no izmantotajiem atslēgvārdiem. Tos mēs fiksējam turpmākai izpētei.
2. Sākotnējais audits
Sākotnējais audits dod mums priekšstatu par situāciju un par to, cik labā vai sliktā stāvoklī ir mājaslapas SEO. Mēs arī lemjam par to, vai varēsim palīdzēt klienta biznesam augt, uzņemoties veikt mājaslapas SEO optimizāciju. Audita rezultātā mēs fiksējam būtiskākās nepilnības, kas šobrīd traucē sasniegt rezultātu, un izrunājam šo situāciju ar klientu. Piemēram, klienta mājaslapā varētu būt tehniskas nepilnības – kļūdas sitemap, robots.txt failos, nav h1 virsrakstu, nav “canonical”. Vai arī ir nepilnības saturā vai atpakaļsaitēs (backlinks). Neskatoties uz to, ka tas ir tikai sākotnējais audits, izpētām visas svarīgākās SEO pozīcijas:
- tehnisko SEO;
- saturu;
- atpakaļsaites (backlinks).
Šajā posmā mēs jau redzam darba apjomu, ko ir nepieciešams ieguldīt, lai sasniegtu plānotos izaugsmes rādītājus.
3. Pielāgots piedāvājums
Pēc audita mums jau ir priekšstats par darba apjomu, tāpēc varam sagatavot pielāgoto mājaslapas SEO optimizācijas piedāvājumu. Mēs dalām SEO optimizāciju divās daļās:
- iekšējā SEO optimizācija;
- ārējā SEO optimizācija;
- Piedāvājumā iekļaujam abas šīs pozīcijas.
4. Padziļināts SEO audits
Ja sākotnējais audits mums nepieciešams, lai saprastu darba apjomus un sagatavotu piedāvājumu, tad padziļinātais audits mums palīdz izstrādāt stratēģiju un rīcības plānu.
Kad parakstīts līgums, ķeramies pie darba un veicam padziļinātu auditu. Šajā posmā:
- padziļināti izpētām atslēgvārdus un konkurentus;
- nosakām primāros jeb stratēģiskos atslēgvārdus;
- veicam padziļinātu mājaslapas analīzi;
- izstrādājam SEO stratēģiju un realizācijas plānu.
5. Iekšējā SEO (Onsite SEO)
Tiek veiktas darbības, kas ir vērstas uz mājaslapas sagatavošanu ārējai SEO optimizācijai. Iekšējā SEO optimizācija nenodrošina būtiskus uzlabojumus mājaslapas pozīcijā dabīgajos meklēšanas rezultātos, taču, piemēram, ja uzņēmuma mājaslapa ir 100. pozīcijā, tad ar iekšējo SEO optimizāciju ir iespējams sasniegt, piemēram, 50. pozīciju.
Taču iekšējā SEO optimizācija ir neatņemama SEO optimizācijas procesa sastāvdaļa. No iekšējās SEO optimizācijas kvalitātes ir atkarīgs, cik ātri mēs sasniegsim labus ārējas SEO optimizācijas rezultātus. Šajā brīdī mēs izveidojam mājaslapas pilnveidošanas darbu sarakstu klientam, kas jāveic klienta tehniskajai komandai.
Daži darbi, ko veicam šajā posmā:
- Search Console datu analīze;
- tehniskais audits;
- semantiskā kodola sagatavošana (atslēgvārdu attiecināšana uz mājaslapas sadaļām);
- nosaukuma (Title) un apraksta (Description) sagatavošana galvenajām mājaslapas sadaļām;
- ieteikumu izveidošana attiecībā uz tekstu sagatavošanu mājaslapas sadaļām;
- darāmo darbu saraksta sagatavošana attiecībā uz iekšējo SEO optimizāciju (onsite SEO), kur tiek uzskaitīti un aprakstīti nepieciešamie mājaslapas pilnveidojumi;
- pilnveidojumu pārbaudes lapas (check list) sagatavošana, ko var izmantot programmētājs;
- programmētāja darba pārbaude.
6. Ārējā SEO (Offsite SEO)
Kad mājaslapa ir sagatavota atbilstoši SEO prasībām, notiek darbs pie tās virzīšanas meklēšanas rezultātos. Šajā posmā jau esam izanalizējuši atslēgvārdus. Sagatavojam plānu un to arī realizējam.
Lai attiecības starp mums un klientu ir saprotamas, mēs jau sākumā sagatavojam dokumentu, kur fiksējam pozīcijas sadarbības sākumā vai arī citus mērķus (Target KPI), piemēram, ienākošo klientu skaitu, konversijas u.tml. Reizi mēnesī pēc tāda paša principa fiksējam izmaiņas šajās pozīcijās. Tieši tas arī būs viens no iMarketings.lv SEO komandas darba rezultātiem, ko precīzi var izmērīt. Svarīgi zināt, ka mēs nodrošinām mājaslapas virzīšanu tikai ar atļautām metodēm. Tas nozīmē, ka klients var būt pārliecināts – mājaslapa netiks bloķēta vai izslēgta no meklēšanas rezultātiem.
Ārējā SEO optimizācija ir maratons nevis sprints. Parasti ir nepieciešams ilgs laiks, lai sasniegtu augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Reizēm mājaslapas atrašanos pirmajās pozīcijās var panākt 3 līdz 5 mēnešu laikā. Atsevišķos gadījumos, ja konkurence ir liela, var būt nepieciešami pat 9 līdz 12 mēneši.
Daži darbi, ko veicam šajā posmā:
- publikācijas resursu izpēte;
- publikācijas resursu analīze un izvēle;
- ikmēneša publikācijas plāna sastādīšana;
- prasību izveidošana ikmēneša saturam;
- unikāla satura veidošana;
- rakstu publicēšana nozares portālos;
- SEO aktivitāšu analīze.
7. Regulāras atskaites ar secinājumiem un priekšlikumiem
Klienti ir dažādi, un situācijas ir dažādas. Tāpēc esam gatavi pielāgoties, veidojot un prezentējot atskaites.
Parasti atskaites veidojam vienu reizi mēnesī. Svarīgi piebilst, ka atskaites nodrošinām kopā ar eksperta secinājumiem un priekšlikumiem. Tā ir liela vērtība īpaši tāpēc, ka klientam nav jāpārzina SEO specifika. Viņu vairāk interesē biznesa valoda un rezultāts.
Mājaslapas SEO priekšrocības salīdzinājumā ar citiem komunikācijas kanāliem
Parasti saskaņā ar budžetu tiek izvēlēta vairāku kanālu kombinācija. SEO bieži ir prioritāte daudzu uzņēmumu mārketinga stratēģijā. Jāpiebilst, ka par SEO reti runā produkta vai pakalpojuma virzīšanas sākotnējā posmā, taču vēlākajos posmos tas ir obligāts.
Lūk, daži iemesli, kāpēc uzņēmumi izvēlas mājaslapas SEO optimizāciju:
1. Kvalitatīvi bezmaksas potenciālo klientu klikšķi
Neviens uzņēmējs neatteiksies no pirmajām pozīcijām Google dabīgās meklēšanas rezultātos. Iemesls tam ir ļoti vienkāršs. Visi klikšķi, kas tiek saņemti no dabīgajiem meklēšanas rezultātiem, ir bez maksas. Un ņemot vērā, ka Google meklētāju bieži izmanto cilvēki, kas ir jau uzsākuši pirkšanas procesu, tad šo potenciālo klientu nokļūšana Jūsu mājaslapā ir īpaši svarīga. Šie cilvēki nav garāmgājēji, kas netīšām uzklikšķinājuši reklāmai, ienāk un uzreiz arī pamet lapu. Šie cilvēki ir meklējuši konkrēti Jūsu produktu. Viņi zina, ko vēlas. Tāpēc viņi ir tik vērtīgi. Viņi ir Jūsu potenciālie klienti, un daļa jau zina Jūsu produktu vai pakalpojumu. Turklāt mājaslapās, kas ir pirmajās 5 vietās Google dabīgajos meklēšanas rezultātos, parasti nokļūst vairāk kā 60% no visiem apmeklētājiem, kas ir meklējuši konkrēto atslēgvārdu. Tas ir vēl viens arguments, kāpēc uzņēmumu mājaslapām ir vērts būt pirmajās pozīcijās – uzņēmums saņem bezmaksas kvalitatīvu potenciālo klientu plūsmu.
2. Lielāks CTR salīdzinājumā ar Google reklāmu un reklāmu daudzos citos kanālos
Bieži nākas dzirdēt viedokli, ka daudzi neuzticas reklāmai, tāpēc Google meklēšanas lapā uzreiz izvēlas zemāku rezultātu, kas nav atzīmēts kā “Reklāma”. Tāda ir cilvēku psiholoģija. Viņiem liekas, ka reklāma vienmēr kaut ko cenšas pārdot. Cilvēkiem nepatīk, ka viņiem pārdod, bet viņiem patīk pirkt. Taču meklēšanas rezultāti jebkurā gadījumā ir īpaši pielāgoti meklējamajam vārdam. Tāpēc bieži cilvēki rullē meklēšanas rezultātus uz leju līdz dabīgās meklēšanas rezultātiem. Lielāks klikšķu skaits uz dabīgajiem meklēšanas rezultātiem salīdzinājumā ar klikšķiem uz Google reklāmas ir tam apliecinājums. Te gan jāpiemin, ka viss ir atkarīgs no situācijas – arī Google reklāmai var būt augstāks CTR kā dabīgajiem meklēšanas rezultātiem.
3. Paliekošs rezultāts
Ja iztērēts reklāmas budžets, tas neietekmē klientu plūsmu no dabīgajiem meklēšanas rezultātiem. Katrs uzņēmums ir saskāries ar situāciju, kad, beidzoties reklāmas budžetam, beidzas arī lielākā daļa potenciālo klientu plūsmas uz mājaslapu. Tikpat strauji sarūk pirkumu skaits. Tas ir īpaši aktuāli tiem kanāliem, kas tiek izmantoti “Lower Funnel” posmos (kanāli, kas uz mājaslapu aizved lietotājus, kas ir jau kaut ko dzirdējuši par produktu vai pakalpojumu un ar lielāku varbūtību to nopirks), piemēram, Google reklāmai, e-pastu mārketingam u.tml.
SEO ietekme ir citādāka. Google neskatās uz Jūsu reklāmas budžetu – ja Jūsu mājaslapa ieņem 3. pozīciju dabīgajos meklēšanas rezultātos, tad tā paliek nemainīga, neatkarīgi no reklāmas budžeta lieluma. Google meklētājam vienkārši ir svarīgi, lai uzņēmuma mājaslapa būtu pelnījusi atrasties konkrētajā pozīcijā – tas nozīmē, ka mājaslapas saturam un tehniskajam izpildījumam ir jāatbilst meklējumam. Jā, protams, jebkura pozīcija dabīgajos meklēšanas rezultātos netiek piešķirta uz mūžu, taču izmaiņas nav straujas. Ja mājaslapa ir sasniegusi pirmās vietas meklēšanas rezultātos, tad iespējams izbaudīt rezultātu ilgstošā laika periodā, neatkarīgi no Google reklāmas budžeta.
4. Mājaslapas plūsmas kvalitāte ir augstāka par vidējo
Šis ir vēl viens spēcīgs arguments, kāpēc ir vērts uzlabot mājaslapas SEO. Klientu plūsmas kvalitāte ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Un viens no tiem – cik “siltu”auditoriju Jūs uzrunājiet. Piemēram, ne vienmēr ar Facebook vai Google Display reklāmu ir iespējams piekļūt “siltajai” auditorijai. Pat neskatoties uz to, ka šie kanāli ir ļoti spēcīgi. Ar dabīgās meklēšanas rezultātiem ir citādāk. Viens no iemesliem, kāpēc tie spēj uz mājaslapu novirzīt tik kvalitatīvu klientu plūsmu, ir fakts, ka cilvēki Google paši meklē sev vajadzīgu produktu. Viņi paši parāda savu nolūku. Ienākot Google meklētājā, viņi jau atrodas pirkšanas procesā un tikai vēlas atrast labāko piedāvājumu. Līdz ar to tieši Google meklētājā ir krietni lielāka potenciālo klientu daļa. Un uzņēmumam ir jābūt tur, kur ir viņa klienti.
Vēl viens iemesls, kāpēc klientu plūsmas kvalitāte ir augstāka par vidējo – cilvēki neuzticas reklāmai. Bieži vien viņi uzskata, ka dabīgie meklēšanas rezultāti ir tie, ko īpaši viņiem atlasa Google. Un šādiem meklēšanas rezultātiem potenciālie klienti uzticēsies vairāk kā Google reklāmai. Tātad Google dabīgie meklēšanas rezultāti uz mājaslapu novirza kvalitatīvu klientu plūsmu. Tāpēc ikvienam uzņēmējam ir izdevīgi atrasties iespējami augstākā pozīcijā Google dabīgajos meklēšanas rezultātos.
Mums ir patiess prieks, ka jau kopš 2013. gada palīdzam uzņēmumiem sasniegt augstākās pozīcijas Google meklējumu rezultātos!
Piedāvājam ielūkoties vienā mūsu klienta veiksmes stāstā. Uzņēmuma mērķis bija diezgan pieblīvētā nišā sasniegt augstākās pozīcijas Google meklētājā. Atslēgvārdam [zobārstniecība] ir sīva konkurence, tāpēc sasniegt vēlamo rezultātu ir patiess izaicinājums.
Ne katrs būs gatavs to uzņemties, bet mums izaicinājumi ir ikdiena. Tāpēc mēs ar lielu prieku ķērāmies klāt uzdevuma izpildīšanai. Un jau pēc 7 mēnešiem klients sasniedza TOP3 pozīcijas Google meklēšanas rezultātos.
Mums patīk palīdzēt mūsu klientiem attīstīt biznesu, tāpēc mūsu portfolio ir daudzi līdzīgi veiksmes stāsti.
Ja arī Jūs vēlaties, lai mēs palīdzam Jūsu uzņēmumam sasniegt pirmās pozīcijas dabīgajos meklēšanas rezultātos Google un Bing platformās, rezervējiet tikšanās laiku ar mūsu ekspertu. Mēs noskaidrosim situāciju un sagatavosim tieši Jūsu produktam vai pakalpojumam pielāgotu virzīšanas plānu.
Piesakiet bezmaksas konsultācijuiMarketings:
- Uz rezultātu orientēta sadarbība. Garantija, ka sasniegsim augstākās vietas dabīgajos meklēšanas rezultātos;
- Klientam vienmēr saprotamas attiecības;
- Daudzi veiksmes stāsti un lieliski rezultāti gan Latvijā, gan eksporta tirgos;
- No 2013. gada mājaslapu SEO optimizācijai esam veltījuši vairāk nekā 36 000 stundu.
Mūsu klienta izaugsme, panākot teicamu sniegumu, SEO optimizācijas rezultātā
Biežāk uzdotie jautājumi
Kas ir SEO?
SEO optimizācijas vērtību mūsdienās izprot teju visi uzņēmumi. SEO ir Google nodrošināto iespēju maksimāla izmantošana potenciālo klientu sasniegšanai, kas mūsdienu augstas konkurences apstākļos ir īpaši svarīgi. Potenciālajam klientam, meklējot kādu produktu vai risinājumu problēmai, vai pakalpojumu Google meklētājā, vajadzētu atrast tieši Jūsu mājaslapu.
SEO optimizācija ir process, kas iekļauj daudzus sarežģītus posmus. Īpaši var izdalīt trīs galvenos – tehnisko, iekšējo un ārējo SEO optimizāciju. Katrs posms ir atšķirīgs, tomēr tie mijiedarbojas. Ja kāds iztrūkst, var būt problēmas ar vēlamās pozīcijas sasniegšanu Google dabīgajos meklēšanas rezultātos.
Mūsu SEO speciālisti ir zinoši un ar lielu pieredzi darbā visos šajos SEO ķēdes posmos. Viņi palīdzēs ieviest nepieciešamās izmaiņas, katra klienta situāciju analizējot individuāli. Mums ir risinājumi arī nestandarta situācijām.
SEO optimizācija nav tikai konkrētu pozīciju sasniegšana Google meklētāja rezultātos. Tās galvenais uzdevums ir nodrošināt lietotājam iespējami atbilstošas informācijas pieejamību un iespējami ērtu mājaslapu. SEO optimizācijas ietvaros tiek pielāgoti dažādi svarīgi mājaslapas lietošanas aspekti, kas vienlaicīgi patīk Google meklētājam. Līdz ar to tiek uzlabota lietotāja vispārīgā pieredze mājaslapas apmeklējuma laikā.
Kas ir iekšējā SEO optimizācija?
Mājaslapas iekšējā SEO optimizācija ir darbību kopums, kas uzlabo to, kā Google algoritmi mājaslapu atpazīst “no ārpuses”. Iekšējās SEO optimizācijas ietvaros ir jāveic šādi uzdevumi:
- jāatrod SEO nepilnības un jāsakārto mājaslapa;
- jāpanāk, lai mājaslapa ir draudzīga Google meklētājam;
- jāveic priekšdarbi ārējai SEO optimizācijai.
Iekšējās SEO optimizācijas sākums ir audits. Veicot auditu, tiek vērtēti:
- mājaslapas tehniskie aspekti (daži no tiem):
- koda atbilstība;
- struktūras atbilstība;
- sitemap.txt un robots.txt failu atbilstība;
- mājaslapas ielādēšanās ātrums;
- Canonical izmantošana;
- lapas numerācijas izmantošana (pagination);
- sadaļu dublikātu esamība;
- iekšējo saišu esamība (interlinking).
- īsā satura atbilstība mājaslapas sadaļām. Īsais saturs ir meta virsraksts (Meta Title) un apraksts (Description), kas parādās Google meklēšanas rezultātos. SEO eksperts sagatavo semantisko kodolu, kur tiek attēlots katras mājaslapas sadaļas meta virsraksts un apraksts. Ja kādam atslēgvārdam nav iespējams piemeklēt saistošu lapu, SEO eksperts var piedāvāt tādu izveidot.
- garās formas satura atbilstība mājaslapas sadaļām. Garās formas saturs ir nozīmīgs faktors tam, lai mājaslapai ir lielāka iespēja nokļūt augstu Google meklēšanas dabīgajos rezultātos. Google izmanto šo saturu, lai precīzāk saprastu, par ko ir konkrētā mājaslapas sadaļa. Ja mājaslapā nav satura nepieciešamajā apjomā, tad Google algoritmam nav iespēju iedziļināties mājaslapas tematikā. Ja šādu iespēju nodrošina konkurenti, tad ir lielāka varbūtība, ka Google augstāku pozīciju dabīgajos meklēšanas rezultātos nodrošinās tieši konkurentiem.
Analizējot saturu, mēs vērtējam:- teksta kvalitāti;
- vizuālo saturu (bildes, grafikus, infografikas);
- video saturu.
Ir svarīgi, lai mājaslapā ir dažāds saturs un atbilstošs noformējums. Nesalasāma satura “siena” neveicinās ne augstāku pozīciju Google dabīgajos meklēšanas rezultātos, ne uzlabos mājaslapas lietošanas pieredzi.
Iekšējās un tehniskās SEO optimizācijas ietvaros mūsu speciālisti pārlūko dažādus klienta mājaslapas tehniskos aspektus un apkopo informāciju vienā dokumentā. Tur norādīti mūsu ieteikumi un darāmie darbi, kas lielākoties ir jāveic klientam, jo SEO speciālistam nav administratora līmeņa pieejas mājaslapai. SEO speciālista uzdevums ir tieši mājaslapas tehnisko un iekšējo faktoru izpēte. Lielākajā daļā gadījumu viņa izveidotie norādījumi ir jānodod programmētājam.
Iekšējā SEO optimizācija var nodrošināt izcilus rezultātus. Zemāk ir piemērs - garās formas satura un jaunu mājaslapas sadaļu izveidošanas rezultātā izdevās sasniegt augstākās pozīcijas dabīgajos meklēšanas rezultātos.
Kas ir ārējā SEO optimizācija?
Ārējās SEO optimizācijas ietvaros tiek veiktas dažādas darbības, kas palīdz uzlabot mājaslapas un konkrētu lapu vērtību un atbilstību atslēgvārdiem. Šajā posmā būtisks vārds, ko atcerēties, ir atpakaļsaites (backlinks). Tās ir dažādas hipersaites no citām interneta vietnēm, kas Google algoritmiem nodrošina atgriezenisko saiti par mājaslapas popularitāti un informācijas vērtīgumu tajā. Šis ir vispārīgs procesa apraksts, un konkrētāk ar to mūsu SEO speciālisti klientu iepazīstina sadarbības laikā.
Ārējās SEO optimizācijas laikā notiek darbs ar mājaslapu un konkrētu lapu autoritātes celšanu.
Viens no pārbaudītiem paņēmieniem, kā paaugstināt mājaslapas autoritāti, ir atpakaļsaišu veidošana. Tas ir sarežģīts analītisks darbs, bet šī SEO aktivitāte palīdz Google algoritmam saprast, cik svarīga ir konkrētā mājaslapa.
Mājaslapas autoritāte ir svarīgs faktors, kas palīdz Google algoritmam noteikt, kādu pozīciju dabīgajos meklēšanas rezultātos piešķirt konkrētajai mājaslapai, ja lietotājs meklē pēc konkrēta atslēgvārda. Augsta mājaslapas autoritāte gan negarantē pirmās pozīcijas Google meklēšanas rezultātos, un nereti mājaslapas ar zemāku vērtību atrodas augstāk labākas iekšējās SEO optimizācijas dēļ.
Ko nozīmē “melnā” SEO optimizācija? Un kāpēc mēs to neiesakām?
Black Hat SEO jeb “melnā” SEO optimizācija nozīmē, ka mājaslapā tiek veiktas darbības, kas neatbilst meklētājserveru noteikumiem. Tādējādi mājaslapa nepelnīti tiek attēlota augstās pozīcijās dabīgajos meklēšanas rezultātos. Tāpat, izmantojot “melno” SEO, tiek solīts ātrs rezultāts, piemēram, augstu pozīciju sasniegšana vai liels lietotāju skaita pieaugums īsā laika posmā, kas ir īslaicīgs rezultāts līdz brīdim, kamēr meklētājserveru roboti piefiksēs pārkāpumus.
Ja tiek veiktas “melnā” SEO darbības, meklētājserveri var sodīt mājaslapu - tiek būtiski samazināta redzamība meklētājā vai, sliktākajā gadījumā, konkrētā mājaslapa tiek pilnībā izslēgta no meklēšanas rezultātiem. Ja mājaslapai tiek piemērots sods un tā tiek pilnībā izslēgta no meklēšanas rezultātiem, tad atgūt uzticību ir ļoti sarežģīts, laikietilpīgs un reizēm pat neiespējams process. Reizēm tādos gadījumos vieglāk ir veidot jaunu mājaslapu.
Mājaslapa ir uzņēmuma vizītkarte digitālajā vidē, tāpēc ir svarīgi lapu veidot, lai tā korekti tiek attēlota Google meklētājā un atbilstu meklētājserveru noteikumiem.