Mājas lapas ielādes ātruma ietekme uz SEO un Google reklāmām (AdWords): praktisks piemērs

Viens no faktoriem, kas ietekmē pozīciju organiskajos meklēšanas rezultātos (SEO), ir mājas lapas ielādes ātrums. Tikpat svarīgi šo faktoru ir ņemt vērā Google reklāmas (Adwords) speciālistiem. Kāpēc?

Viena no Google misijām ir padarīt lietotājiem interneta izmantošanu ērtāku un ātrāku. SEO un PPC profesionāļi zina, ka šis apgalvojums tiešā veidā ir saistīts ar mājas lapas ielādes ātrumu. Mēs esam jau pieraduši pie šāda fakta – lai iemantotu konkurētspēju Google meklētājā, ir jādarbojas saskaņā ar Google noteikumiem. Turpretī, ja mēs darbojamies pretrunā ar Google interesēm, tad nevar gaidīt to, ka mūs gaida spīdoši rezultāti Google meklētājā. Līdz ar to, nodrošinot SEO aktivitātes un pārvaldot Google reklāmas, jāņem vērā arī mājas lapas ielādes ātrums.

Mājas lapas ielādes ātrums un AdWords sniegums

Google Adwords pamācības materiālos tiek skaidri definēts, ka nolaišanās lapas (Landing page) kvalitāte ietekmē jūsu reklāmu spēju konkurēt.

Šajos materiālos Google izskaidro, kādas pazīmes piemīt kvalitatīvai nolaišanas lapai:

  • Būtisks, noderīgs un oriģināls saturs;
  • Piedāvājums ar kvalitatīvu un uzticamu saturu (piemēram, produktu un iegādes nosacījumu apraksta esamība, pirms tiek pieprasīts aizpildīt pasūtījuma formu vai norādīt lietotāja personisko informāciju);
  • Mājas lapa ir viegli un ērti pārvaldāma, lietojot arī citas ierīces (mobilos tālruņus un planšetes).

Google savos materiālos norāda arī to, ka nolaišanās lapa (Landing page) ietekmē Quality Score, kas savukārt iespaido reklāmas pozīciju un izmaksas.

Ja runājam tieši par mājas lapas ielādes ātrumu, Google apgalvo:

Ja pēc klikšķa uz reklāmu mājas lapa pārāk ilgi lādējas, daļa lietotāju nebūs gatavi gaidīt un pametīs lapu. Šī tehniskā nepilnība sniegs mums negatīvu signālu, kā rezultātā tiks ietekmēta jūsu reklāma Ad Rank. Šī iemesla dēļ mājas lapas ielādes ātrums ir ļoti svarīgs faktors.

Lapas ielādes ātrums, Quality Score un vidējā cena par klikšķi: praktisks piemērs

Mājas lapas ielādes ātruma svarīguma pakāpi varam aplūkot viena praktiska piemēra ietvaros, ko esam guvuši savā līdzšinējā pieredzē un ar ko esam gatavi padalīties.

Kādam mūsu klientam lielai daļai atslēgvārdu bija zems Quality Score nolaišanas lapas dēļ (Landing page experience). Veicot analīzi, konstatējām, ka mājas lapai ir lēns ielādes ātrums. Jāsaka, ka šis aspekts nepatīk ne tikai Google, bet arī lietotājiem, kas apmeklē lapu. Daudzus cilvēkus neapmierina fakts, ka ir ilgi jāgaida, kamēr mājas lapa ielādējas līdz galam. Rezultātā daudzi apmeklētāji pamet lapu, savukārt reklāmdevējs zaudē klientus.

Mājas lapas ielādes ātrumu iespējams pārbaudīt ar dažādu rīku palīdzību. Viens no tiem ir Google Analytics. Šeit jūs varat aplūkot gan katras sadaļas vidējo ielādes ātrumu, gan arī problēmu novēršanas ieteikumus (ja tādas pastāv).

site-speed

Strādājot pie mājas lapas ielādes ātruma samazināšanas, konstatējām, ka rezultāti būtiski uzlabojas – tika paaugstināts Quality Score un līdz ar to arī tika samazināta vidējā cena par klikšķi. Rezultātā reklāmas efektivitāte pieauga – ar to pašu reklāmas budžetu mūsu klients saņēma vairāk potenciālo klientu uz mājas lapu.

lapas ielades atruma nozime

Augšējā attēlā redzam, ka, samazinoties mājas lapas ielādes ātrumam, ir pieaudzis Quality Score.

majas lapas ielades atruma nozime

Aplūkojot iepriekšējo attēlu, iespējams nepārprotami konstatēt, ka, samazinoties mājas lapas ielādes ātrumam, samazinās arī vidējā cena par klikšķi.

Ja vēlaties, lai mēs paaugstinātu arī jūsu mājas lapas pozīcijas organiskajos meklēšanas rezultātos (SEO) vai uzlabotu Google reklāmas darbības efektivitāti, piesakieties uz bezmaksas konsultāciju pa e-pastu: sv@imarketings.lv