Kāpēc mana mājaslapa nav indeksējusies?


Google_meklētājs

Kāpēc mana mājaslapa nav indeksējusies jeb kāpēc tā nav redzama Google meklētājā – šo jautājumu saņemam no klientiem arvien biežāk.

Lai šādu situāciju būtu mazāk un par tās risinājumiem uzzinātu pēc iespējas vairāk cilvēku, esam apkopojuši informāciju par to, kāpēc tā var gadīties un kā to novērst.

Rakstā lielākoties tiks aprakstītas mājaslapas tehniskās SEO problēmas, kas ierobežo tās redzamību Google organiskajā meklētājā. Apskatīsim arī gadījumus, kad tas ir saistīts ar ne-tehniskiem iemesliem, kā arī dalīsimies ar iespējamajiem risinājumiem.

Tehniskie iemesli un risinājumi

Ja mājaslapa nav redzama Google organiskajā meklētājā, visdrīzāk tajā ir kāda tehniska problēma.

Mājaslapas_tehniskā_atbilstība

Zemāk ir uzskaitītas dažas potenciālās tehniskās kļūdas:

  • Mājaslapa var būt nesasniedzama Googlebotam.
    Lai identificētu šo kļūdu esamību, ir nepieciešams pārliecināties, ka Googlebot spēj redzēt jūsu mājaslapu. To var izdarīt, izmantojot “server logs” informāciju.
  • Robots.txt fails var bloķēt Googlebotu.
    Tāpat noteikti ir jāpārbauda mājaslapas robots.txt fails un jāpārliecinās, ka svarīgajām vietnes lapām nav uzliktas direktīvas, piemēram, “noindex meta tag”, kas neļauj to redzēt Googlebotam.
  • Mājaslapas URL ir saistītas ar citām lapām.
    Kanonizācijas problēmas – vēl viena iespējamā problēma, ja sākumlapa novirza vai tiek kanonizēta uz citu lapu. Šādos gadījumos Google indeksēs kanonisko lapu, nevis sākumlapu. Tāpēc ir svarīgi pārbaudīt, vai no sākumlapas nav veiktas nevajadzīgas novirzīšanas.

Kā arī noteikti jāpārliecinās par to, ka gan lietotājiem, gan Googlebotam ir saprotama mājaslapas struktūra. To var veidot, izmantojot sakārtotu URL struktūru, Footer un Header izvēlni, kā arī iekšējām saitēm un citām mājaslapas sadaļām. Ja mājaslapā ir pieejams saturs, kas mērķēts vairākām valstīm, un ir izmantotas vairākas valodu versijas, pārliecinieties par to, ka tajā ir pareizi atspoguļoti hreflang atribūti.

Ne-tehniskie iemesli un risinājumi

Dažos gadījumos Google var izvēlēties nerādīt mājaslapu meklēšanas rezultātos arī ne-tehnisku iemeslu dēļ. Uzskatām, ka šīs kļūdas ir ne mazāk būtiskas, tādēļ zemāk aprakstīti iespējamie iemesli un to risinājumi.

  • Ja sākumlapa satur “placeholder” saturu, piemēram, šablona tekstus, paziņojumus par autortiesībām, vai arī izstrādes procesa grafikas, Google var izvēlēties neindeksēt jūsu mājaslapu.

Priekšroka tiek dota mājaslapām, kuru saturs ir informatīvs un vērtīgs. Veidojot mājaslapas saturu, noteikti padomājiet par to, vai tas sniedz atbildes uz būtiskiem jautājumiem un apraksta jūsu uzņēmuma būtību. Satura veidošanu un optimizēšanu var atvieglot, izmantojot dažādus mākslīgā intelekta rīkus, piemēram, ChatGPT. Tomēr jāatceras to, ka saturam ir jābūt lasāmam un viegli uztveramam, ko šie rīki ne vienmēr spēj paveikt.

  • Spams, zemas kvalitātes vai “aizliegts” saturs.

Nereti, veidojot jaunu mājaslapu, tiek dzēsts saturs, kas pirms tam bija neatbilstošs Google satura politikai, un tā vietā tiek ievietots atbilstošs saturs. Arī šajā gadījumā ir ieteicams pārskatīt mājaslapā attēloto saturu un pārliecināties par to, ka tas atbilst noteikumiem.

Ja redzat, ka saturs atbilst visām Google prasībām, tas sniedz vērtīgu informāciju, jūs varat pieprasīt vietnes indeksāciju, izmantojot Google Serch Console rīku. Iespējams, tieši tas paātrinās jūsu mājaslapas indeksēšanas procesu.

Visbeidzot – pacietība


Mājaslapas_SEO_optimizācija

Lai jūsu mājaslapa tiktu korekti attēlota Google organiskajā meklētājā, ir nepieciešams analītiskā ceļā identificēt augstāk minētās kļūdas, kā arī laicīgi un korekti tās atrisināt.

Ja esat pārliecināti, ka jūsu mājaslapa ir pietiekami sagatavota gan tehniskā, gan saturiskā ziņā, jums atliek pacietīgi gaidīt, kamēr par to pārliecināsies arī Googlebots.

Ja reiz mājaslapā ir bijušas problēmas, pēc to atrisināšanas ir nepieciešams laiks, lai Googlebots atkārtoti pārskatītu vietni un pieļautu tās indeksāciju.

Galvenais ir regulāri veikt monitoringu un izmantot iespēju uzlabot savas vietnes tehnisko pamatu, satura kvalitāti un lietotāja pieredzi. Tādējādi jūs nodrošināsiet stabilāku un Google draudzīgāku vietni.

Ja vēlaties, lai par jūsu mājaslapas monitoringu un atbilstību SEO pamatprincipiem rūpējas profesionāļi, aicinām pieteikties mūsu SEO pakalpojumam. Garantējam stabilus, uz izaugsmi tendētus rezultātus!

Piesakiet bezmaksas konsultāciju