6 padomi efektīvas pieteikuma formas izveidei
Kāds labums no lieliski izstrādāta pārdošanas lapas dizaina un satura, ja vairums potenciālo pircēju pamet Jūsu lapu tieši pirms pieteikšanās formas aizpildīšanas vai tās aizpildīšanas procesā?
Šādā situācijā droši, ka katrs mārketinga profesionālis centīsies iespējami optimizēt formas dizainu un saturu, lai iespējami uzlabotu rezultātu.
Un ne velti kāds pasaules slavens mārketinga eksperts ir teicis: “informācijas savākšana no potenciālajiem pircējiem ar pieteikšanās formas starpniecību ir vienošanās – process, kas atvieglo attiecību uzsākšanu, bet nevis pēkšņs, neparedzēts notikums.”
Turpmāk esam apkopojuši 6 būtiskas norādes pieteikuma formas izveidei, kas nodrošinās efektīvu tās darbību:
1. Atstājiet tikai būtiskāko.
Testēšanas rezultātā ir noskaidrots, ka formas ar 3 – 5 laukiem uzrāda vislabāko rezultātu. Pie tam labākus rezultātus uzrāda formas, kurās ir iespējami maz “obligāto” lauku. Ja ir ļoti svarīgi noskaidrot no patērētāja vairāk informācijas, iesakāms formu sadalīt vairākos soļos.
2. Saprotami un konspektīvi izklāstīta “privātuma” politika ir zelta vērta.
Cilvēki baidās sniegt personisku informāciju. Tāpēc it īpaši svarīgi ir lietotājus godīgi informēt par datu savākšanas nolūkiem un informācijas neizpaušanas garantijām. Vislabāk šo informāciju ievietot pašā formā vai arī izvietot zem informācijas lauka, kurā prasīta vissensitīvākā informācija, piem., tālruņa numurs, e-pasts.
3. Lietojiet uzkrītošu “call to action”.
Tas attiecas gan uz dizaina elementiem, gan saturu. Nelietojiet vārdu “Nosūtīt”. Tā vietā atbilstoši kontekstam izvēlieties “Spiediet šeit”, “lejupielādēt”, “Reģistrēties”. Nebaidieties no pārāk liela “call to action” pogas izmēra un, lai pastiprināti tai pievērstu uzmanību, izmantojiet kādu no pozitīviem krāsu toņiem (oranžu, zaļu, zilu).
4. Lietojiet t.s. “smart capcha” vai iespēju robežās no “capcha” lietošanas izvairieties vispār.
Lai izvairītos no riska, ka lietotāji tiks nobiedēti ar t.s. “human verification” kodu, lieciet tam parādīties tikai tad, ja ir manāmas kādas pazīmes, kas norāda uz ļaunprātīgu formas izmantošanas iespēju, kā, piemēram, vairākkārtēju formas aizpildīšanu no vienas IP adreses tai pašā dienā).
5. Izvietojiet formu, lai tā ir redzama pirmajā ekrānā.
Testu rezultātā ir noteikts, ka piemērotākā vieta formas izvietošanai ir lapas labais apakšējais stūris, kas tiek saistīts ar informācijas uztveres pieradumu (no kreisā augšējā stūra līdz labajam apakšējam, kur tiek veikta vēlamā darbība). Informācija būtu jāsakārto tā, lai formu var pamanīt bez nepieciešamības lapā pārvietoties zemāk ar scroll palīdzību.
6. Parūpējieties par apkārtējo vidi lapā, kas ieskauj pieteikšanās formu.
Izveidojiet izkārtojumu tā, lai formai nav iespiesta un pie iespējas lietojiet norādes, kas ļauj to ērti atrast. Lieti noder dažādi drošības sajūtas veicinoši papildu elementi, kā, piemēram, garantijas zīmogs, iegūtas balvu vizualizācijas utt., kas pastiprina ziņojumu (vērtību, ko iegūsiet aizpildot formu). Kopumā lapai ir jāiziet uzmanības piesaistes tests – kas noris aptuveni 6 sekundes no brīža, kad lietotājs ir ieraudzījis lapu. Jūs samazināsiet iespēju lietotājam apjukt, ja neizmantosiet nevajadzīgi daudz krāsu, nepareizus krāsu uzsvarus atbilstoši krāsu saturošā elementa satura nozīmīgumam, sarežģītu navigāciju, kā arī vairākās vietās izmantotus “call to action”, kas dublējas, novirza no galvenā formas mērķa – nosūtīšanas.
Ja esat procesā un pašlaik veidojiet pieteikšanās formu, šie padomi palīdzēs to izveidot efektīvu.
Savukārt, ja savā resursā pieteikuma formu jau izmantojat, varat pārbaudīt, kādi no šiem ieteikumiem ir ievēroti un kādi ne. Iespējams, lai uzlabotu rezultātu, ir lietderīgi veikt eksperimentu (A/B testu) ar dažādiem formas variantiem.