5 iemesli, kāpēc jāizmanto YouTube reklāma klientu piesaistīšanai (YouTube vs. TV)
YouTube ir otrais populārākais meklētājs (pēc Google) un trešais apmeklētākais portāls pasaulē (pēc Google un Facebook). Vai jūs jau esat izmantojuši YouTube video reklāmas iespējas? Ja vēl tikai apsverat iespēju izmantot YouTube kā klientu piesaistīšanas kanālu, esam sagatavojuši YouTube video reklāmas piecas spēcīgas priekšrocības. Izlasiet šo, pirms pieņemat lēmumu ☺.
Šeit varat iepazīties ar iMarketings.lv pieeju un YouTube reklāmas rezultātiem
5 spēcīgas YouTube video reklāmas priekšrocības
1. Targeting. Iespēja atlasīt un sasniegt jūsu mērķauditoriju
YouTube piedāvā plašas iespējas, kā jūs varat atlasīt un sasniegt mērķauditoriju. Ir pieejamas iespējas auditoriju atlasīt pēc
- dzimuma,
- vecuma,
- interesēm,
- uzvedības (piem., Remarketing),
- ierīcēm (Desktop, Tablet, Mobile).
Šādas iespējas prasa padziļinātu mērķauditorijas analīzi (portrets, uzvedības paradumi utt.). Atlasot nepareizo mērķauditoriju, var ļoti ātri pazaudēt reklāmas budžetu. Jāņem vērā, ka 80% no Latvijas interneta lietotājiem aktīvi lieto YouTube (avots: TNS pētījums), tāpēc plašās auditorijas atlasīšanas iespējas jāizmanto kombinācijā ar padziļināto mērķauditorijas analīzi
Šeit svarīgi pieminēt, ka ar YouTube video reklāmām var sasniegt to auditoriju, kuru ir grūti sasniegt ar TV reklāmām. Primāri tie ir 18 līdz 28 gadus jauni cilvēki, kuri video labprātāk skatās YouTube kanālā, nevis televīzijā .
2. Cena par skatījumu un minimālie budžeti
Jūs maksājat tika tad, kad cilvēks ir noskatījies video reklāmu līdz galam (ja video klips ir garāks par 30 sekundēm, jūs maksājat, kad cilvēks ir noskatījies pirmās 30 sekundes) vai arī līdz brīdim, kad cilvēks noklikšķina uz reklāmas elementiem, piemēram, CTA pogas vai piezīmes (annotation). Ņemot vērā, ka konkurence Youtube reklāmā vēl nav tik sīva, jūs varat samaksāt pat tikai vienu centu par vienu skatījumu.
Šis maksāšanas veids dod iespēju sasniegt rezultātu ar krietni zemākiem reklāmas budžetiem salīdzinājumā ar TV reklāmu, jo jūs maksājat tikai tad, kad cilvēks ir noskatījies reklāmu. TV reklāmas gadījumā Jūs maksājat par video klipa sekundēm (pērkat sekundes, nevis skatījumus), kur vienas sekundes izmaksas var sasniegt vairāk nekā 150 eiro. Un Jums nav nekādas garantijas, ka TV reklāmas raidīšanas laikā cilvēki neies uz tualeti, smēķēt vai pagatavot kafiju. Līdz ar to TV reklāma jāatkārto biežāk.
Minimālie budžeti, ar kuriem var sasniegt sākotnējos rezultātus, svārstās no 1000 līdz 1500 eiro par kampaņu.*
*Katrs gadījums ir individuāls, un precīzu budžeta noteikšanu iMarketings.lv YouTube eksperti veic pēc detalizētākas situācijas analīzes.
3. Zīmola atpazīstamības veicināšana = Labāki pārdošanas rādītāji
Jo lielāka ir zīmola atpazīstamība, jo labākus pārdošanas rādītājus var sagaidīt no reklāmas citos kanālos (Google, Facebook, Display, Email, YouTube utt.). YouTube izcili tiek galā ar zīmola popularitātes/atpazīstamības veicināšanas uzdevumu.
Tālāk redzam kanālu un mājaslapas darbības efektivitāti spēcīgam un nepazīstamam zīmolam. Nozare ir viena un tā pati. Produkts ir viens un tas pats.
Tālāk redzam produkta meklējumu dinamiku pirms un pēc YouTube reklāmas kampaņām. Pēc YouTube reklāmas kampaņas strauji pieaug produkta meklējumu skaits.
YouTube ļauj lieliski veicināt zīmola atpazīstamību.
4. Elastīgums
Mārketinga eksperti zina, ka lietotājs var arī neveikt vērtīgo darbību mājaslapā (pirkums, pieteikums utt.) uzreiz pēc video noskatīšanās vai arī klikšķa uz reklāmas. Bet ir ārkārtīgi svarīgi “sildīt” potenciālā klienta interesi par produktu/akciju, kamēr viņš vēl nav pārdomājis un izvēlējies konkurentu piedāvājumu.
Zinot, ka potenciālais klients ir noskatījies mūsu YouTube video reklāmu, ir iespēja rādīt viņam atgādinošu reklāmu. Jā, tieši tā! Ir iespēja rādīt atgādinošo reklāmu tiem cilvēkiem, kuri ir noskatījušies reklāmu. Lai to panāktu, ir jāsavieno AdWords un YouTube konts. Tad AdWords kontā būs iespēja izveidot Remarketing sarakstu.
Kad attiecīgais saraksts izveidots, to var izmantot, lai rādītu atgādinošo reklāmu. Bet ne jau to pašu garo klipu, kuru potenciālais klients vairs nevēlēsies skatīties vairākas reizes un spiedīs “Izlaist reklāmu”, bet rādīt viņam saīsinātu 6 sekunžu klipu (Bumper Ads), kurā būs redzams atgādinājums + skaidrs “Sales Call to Action”. Šādu 6 sekunžu reklāmu skatītājam nav iespējams noskipot (nospiest “Izlaist reklāmu”).
Šāda pieeja ļauj panākt rezultātu ar mazākiem video reklāmas budžetiem (salīdzinājumā ar TV).
Garās YouTube video reklāmas piemērs (šeit)
Īsās YouTube video reklāmas piemērs – Bumper Ads, Remārketings (šeit)
Kā arī ir pieejams klasiskais Remarketing (uzrunāt ar video reklāmu tos lietotājus, kas apmeklējuši mājaslapu).
5. Padziļinātas analīzes iespējas
Atšķirībā no TV reklāmas, YouTube piedāvā plašākas analīzes iespējas ar Google AdWords, Google Analytics un YouTube Analytics rīkiem. Pie klasisko rādītāju monitoringa/analīzes (unique cookie, CPV utt.) pastāv atsevišķas tehnikas, kas ļauj aprēķināt pat cilvēku skaitu, kas apmeklējuši mājaslapu pēc YouTube video reklāmas noskatīšanās, un provizoriski noteikt pirkumu, pieteikumu skaitu + ROI, CPA.
TV reklāmas gadījumā veikt analīzi ir ļoti apgrūtinoši. Piemēram, izmantojot YouTube analytics, iegūstot pietiekoši daudz datu, ir iespējams secināt, kurā video vietā cilvēki visvairāk, piemēram, pārstāj skatīties. Attiecīgi nākošajā kampaņā šos elementus uzlabot.
YouTube ir kardināli mainījis spēles noteikumus, un, izmantojot atsevišķas tehnikas, var veikt padziļinātu video kampaņu analīzi. Un kā jau zināms: ja mēs varam izmērīt, tad mēs varam pilnveidot.
Ja jūs vēlaties noskaidrot, kā YouTube video reklāma var palīdzēt sasniegt mārketinga/pārdošanas mērķus, piesakieties uz konsultāciju — sv@imarketings.lv.