Katrā mūsu materiālā vai pasākumā, kuru veltām eksporta veicināšanai, vienmēr fokusējam uzmanību ne tikai uz nepieciešamību efektīvi pārvaldīt digitālā mārketinga kanālus ārējos tirgos un padziļināti analizēt kampaņu rezultātus, bet pirms uzsākt aktivitātes, nodrošināt arī pēc iespējas pilnīgāku eksporta tirgus analīzi. Tieši tirgus analīze ir viena no pirmajām komponentēm eksporta tirgus virzīšanas veiksmes formulā.


Tomēr  saņemt nepieciešamo informāciju par eksporta tirgu nav nemaz tik viegli. Pēc Google pētījuma rezultātiem 60% uzņēmēju atzīst, ka tirgus informācijas saņemšana (klienti, konkurenti utt.) ir viens no kritiskākajiem izaicinājumiem, plānojot eksporta stratēģiju.

Bet ne katrs uzņēmējs aizdomājas par izpētes un plānošanas darbu aktualitāti. Kad uzņēmumam ir lielisks produkts un plāni par eksportu, vienmēr ir kārdinājums uzreiz uzsākt ar Google un/vai Facebook reklāmu. Un tas ir skaidrs, jo tas ir ātrākais ceļš līdz klikšķiem jeb pirmajiem potenciālajiem klientiem. Ir produkts –> ir mājaslapa –> pārtulkota angļu valodā (vai vietējā) –> uzsākta Google/Facebook reklāma. Bet no mūsu skatpunkta stratēģija “iesaistīsimies cīņā un pēc tam vērtēsim” reti kad ir veiksmīga. No iMarketings.lv pieredzes (jau vairāk nekā 6 gadus palīdzam uzņēmumiem augt eksporta tirgos) šāda ātra pieeja ir veiksmīga tikai 9% gadījumu.

Ātra pieeja reti kad dod ātru uzvaru. Bieži vien notiek otrādi. Pat ātra pieeja prasa no uzņēmējiem ne tikai ieguldījumus, bet arī diezgan daudz enerģijas. Līdz ar to, ja/kad ātra pieeja nenostrādā, uzņēmējiem var arī vairs nebūt enerģijas darīt visu no sākuma un pareizi. Tāpēc ir būtiski vispirms izpētīt eksporta tirgu, lai rastu atbildes uz kritiski svarīgiem jautājumiem. Daži no tiem ir:

  • Cik daudz ir konkurentu (saraksts)?
  • Kādi ir spēcīgākie konkurenti? Kāpēc viņi ir tik spēcīgi?
  • Kādas virzīšanas stratēģijas izmanto konkurenti?
  • Cik agresīvs ir konkurentu mārketings?
  • Cik liela nozīme ir digitālajam mārketingam šajā segmentā?
  • Kādas konkurences priekšrocības konkurenti izmanto savā komunikācijā?
  • Kādus virzīšanas kanālus izmanto konkurenti? Vai tie ir stratēģiski nozīmīgi biznesa izaugsmei?
  • Kādas ir stiprās un vājās puses konkurentu mājaslapās (piegādes nosacījumi, apraksti, maksāšanas sistēmas, balvas, reitingi utt.)?
  • Kāds ir pirms un pēc pārdošanas klientu atbalsta līmenis?
  • Kādi akcenti ir konkurentu komunikācijā (reklāmas ziņojumos, lapā, Fb lapā)?

Lai uzņēmējiem, kuri plāno iekarot jaunus eksporta tirgus, būtu labāks priekšstats par to, kas jāiekļauj analīzē, esam nolēmuši atklāt vienu no mūsu tirgus izpētes dokumentiem. Ceram, ka tas palīdzēs biznesa attīstības stratēģijas plānošanā eksporta tirgos.

Aplūkot eksporta tirgus analīzes dokumentu (Google Docs)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka:

  • klients darbojas B2B segmentā ar ļoti specifisku produktu;
  • tirgus izpētes gaitā esam izmantojuši vairākus maksas analītiskos rīkus;
  • šī ir 1. daļa no eksporta tirgus izpētes darbiem;
  • esam izņēmuši visu konfidenciālo informāciju par klientu.

Šī dokumenta saturs:

  • Ievads
  • Secinājumi
  • Konkurenti, kuri tika izpētīti
  • Spēcīgākie konkurenti
  • TOP virzīšanas paņēmieni (TOP kanāli)
  • TOP stiprās puses konkurentu mājaslapās
  • Ienākšanas reklāmas budžeti (Google)
  • Sociālā komunikācija (vai ir nepieciešams Facebook, Instagram?)
  • Priekšlikumi
  • Pielikumi


Labprāt palīdzēsim arī Jums sasniegt labākus rezultātus eksporta tirgos. Piesakieties bezmaksas konsultācijai welcome@imarketings.lv

Vairāk par šo case study lasiet mūsu bloga rakstā:

Analīzē iekļautās valstis

11

Tirgus segments

B2B

Piesakieties bezmaksas konsultācijai par Jūsu uzņēmuma izaugsmes iespējām!

Mūsu eksperts izpētīs situāciju un Jūsu biznesu
Noteiks attīstības iespējas un potenciālu
Ieteiks piemērotākos kanālus un sagatavos rīcības plānu
Pieteikties