E-mail mārketings. Kādus vārdus labāk nelikt e-pasta vēstules „Tēmā” (1. daļa)
Nesen apmeklēju vienu no Amerikas vadošo speciālistu semināriem (interneta vides semināru) par e-mail mārketingu, uz kuru bija „ieradušies” 12 000 interesentu. Pasākumā bija daudz noderīgas un praktiskas informācijas, kurā Dens Zarella dalījās ar saviem klausītājiem. Liela pasākuma daļa bija veltīta D.Zarellas pēdējiem pētījumiem. Šinī nolūkā vēlos dalīties ar atsevišķiem datiem, kuri man likās vairāk saistoši.
Uzreiz gribu piebilst, ka D.Zarella neuzstāj uz savu patiesību kā vienīgo pareizo. Viņš norāda, ka visi dati ir viņa pētījumu rezultāti, kas veikti, izdarot iespaidīgu izlasi, taču tie nepretendē uz pēdējās instances patiesību. Taču viņš pastāv uz to, ka sava darba rezultātus obligāti nepieciešams analizēt un eksperimentēt, izmantojot jauninājumus, ja neapmierina atsauces. Un tieši viņa pētījumi lieliski var noderēt un palīdzēt jaunu domu un ideju meklējumos.
„Es labāk saņemšu vienu e-mail abonentu nekā Twitter sekotāju,” D.Zarella.
E-mail mārketingā ļoti liela nozīme ir tam, kāda „Tēma” norādīta e-pasta vēstulei (Subject). Vairums cilvēku dažādu iemeslu dēļ nelasa visas vēstules, kas tiek saņemtas viņu e-pastā (daudz vēstuļu, maz laika, nav vēlēšanās lasīt visas vēstules utt.). Tāpēc viens no svarīgākajiem e-mail mārketinga uzdevumiem ir izdarīt tā, lai vēstules saņēmējs atvērtu jūsu sūtījumu. Labākais paņēmiens ir sastādīt vēstules „Tēmu” tā, lai tā piesaistītu uzmanību un ieinteresētu ar to iepazīties.
Uz 500 000 e-pasta sūtījumu analīzes pamata D.Zarella noskaidrojis, ka visbiežāk cilvēki atver vēstules, ja tās „Tēmā” norādīti sekojoši vārdi:
-
Noslēpums (25%)
-
E-izpārdošana (17%)
-
Satriecošs, pārsteidzošs (16%)
-
Iemaņas (15%)
-
Bezmaksas (10%)
Vienlaikus jācenšas panākt, lai jūsu vēstules uzruna norādītu tās saņēmējam, kāds būs viņa izdevīgums vai ko viņš, atverot vēstuli, iegūs.
Visretāk tiek atvērtas vēstules, kuru „Tēmā” norādīti sekojoši vārdi:
-
Paldies (7%)
-
Nepieciešams (6%)
-
Jūs (5%)
-
Drīz (1,5%)