Google reklāmas panākuma atslēgas 2021. gadā

Jūnijā notika iMarketings.lv LIVE pasākums, kas tika veltīts Google reklāmai. Pasākuma laikā izrunājām vairākus nozīmīgus faktorus, kas ir aktuāli šobrīd – 2021. gadā un arī būs aktuāli tuvākajos gados. Dalījāmies gan ar mūsu plašo vietējo un starptautisko pieredzi, gan arī ar rekomendācijām, ko mums sniedz Google komanda, piedaloties kopējās tikšanās ar mūsu ekspertiem un klientiem. Panākuma atslēgas, ko minam, ir 100% praktiskas un ekspertiem būtu ieteicams tās ņemt vērā, pārvaldot lielāka vai mazāka budžeta Google reklāmas kampaņas.

LIVE ierakstu var noskatīties mūsu Facebook lapā vai Youtube kanālā.

Zemāk aprakstīsim galvenās atziņas, par kurām tika runāts LIVE pasākumā.

Panākuma atslēgas, ko jūsu uzmanībai piedāvājam un vēlamies akcentēt, ir šādas:

  • Optimization Score (optiscore)
  • Smart bidding
  • Broad match (atslēgvārdu atbilstības tips)
  • Vienkāršota konta struktūra

Optiscore

Optiscore-google-ads

attēlā: Optiscore

Patlaban Google algoritmi strādā labāk kā vēl nekad. Tieši tāpēc šis ir viens no iemesliem, kāpēc esam iekļāvuši Optiscore šajā rakstā. Pateicoties mašīnmācīšanās tehnoloģijām Google rekomendācijas reklāmas kampaņu uzlabošanai ir kļuvušas salīdzinoši kvalitatīvākas. Vēsturiski šīm rekomendācijām eksperti nepievērsa īpašu uzmanību, jo lielākā daļa no tām bija nevērtīgas un vērā neņemamas. Šobrīd situācija ir uzlabojusies un mēs mudinām iepazīties ar Google rekomendācijām. Tiesa gan, tas ir jādara ar kritisku aci, jo ne visi ieteikumi ir gana kvalitatīvi.

optiscore google reklāmas kampaņas

attēlā: Optiscore Google reklāmas kampaņām

Google var ieteikt uzlabot kontā visdažādākās lietas, sākot ar jaunu atslēgvārdu pievienošanu un beidzot ar smart bidding izmantošanu. Lai palīdzētu reklāmdevējiem labāk saprast, cik veiksmīgi ir optimizētas viņu Google reklāmas kampaņas, Google ir ieviesis Optiscore rādītāju, skalā no 0 līdz 100%. Pārvaldot kampaņas, 100% sasniegšana nav jāuzstāda par pašmērķi, optiscore kalpo drīzāk kā indikātors. Ja sasniegti 80%-100%, tad varat darboties ar jaunām/citām kampaņām. Savukārt, ja redzat, ka Optiscore kādai kampaņai ir 30%-50% amplitūdā, noteikti būtu vērts veltīt laiku un noskaidrot iemeslus, kāpēc šis rādītājs ir tik zems.

optiscore google reklāmas optimizācijas

attēlā: Optiscore

Smart bidding

smart bidding case study

attēlā: Smart bidding case study

Tehnoloģijas ir kļuvušas ļoti spēcīgas, tāpēc Google Ads ekspertiem ir ieteicams tās izmantot. Smart bidding ir “gudra” likmju solīšanas tehnoloģija, kur Google liek lietā mašīnmācīšanos un mākslīgo intelektu. Smart bidding ir parādījies jau vairākus gadus atpakaļ, bet aktuāls tas palicis tikai nesen. Google tehnoloģijām bija nepieciešams pietiekami daudz laika, lai iemācītos korekti strādāt.

smart bidding google reklāma

attēlā: Smart bidding Google reklāmai

Izmantojot smart bidding, sistēma pati noteiks likmes jeb cenu, ko esat gatavs maksāt par klikšķi. Reizēm būs situācijas, kad sistēma uzskatīs, ka vispār nav vērts parādīt jūsu reklāmu konkrētam cilvēkam. Citos gadījumos sistēma liks visaugstākās likmes, jo vēlēsies, lai konkrētam cilvēkam meklēšanas rezultātos jūsu reklāma parādās maksimāli augstu. Lai to visu saprastu, tiek iedarbināts milzīgs mehānisms. Algoritmi redz cilvēka uzvedību internetā un uztver nepieciešamos signālus. Savukārt eksperta uzdevums ir precīzi definēt sistēmai vēlamo sasniedzamo mērķi. Piemēram, Target ROAS jābūt 600%. Tad smart bidding pielāgosies tādā veidā, lai ar vislielāko varbūtību nodrošinātu šādu ROAS. Protams, viss nav tik vienkārši un ekspertam jābūt ļoti kompetentam, lai cilvēku vajadzības pasniegtu precīzi un sistēmai saprotamā veidā.

smart bidding lietošanas iespējas

attēlā: Smart bidding lietošanas iespējas

Dažas svarīgas atziņas, ko iesakām paturēt prātā, strādājot ar Smart bidding:

  • Norādiet reāli sasniedzamus Target ROAS un Target CPA
  • Ja izmantojiet Target CPA, eCPC vai Manual CPC un sasniedzat vismaz 15 konversijas pēdējo 30 dienu laikā, izskatiet iespēju pārslēgties uz Target ROAS
  • Jaunu kampaņu, kurai nav vēstures, labāk sākt ar Maximize Conversions
  • Vēlams neierobežot budžetus pie Target ROAS stratēģijas
  • Sistēmai nepieciešams ilgāks laiks, lai iemācītos un sniegtu nepieciešamo rezultātu (3-4 nedēļas)
smart bidding iestatīšana

attēlā: Smart bidding iestatīšana

Broad match (atslēgvārdu atbilstības tips)

Vēsturiski broad match ir bijis visneizdevīgākais atslēgvārdu atbilstības tips. Google reklāmas eksperti to izmantoja ļoti negribīgi vai vispār neizmantoja, bet Google uzstājīgi mēģināja pārliecināt par pretējo, jo cilvēku meklēšanas paradumi katru dienu mainās un kļūst arvien savādāki. Proti, neizmantojot broad match var zaudēt daļu no redzamības un konversijām. Bet minētie ieguvumi nebija tik nozīmīgi salīdzinājumā ar trūkumiem (daudz nekvalitatīva traffic, pārmaksa par reklāmu utt.).

broad match google reklāma

attēlā: Broad match

Šobrīd situācija ir kardināli mainījusies un tehnoloģijas strādā mūsu labā. Google ir spējis panākt, ka broad match ir kļuvis gudrāks un attaisno ekspertu gaidas. Šīs izmaiņas vairoja uzticību sistēmai un samazināja patērēto laiku visu meklēšanas pieprasījumu analīzei (tik un tā eksperti visus neredz). Pateicoties veiksmīgajiem broad match uzlabojumiem, reklāmas pārsvarā parādās uz relevantiem atslēgvārdiem. Tādējādi reklāmdevējam ir iespēja palielināt savu Google reklāmu redzamību arī pēc tām meklēšanas frāzēm, par kurām pat nevarēja iedomāties (pēc Google datiem 15% no meklēšanas frāzēm katru dienu ir jaunas).

broad match case study

attēlā: Broad match case study

Vienkāršota konta struktūra

Pēdējā mūsu stāstā minētā panākumu atslēga izriet no otrā un trešā punkta. Smart bidding un broad match ļauj ekspertiem veidot vienkāršākas konta struktūras.

Reklāmdevējam ir divi ieguvumi:

  • Tiek patērēts mazāk laika tehniskiem kampaņu pārvaldīšanas darbiem to novirzot konta attīstības un stratēģiskiem jautājumiem
  • Algoritmiem ir pieejams vairāk datu par apvienotām kampaņām un tas ļauj sistēmai pieņemt pamatotākus lēmumus par solīšanu utt. Jo vairāk datu ir algoritmiem, jo efektīvāk tie strādā un sniedz labāku rezultātu

Zemāk piemērā var redzēt, kā mainījusies pieeja konta struktūrai pirms un pēc tehnoloģiju izmantošanas.

google-reklamas-vienkarsota-konta-struktura

attēlā: Gooogle reklāmas vienkāršota konta struktūra

Ieteikumi, pārvaldot vienkāršotu Google Ads konta struktūru:

  • Izmantojiet smart bidding (vēlams Target ROAS)
  • Strukturējiet kampaņas, vadoties pēc mājaslapas nevis pēc atslēgvārdiem
  • Ieslēdziet auditorijas (Audiences) vērošanas režīmā (Observation mode)
  • Izmantojiet Data Driven Attribution, ja to pieļauj apjoms (vismaz 300 konversijas pēdējo 30 dienu laikā)
  • Izmantojiet Responsive Search Ads un Extended Search Ads
  • Izmēģiniet Dynamic Search Ads reklāmas grupā kopā ar pārējām grupām, kur ir generic atslēgvārdi.
google reklāmas konta struktūra

attēlā: Google reklāmas konta struktūra

Par iMarketings.lv
iMarketings.lv ir viena no vadošajām digitālā mārketinga aģentūrām Baltijā. Jau vairāk nekā 10 gadus mēs palīdzam uzņēmumiem augt Latvijā un globāli. Mūsu e-komercijas klientu kopējais apgrozījums internetā sasniedzis 262 milj. EUR 2020. gadā (klientu Google Analytics dati). Esam Google Export partneris. Pārvaldām klientu reklāmas kampaņas vairāk nekā 20 pasaules valstīs. Esam vienīgā aģentūra Latvijā, kuru Google ir uzaicinājis ekskluzīvā International Growth programmā (spēcīgs papildu atbalsts mūsu eksportējošiem klientiem).

iMarketings.lv ir konkursa “Labākais interneta veikals Latvijā” organizētājs.