Kas Jūsu uzņēmumam jāzin par Facebook EdgeRank (1.daļa)
Facebook nesen ir nācis klajā ar jaunumu – iespēju uzņēmumiem plašāk popularizēt savu jaunizveidoto saturu un informācijas atjauninājumus par maksu. Pie tam pakalpojuma cena ir atkarīga no tā, cik daudz fanu ir Jūsu interneta resursam. Šī jaunā pieeja tiek nodrošināta saskaņā ar izmaiņām Facebook EdgeRank algoritmā, kas automātiski filtrē ziņojumus Jūsu ziņojumu lentā, daļu no kuriem no plūsmas izņemot, citus savukārt tajā ievietojot. Tas ir līdzīgi kā Google izmanto PageRank algoritmu, lai nodrošinātu pēc iespējas kvalitatīvu saturu Jūsu meklēšanas pieprasījumiem, mazinātu spamu un līdz ar to veicinātu pēc iespējas kvalitatīvāku saziņas pieredzi.
Parādoties šim jaunumam, daudzi mārketinga speciālisti un biznesa pārstāvji sākotnēji bija neapmierināti, jo tas būtiski samazināja iespējas sasniegt patērētājus ar izveidoto bezmaksas saturu. Liela daļa mārketinga speciālistu bija pārliecināti, ka Facebook vienīgais motīvs ir piespiest uzņēmumus izmantot maksas pakalpojumus, lai nodrošinātu to ievietotā satura pieejamību. Amerikas miljardieris Dallas Maveriks (Dallas Mavericks) pat paziņoja par Facebook tīkla pamešanu un visas savas sociālo tīklu iedzīves pārnešanu un citiem sociālajiem mēdijiem (Tumblr un Myspace).
Kas tad ir EdgeRank?
Pirms izdarīt pārsteidzošus secinājumus, vajadzētu iedziļināties, kā EdgeRank algoritms darbojas. Jāatzīst, ka Facebook varētu vairāk darba ieguldīt, lai izskaidrotu ne tikai EdgeRank darbības pamatprincipus, bet arī visas Facebook kopienas darbības pamatprincipus. Ne velti Facebook pārstāvji uzsver, ka ir būtiski iepazīties un sekot informācijai un apkopojumiem par to, kāds lapas, saturs, video utt. veicina lietotāju iesaistīšanos un tieši pretēji, kas ir tās lietas, ko lietot nevajadzētu. Informācija par to ir pieejama Facebook skaidrojošajās sadaļās: Page insights, Page Publishing Guide, kā arī Page post targeting, kur izskaidrots kā sasniegt auditoriju, kas ar vislielāko varbūtību atbildēs uz Jūsu ziņojumiem. Savukārt ziņojumus, kas saņem visvairāk atbildes, Jūs varat virzīt, lai paplašinātu to resursu apjomu, no kā saņemat ziņu plūsmu.
Kas tad ir būtiskie EdgeRank faktori, kas nosaka vai kāds redz vai nē Jūsu ievietoto ziņojumu?
1) Facebook pārbauda vai iepriekš jau esat pauduši savu attieksmi pret konkrētā autora ziņojumiem, vai to ir darījuši Jūsu draugi;
2) EdgeRank arī pārbauda vai jau iepriekš Jūs esat saskārušies ar konkrētā veida ziņojumiem, t.i. fotogrāfijām, video utt.;
3) ja saturs vai lapas īpašnieki ir saņēmuši nosodījumu no citiem lietotājiem, ie iespēja, ka Jūs šo saturu neredzēsiet.
Internetā ir pieejami EdgeRank mērītāji ar kuru palīdzību varat to noteikt. Viens no tiem atrodams šeit http://edgerankchecker.com
Šajā lapā soli pa solim ir izskaidrots, kā veikt savas Facebook lapas EdgeRank mērījumu.
mainīgo skaidrojumi ir sekojoši:
Affinity (pievilcība) = rādītāju nosaka, kādas ir Jūsu attiecības ar katru no saviem faniem. Tas ir, cik bieži Jūsu fans redz Jūsu lapu, komunicē ar to vai ar atsevišķu izveidotu ierakstu. Papildus tam tiek novērtēts, cik daudz Jūs savus fanus iesaistāt. Facebook atalgo Jūs par attiecību veidošanu!
Weight (nozīmīgums) = vislielāko vērtība tiek piešķirta fotogrāfijām, tad seko video, saites (linki), statusu atjauninājumi un tad aplikācijas. Manuāli veidotiem ierakstiem tiek piešķirts lielāks svars kā tiem, kas veidoti ar aplikāciju palīdzību.
Time (laiks) = jo “svaigāks” ir Jūsu ieraksts, jo lielāks ir tā EdgeRank svars. Populārs saturs Jūsu fanu ziņu lentā saglabāsies ilgāku laika periodu.
Mērījumu relatīvie novērtējumi ir sekojoši:
- 0-3 = zem vidējā.
- 4-7 = vidēji.
- 7+ = virs vidējā.
- rezultāti, kas pārsniedz 20 ir izcili.
1. daļas nobeigums
Ja vēlaties pilnveidot Jūsu Facebook lapu un iesaistīt vairāk lietotājus, piesakieties uz bezmaksas konsultāciju pa e-pastu sv@imarketings.lv un miniet, ka esat izlasījuši šo blogu.