Keyword Tool aizstāj Keyword Planner (plānoto un faktisko datu salīdzinājums)
Google AdWords komanda turpina produktīvi strādāt un attīstīt AdWords sniegtās iespējas. Izmaiņas un jaunas funkcijas AdWords online lapā pamanāmas teju reizi nedēļā un pat biežāk. Lai pielāgotos šīm izmaiņām un izmantotu jaunākos rīkus, nepieciešams cītīgi sekot līdz šīm izmaiņām un izprast jaunpievedumu priekšrocības.
Keyword Planner rīks jau bija pieejams vairākus mēnešus līdzās tā priekštecim Keyword Tool, taču augusta izskaņā jaunais Google rīks pavisam aizstāja veco. Līdz ar to Keyword Tool vairs nav pieejams atslēgvārdu pieprasījumu pētīšanai.
Keyword Planner plānoto datu salīdzinājums ar faktiskajiem datiem
Sākotnējās atziņas par Keyword Planner nebija tik pozitīvas. Iespējams, tas bija tāpēc, ka vajadzēja jauno instrumentu vairāk apgūt. Uz vairāku Adwords kontu pamata salīdzinājām plānoto/prognozēto datu atbilstību faktiskai situācijai. Jāsaka, ka jauns Keyword Planner tool ir salīdzinoši precīzs savās prognozēs. Plānoto un faktisko datu atšķirība atrodas pieņemamās robežās: no 10% līdz 30%. Imarketings eksperti izanalizēja un salīdzināja Keyword Tool sniegto informāciju ar faktiskajiem iepriekšējā mēneša iegūtiem datiem, izmantojot informāciju no 7 Adwords kontiem. Tika analizēti sekojoši rādītāji: Clicks, CTR, Cost. Jāatzīmē, ka klikšķus un CTR Keyword Planner prognozē pietiekami precīzi (augstāk minēta procenta robežās). Izmaksu prognozes gan ir visai neprecīzas. Pārsvarā tas notiek tāpēc, ka plānotā un faktiska vidējā klikšķa cena atšķiras.
Mazāka datu ticamība ir novērota tad, kad runa ir par atslēgvārdiem ar zemiem meklēšanas apjomiem. Šajā gadījumā Keyword Planner varētu būt visai neprecīzs.
Kādas ir Keyword Planner jaunās funkcijas?
Līdz šim, lai iegūtu vispārīgu priekšstatu par atslēgvārdiem un to meklējumu apjomu un prognozētu mājas lapas apmeklējumu skaitu no izvietotajām reklāmām, bija nepieciešams izmantot divus rīkus – Keyword Tool un Traffic Estimator. Keyword Planner apvieno šos divus rīkus vienā.
Keyword Planner gluži tāpat kā Keywort Tool sniedz iespēju atrast jaunus atslēgvārdus un reklāmas grupu idejas, kā arī attēlot gan potenciālo pieprasījumu šiem atslēgvārdiem, gan arī prognozējamās likmes, lai noteiktu potenciālo budžetu. Keyword Planner ļauj ērti atlasīt nepieciešamos atslēgvārdus, sakārtot tos pa grupām, attēlot prognozējamo plūsmu uz atlasītajiem atslēgvārdiem un, neizejot no rīka, uzreiz pievienot tos AdWords konta kampaņām.
Keyword Planner ir arī savi mīnusi, no kuriem viens ir izteikti pamanāms. Apzinot atslēgvārdu pieprasījumu, šis rīks sniegs informāciju par atslēgvārdu apjomu tikai „Exact match” sakritībai. Līdz ar to pieprasījumu skaits pēc atslēgvārdiem krasi atšķiras no tā, ko prognozēja Keyword Tool rīks. Dažiem atslēgvārdiem pieprasījumu skaits neparādās vispār, kaut gan ir skaidri zināms, ka pieprasījumi pēc šiem atslēgvārdiem ir.
Kopumā jāatzīst, ka Google AdWords rīks būtiski atvieglo kampaņas uzstādīšanu, sniedzot iespēju uzreiz lejupielādēt izveidoto plānu gan AdWords Editor, gan Excel formātā. Tomēr attēlotais pieprasījumu apjoms atslēgvārdiem ar maziem pieprasījuma apjomiem nesniedz ticamības sajūtu, ka tas ir patiess.
Ja Jūs vēlāties noskaidrot, kāds ir plānotājs reklāmas budžets un sagaidāms mājas lapas apmeklējumu skaits no Google reklāmas, pierakstāties uz bezmaksas konsultāciju pa e-pastu sv@imarketings.lv