[2. daļa] TOP7 iemesli, kāpēc klikšķi vairs nenodrošina pārdošanas rezultātu

[1. daļa ir šeit]

Zemāk iepazīstināsim jūs ar otro iemeslu, kāpēc klikšķis vairs var nenodrošināt pārdošanas rezultātu

2. Zīmols

Populārs zīmols ir ļoti spēcīgs arguments, kāpēc jāiegādājas tieši Jūsu produkts. To vienmēr jāatceras gan plānojot komunikāciju, gan prognozējot rezultātu. Spēcīgs zīmols ir viens no faktoriem, kas paaugstina reklāmas efektivitāti. Tas nav viedoklis. Tas ir fakts. Diemžēl daudzi uzņēmēji to vēl joprojām neapzinās (vai varbūt negrib ticēt?).

Iepriekšējā piemērā ar picu un pārdošanai nepielāgotu mājaslapu situāciju daļēji varētu izglābt spēcīgs zīmols. Ja zīmols ir pazīstams un tam ir mērķauditorijas uzticība, tad pirkums var notikt pat tad, ja mājaslapā ir tikai viena picas bilde un cena. Bet atcerieties, ka pazīstamie zīmoli konkurē ar citiem pazīstamiem zīmoliem. Ja šajā pašā situācijā ir vēl dažas picērijas ar spēcīgiem zīmoliem un ar pārdošanai pielāgotām mājaslapām, tad šim uzņēmumam atkal nepaveiksies ar pārdošanas rezultāta sasniegšanu.

zīmola nozīme reklāmā - imarketings.lv

Piemērā (bildē augšā) redzam divu uzņēmumu efektivitātes rādītājus. Uzņēmumi pārdod vienu un to pašu produktu un izmanto vienus un tos pašus komunikāciju kanālus. Atšķirība ir tajā, ka viens uzņēmums ir atpazīstams Latvijas tirgū, bet otram atpazīstamībā ir krietni mazāka. Efektu varam redzēt skaitļos. Uzņēmumam ar spēcīgu zīmolu no 100 sesijām vidēji ir 1.39 pirkumi. Kamēr mazāk atpazīstamam uzņēmumam no 100 sesijām vidēji ir tikai 0.25 pirkumi. Otrajam uzņēmuma tas nozīmē dramatisku reklāmas efektivitātes atšķirību. Tikai iedomājieties – par katru piesaistīto klientu šis uzņēmums samaksā piecas reizes vairāk! Faktiski, lai sasniegtu pirmā uzņēmuma pirkuma masu, otrajam uzņēmuma jāpieckāršo reklāmas budžets. Diemžēl tas nav teorētisks piemērs. Tā ir realitāte. Zīmolam jābūt spēcīgam, ja vēlamies būt efektīvi.

Vēl viens indikators, kas norāda uz zīmola spēku, ir Direct trafika (arī konversiju) īpatsvars un dinamika. Zemāk redzam, augot zīmola atpazīstamībai, aug gan Direc trafic, gan pirkumi. Spēcīgs zīmols paaugstina reklāmas efektivitāti.

Zīmols digitālajā komunikācijā

[3. daļa ir šeit]