Top 16 AdWords rādītāji e-grāmata

TOP7 iemesli, kāpēc klikšķi vairs nenodrošina pārdošanas rezultātu. 1. daļa

Ko darīt gadījumā, ja optimizēta Google reklāma un/vai Facebook reklāma nedod vēlamo rezultātu un nav rentablas? Bieži vien atbildes nāk pašas un šķiet ļoti acīmredzamas: 1) Komunikāciju kanāls nestrādā. Pārtraucam reklāmu. Meklējam jaunu kanālu vai 2) būtiski palielinām budžetu. Jāsaņem 2x, 3x utt. vairāk klikšķu. Bet šie divi lēmumi varētu būt aplami, jo problēmas cēlonis varētu būt pavisam citur. Vai arī cēloņi varētu būt pat vairāki. Zemāk minēsim izplatītākos iemeslus, kāpēc Google/Facebook reklāma (vai cits kanāls, vai kanālu kopums) var strādāt ar mīnuss zīmi.

Faktiski ar šo rakstu vēlamies pateikt, ka uzņēmējiem jāaizdomājas par esošo rezultātu, jāizvērtē prioritāšu maiņa un pieeja digitālajam mārketingam.

Koncentrēties uz klikšķu ģenerēšanu (jo vairāk klikšķu par zemāko cenu, jo labāk) nav pareizi un nav perspektīvi. Tas ir strupceļš.

TOP7 iemesli, kāpēc optimizēta Google/Facebook reklāma var strādāt ar mīnuss zīmi

1. Mājaslapa

Tā ir ārkārtīgi nopietna problēma, ar kuru saskaras gandrīz katrs Latvijas uzņēmums. Bet labā ziņa ir tā, ka ar mūsdienu analīzes rīkiem var pietiekami precīzi pateikt, vai mājas lapā ir “vājas” vietas un vai tieši mājaslapas dēļ Jūs zaudējat klientus. Reizēm šīs vājās vietas atrast ir ļoti viegli. Reizēm krietni grūtāk – nepieciešama gan mājaslapas marķēšana, gan smalkākā Google Analytics pielāgošana (vai arī citu rīku izmantošana: Yandex Metrika, CrazzyEgg utt.). Bet tas viss ir iespējams. Reklāmas analīzes rezultāti ir pamats pilnveidojumu veikšanai mājaslapā (kā arī A/B testa veikšanai).

Zemāk attēlā redzam, ka tie lietotāji, kas izmanto meklēšanas formu, pērk 12 reizes biežāk. Bet problēma ir tajā, ka vairāk nekā 50% no apmeklētājiem neizmanto šo meklēšanas formu tāpēc, ka tai nav atvēlēta pareizā vieta. Šajā gadījumā ar Google Analytics palīdzību un pietiekami vienkāršu Analytics pielāgošanu varēja atrast problēmu un sākt izstrādāt risinājumus.

Mājas lapas sagatavošana pārdošanai (Conversion Rate Optimization)

Uzņēmēj, atceries, ka daudzos gadījumos potenciālais klients lēmumu par pirkumu pieņem tieši mājaslapā. Ja tajā nevar saprast, kāpēc jāizvēlas Jūsu produkts, vai mājaslapai būs liels ielādes ātrums, vai arī nesaprotama navigācija utt., tad liela varbūtība, ka veiksme būs konkurentu pusē.

Ja Jūs pārdodat picu ar piegādi, un mājaslapā ir tikai picas bilde + cena (reizēm bildes pat nav), un Jūs esat jauns vai nepazīstams uzņēmums, tad var iztērēt visu naudu Facebook un Google reklāmām, pievienojot klāt Remārketingu, bet rezultāta tik un tā nebūs. Ir jāparūpējas par mājaslapas saturu. Ir jāparūpējas par pārdošanas argumentiem, par ērtu navigāciju. Atcerieties zelta patiesību – lēmumu par iegādi cilvēks pieņems mājaslapā.

[2. daļa ir šeit[3. daļa] [4.daļa]