5 iespējas, kā Jūsu aplikācijai piesaistīt jaunus lietotājus, ieskaitot ASO jeb App Store Optimizācija

Esat izstrādājuši aplikāciju un tagad nepieciešams panākt, lai to sāk lietot pēc iespējas vairāk cilvēku gan Latvijā, gan arī citur pasaulē? Tas nav no vieglākajiem uzdevumiem. It īpaši tāpēc, ka aplikāciju skaits Latvijā un pasaulē ar katru dienu pieaug. Šobrīd pasaulē ir jau vairāk nekā 5 milj. aplikāciju. Skaidrs, ka konkurence ir sīva, bet diez vai tas Jūs apturēs, it īpaši, kad uzvara varētu būt tik tuvu. 

App, aplikāciju skaits pasaulē - statista.com

Šajā rakstā iedosim dažas idejas, kā var veiksmīgāk attīstīt Jūsu aplikāciju un tikt pie lielākā lietotāju skaita. 

Jāsaka atklāti, ka nav viena risinājuma visiem, bet toties mēs varam iezīmēt dažas vērtīgas mārketinga aktivitātes, kuras izmantojot var paaugstināt varbūtību saņemt labāko rezultātu. Parasti mēs iedalām šīs mārketinga aktivitātes trīs lielās daļās:

I Pre-launch posms
II Jauno lietotāju piesaistīšana
III Darbs ar esošajiem lietotājiem/Esošo lietotāju noturēšana 

I Pre-launch posms

Ja Jūsu aplikācija jau ir izstrādāta un palaista un Jūs tikai tagad plānojat sākt mārketinga aktivitātes, mums ir sliktas ziņas – Jūs jau esat nokavējuši.

Vai kādreiz esat aizdomājušies, kāpēc kinoteātri pirms filmas Jums liek noskatīties vairāku citu filmu treilerus?

Vēl pirms Jūsu aplikācija ir palaista, jau jāsāk mārketinga aktivitātes. Protams, tas jādara tad, kad esat drošs par to, ka aplikācija tik tiešām tiks pabeigta un ka palaišanas datumi ir noteikti un netiks būtiski mainīti. 

Šī posma uzdevums ir izraisīt interesi un saņemt sākotnējo redzamību. Šeit noteikti nav jācenšas pateikt par daudz un nav jāatklāj visi noslēpumi 😊 

Lai potenciālie klienti uzzinātu par Jūsu topošo aplikāciju, varat izmantot vairākas iespējas. Piemēram, Jūs varat sākt savu blogu par mērķauditorijai aktuālo tēmu, kurā Jūs jau varat sākt runāt par risinājumu. Vislabāk blogu veidot gan video, gan teksta formātos. Un noteikti šo saturu var izplatīt sociālajos tīklos (piemēram, viena no bloga tēmām var būt intervijas ar Jūsu mērķauditoriju).

Ja budžets ļauj, laba prakse būtu piesaistīt PR speciālistus, lai viņi jau laicīgi sāk komunicēt ar medijiem, tādejādi nodrošinot publikācijas lielāku redzamību.     

Jūsu aplikācijas veiksme būs atkarīga no tā, cik daudz lietotāju spēsiet piesaistīt un cik daudzi no tiem turpinās izmantot Jūsu aplikāciju. Un tieši pre-launch posma aktivitātes varētu būt kritiski svarīgas. 

II Jauno lietotāju piesaistīšana

Lai aplikācija veiksmīgi attīstītos un lietotāju skaits stabili pieaugtu, jauno lietotāju piesaistīšana ir obligāts pasākums. Tālāk minēsim dažas praktiskās iespējas, kā Jūs varat palielināt aplikācijas lietotāju skaitu.

1. Aplikācijas optimizācija jeb ASO (App Store Optimization). Pēc Google datiem 40% lietotāju jauno aplikāciju atrod, meklējot to Google Play veikalā. Savukārt, Apple ziņo, ka viņu veikalā tādi ir 65%. Tas nozīme, ka Jums ir kritiski svarīgi, lai aplikācija organiski atrodas pēc iespējas augstāk (līdzīgi kā ar mājaslapām). Lai dotu iespēju aplikācijai pretendēt uz lielāko redzamību, jāpievērš uzmanība  šādiem momentiem:

Title: iekļaujiet tajā Jūsu galveno atslēgvārdu. Bet sākumā noteikti veiciet atslēgvārdu izpēti, lai pēc tam nevajadzētu labot virsrakstu (jo tas nav vēlams). 

Description: pārliecinieties, ka aprakstā esat iekļāvuši visas iespējas un “fīčas”. Izmantojiet arī atslēgvārdus. Tas palīdzēs saņemt papildu redzamību.

Screenshots: piedāvājiet lietotājiem augstas kvalitātes ekrānšāviņus, lai viņiem ir labāks priekšstats par aplikāciju. 

App, aplikāciju optimizācija - ASO (App Store Optimization), Title, Descrtiption

Jāņem vērā, ka korekts Title, Descriptions un augstas kvalitātes bildes negarantē, ka Jūsu aplikācija būs meklēšanas TOPā. Sistēmā uzskaita krietni vairāk faktoru (piemēram, Review skaitu un kvalitāti). Bet bez šīm sākotnējām sastāvdaļām Jums būs ļoti grūti saņemt papildus redzamību. Šīs sastāvdaļas ir bāze un tām obligāti jābūt. 

2. Viedokļu līderi. Cilvēki labprāt uzticas tiem cilvēkiem, kurus viņi zina vai kuriem aktīvi seko līdzi. Ja Jūs nevarat ieinteresēt un pierunāt kādu slavenību (piemēram, Kristapu Porziņģi vai Laimu Vaikuli), noteikti varat strādāt ar viedokļu līderiem, kuriem ir daži tūkstoši sekotāju. Jūs varat vienoties par bloga rakstu, video stāstu vai vienkārši, lai par Jums ieminas savā Facebook kontā.

Tas noteikti nav no vieglākajiem darbiem, jo sākumā būs jāizpēta potenciālie viedokļu līderi, pēc tam jāizvēlas tie, ar kuriem Jūs vēlaties strādāt (jāizvērtē viņu auditorija, komunikācijas stils, viņu sekotāju iesaistīšanas līmenis) un pēc tam jāieinteresē. Bet tas noteikti jādara, jo viedokļu līderi tik tiešam palīdz ar jauno lietotāju piesaistīšanu.

3. Satura mārketings. Ne katram aplikācijas īpašniekam ir pieejams liels reklāmas budžets. Tieši šajā gadījumā var palīdzēt satura mārketings. Piedāvājiet saviem potenciālajiem klientiem – aplikācijas lietotājiem – vērtīgu saturu: raksti, e-grāmatas, infogrāfikas, video utt. Cenšaties runāt par to, kas ir svarīgs Jūsu mērķauditorijai. Veidojiet saturu, kas sasaistās ar aplikācijas tēmu. Tikai nerunājiet vienmēr par savu aplikāciju, nepārdodiet to.

Ņemiet vērā, ka šis ir garš ceļš. Satura mārketings ir maratons. Noskaņojieties vismaz uz kādiem 6-12 mēnešiem, pirms Jūs redzēsiet atdevi. Rezultātā Jūs būsiet ieguvējs. Vērtīgs saturs ved pie uzticības. Uzticība ved pie lojalitātes. Var paiet laiks, kamēr cilvēki sāk iesaistīties Jūsu saturā (lasīt, dalīties utt.). Bet, kad tas sāks notikt, cilvēki paliks uzticīgi Jūsu aplikācijai uz ilgu laiku.   

4. Prasiet vērtējumus (Reviews). Bieži vien tieši vērtējums ir svarīgākais kritērijs, pēc kura App veikali nosaka populārākās un vērtīgākas aplikācijas. Līdz ar to lūdziet Jūsu lojālos lietotājus novērtēt aplikāciju. Bet ņemiet vērā, ka tas jādara brīdī, kad esat pārliecināti par savu produktu. Ja esat tikko palaiduši aplikāciju, tad droši vien tas nav labākais laiks, kad prasīt novērtējumu 😊

App, aplikāciju Reviews (aplikāciju virzīšana)

5. Google un Facebook (arī citu soc. tīklu) maksas reklāmas. Šis ir ātrākais veids, kā Jūs varat palielināt lietotāju skaitu. Faktiski jau tajā pašā dienā, kad tiek palaista reklāma, Jūs varat redzēt būtisku lietotāju pieaugumu. Google un Facebook (un Instagram) algoritmi ļauj atlasīt tieši tos cilvēkus, kuriem varētu būt vislielākā interese lejupielādēt aplikāciju. Šādai atlasei tiek izmantoti ne tikai demogrāfiskie dati, bet arī lietotāju uzvedības raksturlielumi (kādas mājaslapas apmeklē, par ko interesējas, ko meklējuši utt.).

Arī Google meklētājs ir lielisks kanāls, kuru būtu svarīgi izmantot jauno lietotāju piesaistīšanā. Meklētājā Jūs rādāt aplikācijas reklāmu tieši tajā brīdī, kad cilvēki meklē līdzīgu aplikāciju. Tas ir ideāls moments.  

App, aplikācijas Google reklāma

Rezultātu analīze

Daudzas mārketinga aktivitātes prasa budžetu. Un Jūs noteikti gribēsiet saprast, cik efektīvi ir šie ieguldījumi. Tam jau pašā sākumā nepieciešams parūpēties par analīzes sistēmas izveidošanu. Nepieciešams izmantot vismaz Google Analytics, kas jāpielāgo, lai  Jūs šajārīkā varētu redzēt vērtīgus datus. 

Svarīgākie rādītāji, kam būtiski sekot līdzi:

Conversions. Atkarībā no aplikācijas veida Jums varētu būt vairākas vērtīgas konversijas, kam jāseko līdzi: lejupielādes, maksas plāna iegāde un pagarināšana utt. Svarīgi zināt, kāda komunikācija un kādi kanāli nodrošina vislabāko rezultātu.

View-through conversions. Tas, ka cilvēks nav lejupielādējis Jūs aplikāciju reklāmas kampaņas laikā, nenozīmē, ka reklāmas kampaņa bijusi neefektīva (ja vērtē tiešās konversijas). Iespējams, cilvēki ir redzējuši Jūsu Facebook, Instagram vai Google reklāmu, atcerējušies to, pēc kāda laika meklētājā ir atraduši Jūsu aplikāciju un lejupielādējuši to. Šis fakts jānoskaidro, lai pareizi novērtētu katras kampaņas efektivitāti. 

Lai nepadarītu šo rakstu pārāk sarežģītu, mēs paliksim pie šiem diviem rādītājiem. Ar tiem noteikti pilnīgi pietiek, lai uzsāktu reklāmas analīzi. Kaut gan jāatceras, ka kopumā jāvērtē krietni vairāk rādītāju, kas var palīdzēt noskaidrot ne tikai reklāmas kanāla efektivitāti, bet arī saprast lietotāju uzvedību, kā arī atsevišķu mikrodarbību efektivitāti (push notification un in-app ziņojumu izsūtīšana utt.).

III Darbs ar esošajiem lietotājiem/Esošo lietotāju noturēšana 

Šim punktam mēs veltīsim atsevišķu rakstu. Sekojiet līdzi mūsu bloga jaunumiem, un jau pavisam drīz mēs atklāsim vērtīgas atziņas par darbu ar esošajiem lietotājiem. 

Ja arī Jūs vēlaties palielināt aplikācijas lietotāju skaitu, piesakieties bezmaksas konsultācijā welcome@imarketings.lv