6 padomi kā nelieliem uzņēmumiem efektīvi izmantot sociālos tīklus

Liela daļa uzņēmēju strauji tiecas iekļaut sociālo mēdiju izmantošanu sava uzņēmuma mārketinga plānā. Tas ne vienmēr izdodas veiksmīgi, jo pastāv vairākas nianses, kam  pastāvīgi ir jāseko un signāli, uz kuriem jāreaģē. Šajā rakstā soli pa solim mēģināsim izskaidrot kā izveidot efektīvu virzīšanas stratēģiju sociālajos tīklos.

1. Izvēlieties komunikācijas un virzīšanas platformu

Šodien ir pieejama virkne ar sociālajiem tīkliem pastāv milzīgs daudzums sociālo tīklu: Facebook, Draugiem, Twitter, Instagram u.c.  Šo mēdiju iespējas jau ne pirmo gadu izmanto Latvijā. Daļa uzņēmumu izvēlējušies  izmantot uzreiz vairākus sociālus tīklus. Tomēr lielākais vairums ir izvēlējies izmantot tikai vienu no tiem. Lielāka daļa uzņēmumu izmanto tikai kādu vienu no tiem. Uzņēmumiem ar ierobežotiem budžetiem ieteicams sākumā izvēlēties vienu sociālo platformu. Tas ļaus ar minimāliem izdevumiem uzsākt komunikāciju ar mērķauditoriju un pārbaudīt izstrādāto stratēģiju. Tad jau var virzīties tālāk.

Uzņēmējam jāizvēlas tā platforma, kuru izmanto potenciālie klienti. Kā uzzināt, kādu sociālo tīklu klienti izmanto? Nereti ātrākais un vieglākais veids – pavaicāt dažiem klientiem. Viņi labprāt jums pastāstīs un papildu sniegs argumentus, kāpēc tieši izvēlējušies šo platformu.

Mārketings Sociālajos tīklos

2. Regulāri papildiniet saturu

Ja publicējat informāciju savā profilā, kad varat vai vēlaties, negaidiet, ka sociālie mēdiji dos cerētos rezultātus.

Laicīgi sastādiet publikāciju plānu. Vēl labāk, ja izveidosiet sarakstu ar publikāciju tēmām.

Regulāri apmeklējiet savu profilu, operatīvi atbildiet uz jautājumiem un cenšaties neitralizēt negatīvos komentārus.

Piemērs: Korporatīvās lapas publikāciju tēmu plāns

Mārketings Sociālajos tīklos. Satura publikācijas plāns

3. Vēlreiz par saturu

Ja Jūs tikai kopēsiet saturu no citiem populāriem resursiem, pat, ja tas būs ļoti interesants materiāls, tas diez vai palīdzēs Jums palielināt sekotāju skaitu. Publicējiet unikālu saturu: informāciju par uzņēmumu, tā darbiniekiem, klientiem. Tas izraisīs cilvēku simpātiju.  Padarīs Jūsu biznesu cilvēciskāku.  Radiet tiešām noderīgu saturu. Uzņemiet video par produkta lietošanas instrukciju ar ieteikumiem vai uzrakstiet Jūsu klienta veiksmes stāstu.

Piemērs: iMārketinga aģentūras vadītājs publicē īsu atskaiti par apmeklēto semināru.

Mārketings Sociālajos tīklos. Satura publikācijas piemērs

4. Neesiet pārāk uzbāzīgi ar savu produktu piedāvājumu

Protams, ka visu darbību mērķis ir palielināt uzņēmuma peļņu, bet sociālie tīkli – nav tiešās pārdošanas kanāls.

Publicējiet atsauksmes, rakstiet praktiskās rekomendācijas un padomus, informējiet par akcijām. Dažreiz varat, un tas ir nepieciešams, lietot tiešu aicinājumu iegādāties Jūsu preci, bet visam jābūt ar mēru.

 5. Lutiniet savus sekotājus

Daudzi neiesaka lutināt savus sekotājus, minot, ka tie var pierast un turpmāk bez papildu motivācijas vairs neko tāpat nedarīt. Proti simpātijas pret zīmola, kam tiek sekots, nebūs pietiekama motivācija rīkoties. Tomēr pašiem jāatzīst, ka Jūsu zīmols vēl nav sasniedzis Apple vai McDonalds popularitātes līmeni un sekotāji nenāk pie Jums tikai simpātijas dēļ, bet gan, lai saņemtu kaut ko pretī. Palutiniet  savus klientus. Dāviniet viņiem mazliet prieka: speciālas atlaides, ielūgumi uz prezentācijām un meistarklasēm utt. Motivējiet apmeklēt Jūsu profilu atkal un atkal.

Piemēram, viens no Latvijas hostinga pakalpojumu sniedzējiem  GARM Technologies, katru mēnesi apbalvo vienu no saviem Facebook lapas faniem un dāvina iespēju izmantot hostinga pakalpojumu  veselu mēnesi bezmaksas.

Mārketings Sociālajos tīklos. Satura publikācijas piemērs

6. Mēriet efektivitāti

Lūk, esam nonākuši līdz aktivitāšu novērtēšanai. Tas ir viens no svarīgākajiem virzīšanas stratēģijas posmiem. Bez efektivitātes mērīšanas Jums nebūs informācijas vai Jūsu uzņēmums gūst labumu no sociālo mēdiju izmantošanas. Nosakiet mērķus vēl pirms darba sākšanas un pārbaudiet vai esat tos sasnieguši. Tikai atcerieties, ka lapas sekotāju skaits nav vienīgais rādītājs, kurš jāizmanto, lai mērītu savā profilā veiktās komunikācijas efektivitāti.

Pievērsiet izmanību tam, ka bez lapas sekotāju skaita liela nozīme ir arī tādiem radītājiem, kā: auditorijas sasniegšana (reach) un iesaiste (engagement).

Ar lapas sekotāju skaitu, auditorijas sasniegšanas un iesaistes radītājiem parasti nodrošina konkrēta sociālā tīkla statistikas un analītikas sadaļa (insights).

Ja izmantojat Facebook maksas reklāmu (boost post, Ads, Sponsored stories), Jums arī tiek piedāvātas detalizētas atskaites.  Par tām sīkāk runāsim nākamajos rakstos.

Pamatrādītāji,  kam  jāpievērš uzmanība, lai izmērītu auditorijas iesaisti (engagement) ir:

  • total post reach – to cilvēku skaits,  kuri ir redzējuši Jūsu publikācijas;
  • talking about this – skaita visas aktivitātes, kas vērojamas ap Jūsu lapu;
  • vidējais vienas publikācijas “Like” skaits
  • publikācijas komentāru un “share” skaits

Sociālie mēdiji var kļūt par efektīvu instrumentu komunikācijā ar potenciālajiem klientiem. Svarīgi ir pareizi spert pirmos soļus – nospraust sasniedzamus mērķus un izstrādāt atbilstošu stratēģiju.

Ja Jūs vēlaties uzzināt kā var efektīvi izmantot sociālos mēdijus mārketinga mērķu sasniegšanai un komunikācijā ar klientiem, piesakieties bezmaksas konsultācijai: julija.langenfelde@imarketings.lv

Veiksmīgu mārketingu!