Satura mārketings

Satura mārketings nu jau vairākus gadus dominē daudzu mārketinga profesionāļu leksikā. Tam piedēvē milzu iespējas un nākotni. Saturs var gan uzņēmumus un brendus pacelt, gan tai pašā laikā degradēt. Un kā nu nē – saturs taču ir karalis (“content is a king“).

Nedaudz par saturu arī mūsu bloga šodienas rakstā, vairāk pievēršoties mājas lapas, bloga satura veidošanai, kas, protams, ir tikai viena neliela daļa no Satura mārketinga tā plašākajā nozīmē. Tomēr nereti ļoti nozīmīga, it sevišķi maziem un vidējiem uzņēmumiem.

Pieskarsimies būtiskiem momentiem, kas jāievēro, lai veidotais saturs būtu aktuāls gan lasītājiem, gan arī draudzīgs interneta meklētājiem, kas palīdzēs to virzīt meklēšanas rezultātos.

Radītajam saturam ir jābūt ne tikai satura ziņā saistošam, bet arī unikālam/atšķirīgam. Tieši šis ir viens no būtiskiem momentiem, ja vēlaties, lai Jūsu radītais saturs tiktu atrasts arī ar interneta meklētāju palīdzību.

Šodien nereti pat lieli uzņēmumi izmanto kopētu saturu savās interneta vietnēs, kas īsākā vai ilgākā periodā noved pie tā, ka meklēšanas sistēmas samazina vietnes pozīcijas aktuālajos meklējumos vai pat konkrēto resursu no meklēšanas rezultātiem izmet vispār.

Interneta meklētājiem draudzīga satura veidošanā ir vēl virkne lietu, kas palīdzēs ne tikai uzlabot radītā satura meklēšanas pozīcijas, bet arī to strukturēti un konspektīvi parādīt meklēšanas rezultātos. Tuvāk ar tām iepazīstoties, Jūs secināsiet, ka šie uzstādījumi nav pretrunā ar noderīga satura veidošanu gala patērētājam.

Veidot saturu, vajadzētu ievērot zemāk uzskaitītos pamata kritērijus:

Tie ir aktuāli gan Jūsu mērķa auditorijai, gan palīdzēs saturu virzīt meklēšanas sistēmās.

Saturs nedrīkst būt kopēts. Vietnes ar kopētu saturu no interneta meklētāju puses tiek “sodītas” – šīm vietnēm tiek samazināta pozīcija aktuālajos meklēšanas rezultātos vai vietne no meklēšanas rezultātiem var tikt izslēgta vispār;

Saturam ir jāsniedz atbildes uz tā lietotāju jautājumiem. Kā uzzināt, ko lietotāji jautā, kas tos interesē? Lieti noderēs AdWords atslēgvārdu rīks, kas parādīs kādā apjomā, kādi meklēšanas pieprasījumi par konkrēto tēmu ir veikti. Paturot prātā klientu uzdotos jautājumus, Jūs radīsiet aktuālu saturu gan savas vietnes lietotājiem, gan meklēšanas sistēmām, kas prioritizēs Jūsu informāciju meklēšanas rezultātos. Protams, tas neizslēdz iespēju veidot saturu par lietām, kas tiešā veidā uz šo brīdi internetā netiek meklētas: pilnīgi jauni un inovatīvi vai specifiski produkti utt., tomēr daudzās situācijās minētā pieeja sniegs vērtīgu informāciju;

Pie iespējas izmantojiet informāciju, kas apstiprina, pastiprina un rada papildu uzticību Jūsu mērķa auditorijai. Šeit ir plašas iespējas un vieta radošumam, sākot no ekspertu, klientu atsauksmēm, kompetenci apliecinošiem sertifikātiem utml.

Saturam ir jābūt bez gramatiskām kļūdām. Tas šķiet pašsaprotami, tomēr nereti nākas sastapties ar situāciju, ka interneta vietnēs ievietotajam saturam nav veikta korekcija. To pamanīs ne tikai potenciālie klienti, kuri ienākuši mājas lapā, bet arī interneta meklētāji;

Saturam ir jābūt sakārtotam (noformatētam). Tāpat kā citos drukātos un nedrukātos mēdijos, arī internetā saturam ir jābūt sakārtotam, lai lietotājam būtu ērtāk tajā orientēties. Jābūt izdalītiem un atbilstoši noformatētiem sadaļu nosaukumiem ne tikai teksta redaktora formatēšanas līmenī (fonta izmērs, tips, krāsa), bet arī jānorāda virsrakstus meklētājiem saprotamā valodā, izmantojot meklētājam saprotamas norādes:h1, h2 utt. tagus. Jāformatē ne tikai teksts, bet arī attēli, kas saturā izmantoti, norādot Alt Title un Alt Tag, lai meklētājs saprastu, kas tajos attēlots;

Informējiet interneta meklētāju par ko ir stāstīts konkrētajā mājas lapas sadaļā vai bloga ierakstā un sniedziet interesentiem kopsavilkumu. Meklētājs (Google) to nolasīs no īsa (69 zīmju gara, ietverot atstarpes) teksta, kas tiek apzīmēts, kā Meta Title. Tas parasti lielā daļā satura vadības sistēmu ir ērti norādāms. Savukārt, lai potenciālais lasītājs meklējuma rezultātos izvēlētos tieši Jūsu resursu, ar meklētāja palīdzību sniedziet tam īsu kopsavilkumu (160 zīmju garš, ietverot atstarpes) – Meta Description. Līdzīgi kā Meta Title tas ir norādāms satura vadības sistēmā vai resursa kodā;

Ja vien nav būtisku iemeslu, kāpēc konkrētajā situācijā tas nav nepieciešams, nodrošiniet iespēju satura lietotājiem līdzdarboties: komentēt, pārsūtīt, dalīties ar Jūsu radīto informāciju. Tas paplašinās mērķa auditorijas piesaisti Jūsu radītajam saturam, kā arī sociālo tīklu izmantošana, atsaukšanās un saišu veidošana uz Jūsu resursu nepaliks nepamanīta no meklētāju puses;

Saturam (lapas sadaļas informācijai/rakstam utml.) ir jābūt optimāla apjoma. Arī satura apjomam ir būtiska nozīme. Tiesa šajā gadījumā nevajag pārspīlēt un atcerēties, ka satura lietotājs tomēr būs cilvēks, nevis robots. Noteikti esat ievērojuši mājas lapas, kuru sadaļās ir tikai daži teikumi, kas plašās līnijās, aptuveni iezīmē ko uzņēmums dara, kā arī otru galējību – milzīgu teksta apjomu, kas ir vāji strukturēts un grūti pārskatāms. Protams, nav vēlams nedz mākslīgi satura apjomu pieaudzēt nedz arī samazināt, tomēr vajadzētu atcerēties, ka satura apjomu novērtē arī interneta meklētājs. Šeit neminēsim optimālo raksta zīmju apjomu, tam laikā noteikti būs tendence arī mainīties;

Nevajag aizrauties ar mākslīgu atslēgvārdu ievietošanu (keyword stuffing) – tas vienkārši nestrādā. Lai prioritizētu unikālu un kvalitatīvu saturu, meklētāju algoritmos ir iestrādāti loģika, kas spēj atšķirt organiski veidotu saturu no atslēgvārdiem pārblīvēta teksta.

Ja iepazināties ar blogā minētajiem kritērijiem satura veidošanā, noteikti piekritīsiet, ka optimāla satura izveidē, visbiežāk būs jādarbojas vairākiem cilvēkiem, komandai, kas nodrošinās gan kvalitatīva satura izveidi, gan tā atbilstošu “formatēšanu”, lai to virzītu meklēšanas sistēmās vai novadītu līdz mērķa auditorijai, izmantojot citus risinājumus.

Ja Jums nepieciešama palīdzība satura veidošanā, lūdzu sazinieties ar mums: iMarketings.lv, Andis Sproģis, andis@imarketings.lv, tel. 2 633 49 58.