Jums ir interneta veikals vai mājas lapa un neesat līdz galam apmierināti ar pārdošanas rezultātiem? Šajā rakstā atradīsiet 19 jautājumus, ko atbildot, Jums radīsies jaunas idejas, kā uzlabot esošo situāciju.
Piedāvājuma izstrāde (USP veidošana)
1. Vai esat akcentējuši sava pakalpojuma, produkta pievienoto vērtību*? Kā tā izskatās kontekstā ar jūsu konkurentiem?
* – šajā gadījumā nav runa par t.s. “bulshit” frāzēm, lieliska kvalitāte, pirmklasīgs serviss utt. utml. apgalvojumi bez atbilstošas argumentācijas, konkrētības. |
Piedāvājuma noformulēšana ir viens no būtiskākajām pamata darbībām. Tas šķiet pašsaprotami un tomēr vairumā gadījumu diemžēl netiek ņemts vērā. Piedāvājumam ir jābūt noformulētam tā, ka tas ir atšķirīgs un pats svarīgākais – tas risina būtisku klienta problēmu. Nereti neizdodas pārdot labus produktus, jo vienkārši nav pievērsta uzmanība pēdējam punktam. |
2. Vai zem jūsu mājas lapas logo/nosaukuma ir īss kopsavilkums, kas norāda jūsu uzņēmuma/konkrētās mājas lapas unikālo piedāvājumu? |
Šāds kopsavilkums palīdz konspektīvi nodotziņu par produkta/ pakalpojuma unikālo vērtību katrā iekšlapā, ko apmeklētājs ir atvēris. |
Potenciālā klienta iesaistīšana
3.Vai mājas lapu iekšlapu virsraksti ir veidoti tā, lai tie vai nu ieintriģē potenciālo klientu, vai arī risina kādu tam svarīgu problēmu? |
Tas veicinās apmeklētāja lielāka satura apjoma izskatīšanu un līdz ar to palielinās iespēju, kas apmeklētājs izdarīs no tā sagaidāmo, vēlamo darbību, piem., pierakstīšanos jaunumu saņemšanai. saziņas/pasūtījumu formas aizpildīšana. |
4. Vai esat notestējuši rīcību veicinošo elementu darbību, pamanāmību (krāsu, izmēru, “call to action” saturu)? |
“Call to action” pogu izvietojums, krāsa, izmērs un ziņojumi ievērojami ietekmē lapas apmeklētājiem paredzēto darbību veikšanu mājas lapā. Tāpēc ir lietderīgi, izvēloties esošajai situācijai piemērotāko metodi, šos momentus izvērtēt. |
5. Vai esat notestējuši un atraduši veiksmīgākos attēlus un tos atbalstošo informāciju svarīgākajās lapās (t.s. landing page, kur mājas lapas apmeklētājam ir paredzēts sīkāk iepazīties ar preci un veikt preces pasūtījumu)? |
Attēli ir ļoti efektīvi elementi, kas var ievērojami veicināt vēlamo darbību veikšanu mājas lapā. Tiesa arī attēlus ir nepieciešams notestēt vai eksperimenta kārtā pārliecināties, kādi, kādās kombinācijās tie nodrošina labāko efektu. |
6.Vai produkta/pakalpojuma aprakstam izmantojat vairākus attēlus? |
Potenciālie pircēji vēlas redzēt, ko tie iegādājas. Vairāki produktu raksturojoši attēli palielina iespēju, ka produkts tiks iegādāts. |
7. Vai jums ir nodrošināta reāla papildu vērtība (bonuss) tiem apmeklētājiem, kuri vēlas iegūt vairāk informācijas – lejupielādēt kuponu, mācību materiālu utt. |
Ja tiks izvēlētas patiešām vērtīgi motivatori, ievērojami pieaugs to klientu skaits, kuri būs gatavi sniegt savu kontaktinformāciju (pierakstīties jaunumu saņemšanai, lejupielādēt katalogu u.c) |
Ticamības un uzticamības radīšana
8. Kas apstiprina jūsu piedāvājuma kvalitāti? Vai esat par to padomājuši un izvietojuši atbilstošu informāciju (sertifikāti, atsauksmes, rekomendācijas, atzinumi utt.? Vai sniegtā informācija ir kvalitatīva, atspoguļo būtisku informāciju par jūsu uzņēmuma darbību? |
Kvalitatīvas atsauksmes rada uzticamību, apstiprinājumu tam, ka cilvēkiem patīk un tie novērtē Jūsu produktu. Pievienotas fotogrāfijas padara rekomendācijas vēl uzticamākas |
9. Ja piedāvājat pakalpojumus, vai esat mājas lapā izvietojuši informāciju par saviem nozīmīgākajiem klientiem? |
Šī informācija arī palīdz radīt uzticamību, ka jūsu produkts ir labs, jo to zināmi jūsu pakalpojumu jau izmanto. |
10. Vai esat norādījuši svarīgākos sava uzņēmuma darbību raksturojošos skaitļus? (klientu skaits, izaugsme, cik ilgi esat biznesā utt.) |
Šī arī ir būtiska informācija, kas vairo uzticamību jūsu piedāvātajam produktam. |
11. Ja nodrošināt pārdošanu internetā, vai uzrādāt arī reitingus un klientu atsauksmes sava veikla produktu lapās (vidējais reitings, norāde uz atsauksmēm)? |
Arī reitingu pievienošana rada papildu uzticamību, padarot jūsu māja slapu/produktus populārākus potenciālo pircēju acīs, palielina iespēju, ka tiks veikts pirkums. |
12. Vai esat izvietojuši savā mājas lapā lielākos sasniegumus: medaļas, balvas, atzinības? |
Tas apstiprina jūsu piedāvātā produkta/pakalpojuma kvalitāti, palielina pirkumu veikšanas, kontaktu aizpildīšanas iespējamību. |
Drošības sajūtas radīšana
13. Vai konsekventi izmantojat riska samazināšanas norādes: bezmaksas izmēģinājums, atgriešanas garantija u.c.? |
Šī informācija būtiski samazina apmeklētāju bažas par drošību un ievērojami veicina produktu iegādi. |
14. Ja jūsu interneta resurss ir veikals, vai esat pārskatāmi izvietojuši drošas darbības garantijas – izmantotā SSL sertifikāta piederības zīmes būtiskākajās vietās (pamata lapā, produktu lapās, grozā)? |
SSL zīme ir būtisks drošības garants, kas mazina pircēju bažas par drošību un līdz ar to veicina pirkuma izdarīšanu. |
15. Vai esat izvietojuši savas darbības stabilitāti, piederības pie nozares asociācijām utml. apstiprinošas zīmes lapas apakšā (footerī)? |
Šāda informācija daļu no šo organizāciju uzticamības pārliks arī uz jūsu interneta resursu, kas radīs papildu uzticamību jūsu uzņēmumam un produktiem. |
16. Vai vietās, kur jautājat klienta datus, skaidri esat norādījuši to izmantošanas mērķus un to, ka kontaktinformācija netiks izmantota SPAM izsūtīšanas nolūkos, netiks bez piekrišanas nodota trešajām pusēm. |
Cilvēkiem nepatīk saņemt neaktuālus ziņojumus no nezināmiem adresātiem (t.s. SPAMu). Tas ir visbiežāk ir būtiskākā baža pirms pieņemt lēmumu par kontaktinformācijas sniegšanu. |
Lietojamības uzlabošana
17. Vai lapas navigācija ir lietotājam draudzīga un saprotama? Vai ir sakārtota iekšējo saišu struktūra – lietotājs ērti var un intuitīvi saprotami var pārvietoties pa saturu? |
Lapas apmeklētāji izmanto navigāciju un vēlas ērti un intuitīvi saprotami nonākt pie vēlamās informācijas. Ja navigācija nav veiksmīga, ir liela iespēja, ka apmeklētāji lapu pamet priekšlaicīgi. |
18. Vai izvietotā pieteikuma forma satur tikai nepieciešamos laukus? Vai gadījumā tā nesatur pārāk daudz personīgas informācijas? Cik ērti ir to aizpildīt? Vai esat to pārbaudījuši? |
Nav vienas pareizas formulas pierakstīšanās formas un pirkumu groza dizaina izveidē. Tomēr ir zināms nosacījums, pie būtu vēlams pieturēties. Noteikti vajag izvairīties no liekas personiskas informācijas prasīšanas apmeklētājam, kam jāaizpilda kontaktforma, jāsniedz nepieciešamā informācija, lai noformētu pirkumu. |
19. Vai esat sakārtojuši un ieviesuši skaidrus kļūdu paziņojumus, ja kāds no formas laukiem tiek aizpildīts nekorekti? |
Ja kļūdu paziņojumu nav iztulkoti, nesniedz informāciju par to, kas bijis izdarīts nepareizi, ir liela varbūtība, ka daļa pircēju priekšlaicīgi pametīs lapu, pirkumu tā arī neizdarījuši. |
Ja vēlaties uzlabot sava pārdošanas resursa efektivitāti, sazinieties ar mums. Mēs veiksim esošās situācijas padziļinātu analīzi – auditu un sniegsim argumentētu uzlabojumu ieviešanas piedāvājumu. Piesakieties uz bezmaksas konsultāciju: andis@imarketings.lv
Ja vēlaties piesaistīt vairāk klientus savam interneta resursam (ar Google reklāmas, SEO, sociālo tīklu vai citu interneta mārketinga instrumentu palīdzību), piesakieties uz bezmaksas konsultāciju. Pieteikumu sūtiet uz e-pastu sv@imarketings.lv