iMarketings.lv PropTech konferencē dalās ar pētījuma rezultātiem par digitālo mārketingu nekustamo īpašumu nozarē Baltijas valstīs
27. septembrī notika jau otrā PropTech konference, kuru organizēja LANĪDA (Latvijas nekustamo īpašumu darījumu asociācija). iMarketings.lv eksperti speciāli šim pasākumam veica pētījumu ar mērķi noskaidrot, cik nopietna pieeja digitālajam mārketingam ir nekustamā īpašuma kompānijām Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Pētījuma rezultātus konferencē prezentēja iMarketings.lv nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins (PhD).
iMarketings.lv eksperti katrā valstī atlasīja 15 jauno nekustamā īpašuma projektu mājaslapas (nosacījums, lai projekts atrodas aktīvā pārdošanas fāzē) un veica analīzi pēc vairākiem kritērijiem:
- mājaslapas tehniskā sagatavotība digitālajam mārketingam;
- SEO;
- mājaslapas UX;
- digitālo kanālu izmantošana.
Jāatzīmē, ka iMarketings.lv eksperti analīzei izmantoja publiski pieejamo informāciju vai arī datus, ko varēja saņemt no dažādiem analīzes rīkiem (Semrush, Ahrefs utt.). Mums nebija pieejas mājaslapu Google Analytics kontiem.
Skaidrs, ka šie četri vērtēšanas faktori nesniedz visaptverošu izvērtējumu par digitālā mārketinga izmantošanu šajā nozarē. Bet, ja ar šiem četriem faktoriem uzņēmumam ir problēmas, tas noteikti norāda uz to, ka digitālajam mārketingam tiem veltīta ļoti maza uzmanība un DM efektivitāte ir zemā līmenī.
1. Mājaslapas tehniskā sagatavotība digitālajam mārketingam
Digitālais mārketings kļūst arvien tehniskāks, un uzņēmumiem jāseko līdzi šīm izmaiņām. Tieši tehniskā sagatavotība ļauj panākt mārketinga personalizāciju un uzlabot reklāmas kampaņu rezultātus. Tāpēc pētījām, cik tehniski sagatavots ir katrs nekustamā īpašuma uzņēmums. Vērtējām šādus kritērijus:
- Google Analytics esamība;
- Facebook pixel esamība;
- Website UX rīku esamība;
- citu rīku esamība (piem., Yandex Metrika).
2. SEO
Google meklētājs ir svarīga un pat neatņemama mārketinga stratēģijas sastāvdaļa, jo Google meklētājs var nodrošināt “siltus” un “karstus” klientus uz mājaslapu. Līdz ar to mums bija svarīgi noskaidrot, cik lielu uzmanību nekustamā īpašuma uzņēmumi velta SEO faktoriem.
Vērtējām šādus kritērijus:
- domēna reitings;
- H1 esamība;
- H1 satura atbilstība;
- mājaslapas saturs;
- bilžu optimizācija;
- mobile friendly;
- mājaslapas ielādes ātrums.
Jāatzīmē, ka šie nav visi SEO faktori, kas nosaka pozīciju Google meklētājā. Bet ar tiem mums pilnīgi pietika, lai saprastu situāciju.
3. Mājaslapas UX
Kad potenciālais klients ticis līdz mājaslapai, svarīgi viņu ieinteresēt, noturēt, pārliecināt un “pārdot”. Šie uzdevumi ir mājaslapas funkcija. Līdz ar to mēs vērtējām mājaslapu tieši no šī aspekta pēc vairākiem kritērijiem:
- Online chat esamība;
- Vai darba laikā online chat ir aktīvs un operators atbild;
- Vai mājaslapā ir daudz projekta bilžu/vizualizāciju;
- Vai ir mārketinga teksti mājaslapā (piem., projekta stāsts, par kvalitāti utt.);
- Vai viegli orientēties mājaslapā;
- Vai mājaslapa ir uzticama.
4. Digitālo kanālu izmantošana
Plašs un pārdomāts digitālo kanālu spektrs ir viena no veiksmes atslēgām. Tāpēc ar vairāku maksas analīzes rīku palīdzību esam izpētījuši kanālus, ko izmanto nekustamo īpašumu jaunie projekti.
Kopsavilkums
Novērtējot visus faktorus, esam konstatējuši, ka visas trīs Baltijas valsts atrodas diezgan līdzīgā situācijā. Latvija saņēma 188 punktus, Lietuva 179 un Igaunija 176. Jāatzīmē, ka maksimālais punktu skaits, ko varēja saņemt, bija 330. Tas nozīme, ka Latvijas nekustamo īpašumu uzņēmumi izmanto digitālā mārketinga iespējas tikai par 57%. Ir vēl daudz neizmantoto iespēju.
Ja vēlaties, lai iMarketings.lv eksperti novērtē arī Jūsu digitālā mārketinga aktivitāšu rezultātus, uzrakstiet mums uz welcome@imarketings.lv