Kā iMarketings.lv palielinājis sava eksporta klienta apgrozījumu par 6,65 mln EUR 12 mēn. laikā

Eksporta atbalsts digitālais mārketings

Šajā rakstā  vēlamies nedaudz pavērt aizkulises, lai izstāstītu, kāda ir mūsu ikdiena un kā palīdzam mūsu e-komercijas klientiem augt eksporta tirgos.

Kā likums, mēs vienmēr orientējamies uz gada mērķiem, kas jāsasniedz. Parasti koncentrējamies uz klienta biznesa mērķiem, proti, ir jāsasniedz konkrēti pārdošanas apjomi (Target Revenue) ar noteiktu rentabilitāti (Target ROAS). Orientēšanās uz izaugsmi (Target Revenue) un peļņu (Target ROAS), protams, ir diametrāli pretēji virzieni, bet, lai panāktu veiksmīgu izaugsmi, jāmeklē balanss starp abiem šiem vektoriem.

Pavērsim iMarketings.lv maģijas aizkulises, kā uzskates materiālu izmantojot klientu, ar kuru sadarbojamies jau vairāk nekā 5 gadus. Šajā piemērā varēs ļoti labi redzēt, ka pat ilgstoša sadarbība nemazina mūsu proaktivitātes līmeni. Pēdējā gada laikā, lai turpinātu izaugsmi, esam piesaistījuši Google un Facebook stratēģiskās komandas, kas kopā ar mums un klientu piedalās stratēģiskā plānošanā un arī plāna taktiskajā realizācijā.

Sadarbības periods: kopš 2016. gada

Vērtēšanas periods: 12 mēn. pret 12 mēn.

Sept. 2019 – Aug. 2020 Sept. 2020 – Aug. 2021 Izmaiņas
Valstis 8 8
Revenue (Google reklāma, Facebook reklāma, RTBhouse/Criteo, YouTube, Display (dv360)) €18,183,313 €24,828,509 +36.5%
ROAS (all channels) 1480% 1560%
Target ROAS* (all channels) 1300% 1300%

*ROAS 1300% nozīmē, ka no viena ieguldītā eiro uzņēmums pelna 13 eiro. Šajā gadījumā ROAS tiek rēķināts, ņemot vērā visus kanālus, jo klientam ir svarīga kopējā rentabilitāte. Par atsevišķu kanālu rentabilitāti ir atbildīgs iMarketings.lv.

Ar klientu, kuru vēlamies izmantot kā piemēru, sadarbojamies jau vairāk nekā 5 gadus, un esam palīdzējuši tam izaugt eksporta tirgos (8 valstīs) vairākas reizes, sasniedzot apgrozījumu, kas rakstāms ar astoņiem cipariem. Neskatoties uz to, ka pa šiem gadiem ir izdarīts ļoti daudz, tik un tā katru reizi stratēģiju papildinām ar jaunām idejām un aktivitātēm, lai klients varētu turpināt augt.

Tieši par vienu šādu spēcīgu aktivitāti, kuru realizējam pēdējā mēneša laikā, vēlamies pastāstīt.

Klienta izaugsme vienmēr ir izaicinājums – ne tikai pašam klientam, bet arī aģentūrai, jo jāmaina darba procesi, pieeja un arī rīki, ar kuriem tiek strādāts. Kārtējā plānošanas posmā sapratām, ka mūsu spēki jāpapildina ar Google un Facebook stratēģiskajām komandām, lai tās kopā ar mums piedalītos stratēģijas izstrādē un taktisko risinājumu realizācijā. Aģentūrai tas sarežģī darba procesus un patērēto laiku, bet klientam viennozīmīgi ir labums, jo pieaug iespējas izaugt. Šajā konkrētajā gadījumā klienta reklāmas apjomi gandrīz sasniedza to līmeni, kad jau varējām izmantot šīs iespējas. Aprunājoties ar saviem partneriem (Google un Facebook), vienojāmies par stratēģisku atbalstu.

Kopā ar Google komandu mums reizi divās nedēļās ir tikšanās, kuru laikā izrunājam:

  • tirgus situāciju konkrētās valstīs: Google nodrošina datus par tirgus pieprasījumu dinamiku un konkurentu aktivitātēm (par konkurentiem reizi mēnesī);
  • slēgtas reklāmas iespējas, kuras varam izmantot un kas nav pieejamas reklāmdevējiem standarta reklāmas kontos;
  • esošo kampaņu pilnveidošanas iespējas; Google komanda kopā ar mūsu ekspertiem veic regulāro kampaņu analīzi;
  • tehnisko problēmu analīzi un risināšanu.

iMarketings.lv digitālā mārketinga aģentūra Google Boothcamp 2021

Papildus tam Google eksporta komanda dažas reizes gadā rīko ekskluzīvus pasākumus, kas uzņēmumiem kalpo kā jaudīgs izaugsmes akselerators. Pēdējais šāds pasākums notika 2. un 3. septembrī. Tas sastāvēja no diviem posmiem:

  • Slēgtais seminārs, kura laikā Google komanda prezentēja vairāku pētījumu rezultātus par tiešsaistes pircēju uzvedību konkrētās valstīs (kam pircēji pievērš uzmanību, kas ir svarīgi, kas jāņem vērā utt.).
  • 1:1 sesija, kuras laikā Google eksporta komanda tiekas ar klientu. Tikšanās mērķis ir atklāt līdz šim vēl neizmantotas iespējas, kas palīdzēs klientam turpināt izaugsmi. Svarīgi atzīmēt, ka pirms tikšanās Google komanda iepazīstas ar klienta situāciju un sniedz rekomendācijas, kas saistītas ne tikai ar reklāmas iespējām, bet arī ar mājaslapas pilnveidošanu.

Rezultātā tiek sastādīts spēcīgs aktivitāšu plāns, kas tiek integrēts esošā stratēģijā. Mūsu klientu pieredze parāda, ka šādai sadarbībai ir sinerģijas efekts.

Svarīgi pieminēt arī to, ka šādas atbalsta iespējas no Google komandas mūsu klientiem rodas tāpēc, ka esam uzņemti ekskluzīvā Google International izaugsmes programmā.

Mūsdienu komunikācijas nav iedomājamas bez Facebook reklāmas un Instagram reklāmas. Pārsvarā visiem mūsu stratēģiskajiem klientiem nodrošinām arī šo reklāmu pārvaldīšanu. Un arī šajā gadījumā esam spējuši piesaistīt Facebook atbalsta komandu, lai kopā strādātu pie mūsu stratēģisko klientu izaugsmes.

iMarketings.lv meet ar Facebook reklāmas komandu 2021

Sapulces ar Facebook komandu arī notiek reizi divās nedēļās, šeit runājam par:

  • klienta attīstības iespējām;
  • kampaņu pilnveidošanas iespējām;
  • jaunām reklāmas iespējām;
  • tehnisko problēmu risināšanu.

Līdzīgi kā ar Google arī šeit tiek sagatavots aktivitāšu plāns, kuru integrējam lielajā plānā un ķeramies klāt pie izpildes. Mums ļoti patīk šāda sadarbība, jo varam nodrošināt mūsu klientiem papildu pievienoto vērtību un nodrošināt labākus rezultātus.

Šobrīd Latvijā ir tikai divas aģentūras, kuras Facebook ir uzņēmis savā programmā un atvēlējis papildu resursus. Prieks, ka esam viena no šīm aģentūrām 😊

Ja arī Jūs vēlaties panākt labākus rezultātus Latvijā un eksporta tirgos, labprāt palīdzēsim. Piesakiet eksperta konsultāciju welcome@imarketings.lv