Notika iMarketings.lv seminārs “Eksporta veicināšana, izmantojot digitālo mārketingu”
28. novembrī notika iMarketings.lv seminārs, kuru organizēja LIAA. Pēdējos gados iMarketings.lv pārvaldījis vairāk nekā 1 000 000 EUR klientu reklāmas budžetus ārējos tirgos, tāpēc pasākuma mērķis bija dalīties mūsu pieredzē ar uzņēmējiem, kas eksportē savu produkciju. Semināru vadīja Sergejs Volvenkins (PhD), iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs.
Sākumā Sergejs Volvenkins iepazīstināja dalībniekus ar savu pieredzi un to, ko viņš ir iemācījies, ieguldot virzīšanā ārējos tirgos vairāk nekā 1 000 000 EUR. Šie punkti minēti zemāk:
- Kļūdas cena ir augstāka. Līdz ar to jābūt labāk sagatavotiem.
- Reklāmas izmaksas ir augstākas. Līdz ar to jābūt labāk sagatavotiem.
- Vairāk reklāmas iespēju – vieglāk apjukt un “savārīt ziepes”. Gan kanāli piedāvā vairāk iespēju nekā Latvijā. Gan plašāks Display un Referral tīkls.
- Ne katram nepieciešamas intensīvas Digitālā mārketinga aktivitātes.
- Primārās mārketinga darbības paliek tādas pašas. Ne mazāk. Ne vairāk. Jāzina tirgus, klients, konkurenti, jābūt tehniski sagatavotam Digitālajam mārketingam.
- Nav tāda jēdziena “eksportēt uz Eiropu”. Ir “eksportēt uz Vāciju, Itāliju, Spāniju”. Katra valsts jāvērtē atsevišķi.
- Valodai ir nozīme.
- Kreatīvus materiālus labāk ražot tajā valstī, kurā eksportējat.
- Jābūt labi sagatavotam tehniskiskā ziņā.
- Jāizmanto visi iespējamie kanāli un reklāmas veidi.
- Jāizmanto maksimāli daudz rīku, kas notur lietotājus mājaslapā vai iegūst e-pastu.
- Reklāmas analīze jāveic biežāk, jo pēc trīs dienām jau var būt pa vēlu.
- Pozitīvs ROI var būt pēc 3-6 mēnešiem.
Pārējās divas stundas seminārā tika veltītas, lai detalizēti izrunātu katru punktu. Piemēram, lai minimizētu riskus, Sergejs iepazīstināja ar vairākiem rīkiem, kas ļauj veikt tirgus, konkurentu, pieprasījuma, sezonalitātes analīzi. Katra rīka kontekstā tika parādīti arī praktiski piemēri, lai ir skaidrāks priekšstats par rīku izmantošanas ieguvumiem.