Vērtīgi padomi, kā uzlabot Google Ads Search reklāmu ziņojumus un palielināt CTR (click-through rate) rādītājus

Ko nozīmē CTR?

CTR (click-through rate) ir procentos izteikta attiecība, kas parāda, cik bieži lietotāji, kuri redz jūsu reklāmu, uz tās uzklikšķina.

CTR aprēķina formula ir vienkārša: Klikšķi / Impresijas = CTR%. Piemēram, ja jūsu reklāmai būtu 10 klikšķi un 100 impresijas (skaits, cik reizes reklāma tika parādīta), tad jūsu CTR būtu 10%.

Katrā valstī ir atšķirīgi CTR rādītāji, jo tirgus izmēri ir dažādi. Jo lielāks tirgus, jo grūtāk iegūt augstāku CTR un otrādi. Vidējais Google Ads CTR pasaulē ir 1.91%. Piemēram, ASV iegūt 5% CTR ir atzīstams rezultāts, jo ASV tirgus ir milzīgs. Tikmēr Latvijas tirgū sasniegt 10% – 15% CTR nevajadzētu sagādāt problēmas, ja vien reklāmas ziņojums ir izveidots kvalitatīvi.

Kā palielināt CTR?

#1 Izmantojiet pēc iespējas vairāk virsrakstus un aprakstus reklāmas ziņojumā

Responsīvajām teksta reklāmām ir pieejami 15 virsraksti un 4 apraksti. Jo vairāk informācijas, no kā izvēlēties, jo lielāka iespēja parādīt reklāmu atbilstošākajai mērķauditorijai un meklēšanas vaicājumam.

Iesakām pievienot arī Display path tekstus, kas pastiprinās reklāmas atbilstību meklējumam.

#2 Iegūstiet labu reklāmas kvalitātes rādītāju – Ad strenght

Veidojot reklāmas ziņojumu, augšpusē parādās lauks Ad strenght – jo labāks rezultāts, jo labākas kvalitātes ziņojums.

Ziņojuma kvalitāte ir atkarīga no:

  • Pievienotā virsrakstu un aprakstu daudzuma
  • Atslēgvārdu iekļaušanas gan virsrakstos, gan aprakstos
  • Virsrakstu un aprakstu dažādības

#3 Nodrošiniet saistošu un kvalitatīvu reklāmas ziņojuma saturu

Veidojot reklāmas ziņojumu, būtu vērts paturēt prātā – kāpēc cilvēkiem vajadzētu uzklikšķināt uz jūsu reklāmas. Izveidojiet pārliecinošus un kreatīvus reklāmas tekstus, kas izceļ uzņēmuma stiprās puses un aktuālos piedāvājumus.

Svarīgi ir arī pārliecināties, vai teksts ir uzrakstīts bez kļūdām un tie veido loģisku kombināciju.

Piemēram, gan virsrakstiem, gan aprakstiem ir svarīgi nejaukt vienskaitli kopā ar daudzskaitli. Slikts piemērs būtu, ja viens virsraksts ir “Jaunākais Ferrari”, bet otrs virsraksts “Pieejami noliktavā”.

Piemēram:

Piemērs no Google Ads konta, kur redzams, ka konkrēts mēneša akcijas piedāvājums uzrāda labāku CTR nekā vispārīgs reklāmas ziņojums.

konkrēts-mēneša-akcijas-piedāvājums-uzrāda-labāku-CTR

#4 Nodrošiniet reklāmas virsrakstu atbilstošu secību, izmantojot “pinošanu” jeb piespraušanu konkrētā pozīcijā

Virsraksti un apraksti ziņojumā var tikt rādīti jebkādā nejaušā secībā. Tekstu “pinošana” ļauj kontrolēt, kurā pozīcijā konkrēto virsrakstu vai aprakstu vēlaties parādīt.

Jāņem vērā, ka Google rekomendē neizmantot “pinošanu”, jo tādā veidā sistēma tiek ierobežota. Bet, lai izmantotu reklāmas ziņojumus bez “pinošanas”, ir jābūt pietiekami lielam impresiju skaitam*. Tādā veidā sistēma mācās, kuri reklāmas virsraksti savstarpēji strādā labāk.

Visbūtiskāk “pinošanu” ir izmantot, ja ir vairāki virsraksti vai apraksti, kur ir iekļauti vienādi atslēgas vārdi vai līdzīgas frāzes.

*Vēlamais vidējais impresiju skaits vienai reklāmai ir 5 000 impresiju nedēļā, lai noteiktu statistisko nozīmīgumu.

Virsraksti

Virsrakstiem ir pieejami Pin1, Pin2 un Pin3. Ieteicams pirmajā virsrakstā izcelt pakalpojumu vai produktu atbilstoši pievienotajiem atslēgas vārdiem konkrētajā reklāmas grupā. Otrais un trešais virsraksts var attēlot uzņēmuma, produkta vai pakalpojuma stiprās puses, īpašos piedāvājumus u.c. informāciju, kas varētu būt vērtīga potenciālajiem klientiem.

Pin1

Ja reklāmas ziņojums ir par Ferrari automašīnu, tad pirmie virsraksti varētu būt:

  • Scuderia Ferrari
  • Jaunākie Ferrari
  • 2022. gada Ferrari u.tml.

Ja vairāki virsraksti iekļauj atslēgas vārdu “Ferrari”, tad jānorāda, lai tie vienmēr parādās pirmajā pozīcijā. To var izdarīt pievienojot Pin1. Šādā veidā tie mainīsies nejaušā kārtībā savā starpā.

Piemēram:

Labās prakses piemērs

piemērs-pareiza-virsrakstu-aprakstu-piespraušana-uzrāda-labāku-CTR

Sliktās prakses piemēri

Ja šiem virsrakstiem nebūtu pievienots Pin1, katrs no tiem varētu parādīties jebkurā pozīcijā. Tas izskatītos stilistiski nepareizi un parādītu ļoti vienveidīgu informāciju potenciālajiem klientiem.

sliktas-prakes-piemērs-reklāmas-ziņojums-bez-piespraušanas

Pin2

Arī Pin2 izmanto tad, ja tiek atkārtoti vieni un tie paši atslēgas vārdi vai līdzīgas frāzes atlikušajos virsrakstos. Virsraksti ar Pin2 mainīsies savā starpā nejaušā secībā otrajā pozīcijā. Piemēram, piedāvājot vairākus virsrakstus, kur tiek piedāvāts īpašs piedāvājums:

  • Īpašs pavasara piedāvājums
  • Par īpaši zemām cenām
  • Vēl nebijušas atlaides u.tml.

Labās prakses piemērs

pareiza-piespraušana-google-ads-virsrakstiem-aprakstiem-uzlabo-CTR

Sliktās prakses piemērs

Ja šiem virsrakstiem nebūtu pievienots Pin2, tad Google šos virsrakstus varētu ielikt otrajā un trešājā virsrakstā, kas izskatītos stilistiski nepareizi un parādītu ļoti vienveidīgu informāciju potenciālajiem klientiem.

nepareiza-piespraušana-google-ads-virsrakstiem-aprakstiem

Pin3

Pin3 rekomendējam neizmantot, ja tiek izmantoti Pin1 un Pin2. Neatkarīgi no tā, vai atlikušajiem virsrakstiem ir uzlikts Pin3, tie jebkurā gadījumā mainīsies savā starpā nejaušā secībā kā pēdējais virsraksts.

Pin3 var izmantot tad, ja konkrētu virsrakstu(-us) vēlas rādīt kā pēdējo, bet pārējie virsraksti netiek “pinoti”.

Apraksti

Aprakstiem ir pieejami tikai Pin1 un Pin2. Aprakstus vēlams nedublēt ar to pašu informāciju, kas ir minēta virsrakstos. Vislabākā prakse aprakstiem ir paskaidrot virsrakstos minēto vai pieminēt to, kas vēl nav pateikts. Arī šeit, ja, piemēram, aprakstā 1 un aprakstā 2 ir minēts atslēgas vārds “Ferrari”, tad būtu vērts šos aprakstus “nopinot” ar Pin1 vai Pin2, lai izvairītos no teksta atkārtošanās.

Izmantojot pareizu “pinošanu”, reklāmteksti izskatīsies stilistiski pareizi un loģiski veidoti, kas var palielināt iespēju, ka cilvēks uzklikšķinās uz jūsu reklāmas.

Piemērs no Google Ads, kur, pārņemot kontu, veicām labojumus reklāmas tekstu “pinošanā”, kas uzlaboja CTR rezultātu.

reāls-piemērs-pareiza-reklāmas-virsrakstu-aprakstu-piespraušana-uzlabo-CTR

#5 Uzlabojiet reklāmas atbilstību jeb Ad relevance

Ad relevance rādītājs nosaka to, cik cieši reklāma atbilst lietotāja meklēšanas vaicājumam. To nosaka saistība starp atslēgas vārdiem un reklāmas tekstu.

Iegūstot augstāku Ad relevance rādītāju, uzlabojas arī Quality Score, kas nozīmē lielāku iespēju, ka Google algoritms parādīs jūsu reklāmu atbilstošiem meklējumiem par potenciāli zemāku klikšķa cenu. Šādā veidā jūs iegūsiet vairāk klikšķu par tādu pašu budžetu.

Svarīgi ir arī izveidot cieši tematiskas atslēgas vārdu grupas, strukturējot tās pa atbilstošām tēmām. Piemēram, nav ieteicams dažāda veida produktu atslēgas vārdus likt vienā reklāmas grupā. Gala rezultātā tas var negatīvi ietekmēt CTR un Ad relevance rādītājus.

Piemēram:

Labās prakses piemērs

labas-prakses-piemērs-reklāmas-ziņojums-atbilst-meklēšanas-vaicājumam

Sliktās prakses piemērs

sliktas-prakses-piemērs-reklāmas-ziņojums-neatbilst-meklēšanas-vaicājumam

#6 Sistemātiski papildiniet negatīvo atslēgas vārdu sarakstu, atlasot tos no Search terms

Negatīvie atslēgas vārdi palīdz ietaupīt reklāmas izmaksas, ko jūs tērētu uz neatbilstošiem meklējumiem. Piemēram, ja jūs tirgojat jaunas Ferrari mašīnas un reklāmai ir piesaistīts atslēgas vārds “Ferrari”, pastāv iespēja, ka reklāma var parādīties arī tiem, kuri, piemēram, meklē Ferrari pulksteni, Ferrari velosipēdu u.tml.

Reāls piemērs no Google Ads konta, kur redzams, kā uzlabojās CTR, pēc negatīvo atslēgas vārdu pievienošanas.

reāls-piemērs-neatbilstošo-atslēgas-vārdu-atlase-google-ads-search-reklāmām-uzlabo-CTR

#7 Strukturējiet atslēgas vārdus grupās un izvairieties no meklējumu dublēšanās

Svarīgi ir arī strukturēt atslēgas vārdus un nedublēt tos ar citām reklāmas grupām.

Ja ir izveidotas 2 reklāmas grupas:

  • RG1
    Atslēgas vārds “Ferrari 812 GTS” ar pielāgotu reklāmas ziņojumu tieši šim modelim.
  • RG2
    Atslēgas vārds “Ferrari”, kur ziņojums ir kopumā par Ferrari zīmolu.

Pastāv iespēja, ka Ferrari zīmola reklāma var parādīties uz “Ferrari 812 GTS” meklējumiem. Attiecīgi “Ferrari 812 GTS” atslēgas vārds RG2 būtu jāliek pie negatīvajiem atslēgas vārdiem.

Gala rezultātā jūs sasniegsiet atbilstošu mērķauditoriju un saņemsiet daudz mazāk nejaušu klikšķu.

#8 Izmantojiet reklāmas paplašinājumus jeb Ad extensions

Šobrīd ir pieejami aptuveni 10 reklāmu paplašinājumi. Ne visi ir piemēroti katrai kampaņai, tāpēc ir jāizvērtē paplašinājumu priekšrocības. Izmantojot reklāmas paplašinājumus, Google Ads search reklāma vizuāli izskatās pievilcīgāka un palielina iespēju, ka potenciālais klients uzklikšķinās uz reklāmas, palielinot CTR rādītāju.

#9 Veiciet eksperimentus ar vairākiem reklāmas ziņojumiem

Vēl viens paņēmiens, kā iegūt augstāku reklāmas CTR, ir izveidojot dažādus reklāmas ziņojumus vienā reklāmas grupā. Kad būs ievākts pietiekami liels datu apjoms, jūs varēsiet veikt salīdzināšanu, kurš reklāmas ziņojums performē ar augstāku CTR. Attiecīgi var apturēt vai uzlabot tos reklāmas ziņojumus, kuriem CTR rādītājs ir zemāks.

Reāls piemērs no Google Ads konta, kur redzams, ka otrais virsraksts ir performējis labāk.

vairāku-reklāmas-ziņojumu-pievienošana-ļauj-izvēlēties-variantu-ar-labāku-CTR

#10 Pārskatiet reklāmas budžetu un solīšanas stratēģijas (bid strategy) izvēli

Ja visus iepriekš minētos paņēmienus esat izmēģinājis, bet CTR joprojām neuzlabojas, tad ir vērts pārbaudīt, kāds ir kampaņas Top Impression share. Tas parāda jūsu reklāmas parādīšanās biežumu TOP4 pozīcijās Google meklētājā. Ja jūsu reklāma neparādās starp Top4 pozīcijām pirmajā lapā, tad visticamāk jūs zaudējat konkurencei. Palielinot reklāmas budžetu, jūs paaugstināt iespēju būt Top pozīcijās, kas palielina iespēju cilvēkam uzklikšķināt uz jūsu reklāmas.

Svarīga ir arī bid stratēģijas izvēle un optimizācija. Piemēram, ja Smart bidding stratēģijas Target CPA ir pārāk zems, tad reklāma visticamāk neparādīsies Top3 pozīcijās.

Reāls piemērs no Google Ads konta, kur redzams, kā uzlabojas CTR, ja palielinās Search top IS.

reāls-piemērs-reklāmas-budžeta-palielināšana-uzlabo-CTR

Kādi ir ieguvumi no reklāmas ziņojumu uzlabošanas un augstāka CTR?

  1. Lielāks mājaslapas apmeklējums pie nemainīga budžeta.
    Ievērojot augstāk minētos ieteikumus, varat sasniegt zemāku klikšķa cenu. Tas nozīmē, ka pie nemainīga budžeta potenciāli varēsiet saņemt vairāk klikšķu.
  2. Lielāks mājaslapas apmeklējums pie nemainīga meklējumu apjoma.
    Uzlabojot reklāmas ziņojuma kvalitāti, uzlabosies reklāmas atbilstība (Ad relevance) lietotāju meklējumiem. Lietotājiem nebūs jāšaubās, ka jūs piedāvājat tieši to, ko viņi meklē. Kā rezultātā varat sasniegt labākas pozīcijas un vairāk klikšķu.
  3. Vairāk vērtīgo darbību mājaslapā.
    Jo vairāk atbilstošu un kvalitatīvu reklāmas ziņojumu un reklāmas paplašinājumu, jo labāk Smart bidding var pielāgot ziņojumu mērķauditorijai un uzlabot reklāmas veiktspēju. Tā rezultātā jūs saņemsiet kvalitatīvāku mājaslapas apmeklējumu un potenciāli arī jaunus klientus.