5 īpašības, kas piemīt saturam, ar kuru cilvēki vēlas dalīties Facebook
New York Times nesen veiktais pētījums par to, kas cilvēkiem liek dalīties ar uzņēmuma Facebook lapā publicēto saturu, atklāj, ka pirms dalīšanās ar konkrēto informāciju, 94% no aptaujas dalībniekiem izvērtē to, cik noderīgs un interesants šis saturs būs viņu draugiem, radiem un paziņām. Kā arī, 73% aptaujas dalībnieku atzīst, ka tas, ar kādu saturu viņi dalās, viņuprāt, parāda to, kādas ir viņu intereses, un tas savukārt palīdz atrast domubiedrus. Taču, kā radīt saturu, ar ko Jūsu lapas sekotāji vēlēsies dalīties ar saviem draugiem un paziņām? Paturot prātā šīs 5 īpašības, kas piemīt saturam, ar kuru cilvēki vēlas dalīties!
1. Atbilstošs.
Ir ļoti rūpīgi jāizvērtē, kas ir uzņēmuma mērķauditorija. Ja radīsiet saturu, kas atbilst Jūsu vecuma un dzimuma mērķauditorijai – iespējamība, ka cilvēki vēlēsies dalīties ar šo saturu būs ievērojami augstāka! Publicējot saturu, kas nav radīts konkrētajai mērķauditorijai, Jūs riskējat ne vien ar zemu sekotāju atsaucību, bet arīdzan ar to, ka lapas sekotāju skaits varētu nevies paaugstināties, bet tieši pretēji – samazināties. Cilvēki labprāt dalīsies ar viņiem interesantiem jaunumiem, pat tad, ja par dalīšanos nesekos nekāda atlīdzība.
2. Izklaidējošs.
Nav noslēpums, ka cilvēki lieto Facebook galvenokārt, lai izklaidētos, sazinātos ar sen nesatiktiem draugiem un paziņām, kā arī lai atpūstos no ikdienas darbiem un pienākumiem. Facebook ir tā vieta, kur publicēt saturu, kas ir kaut vismazākajā mērā izklaidējošs, pat ja uzņēmums vēlas sevi pozicionēt kā ļoti profesionālu, augsta līmeņa pakalpojumu sniedzēju.
3. Vizuāli pievilcīgs.
Tā kā Facebook lietotāju ik dienas sasniedz simtiem ziņu, ir svarīgi atrast veidu, kā izcelties uz pārējo ierakstu fona. Viens no populārākajiem veidiem, kā likt cilvēkiem pamanīt tieši Jūsu uzņēmuma ierakstu ir, izmantojot saistošus, augstas kvalitātes attēlus. Ja pie ziņas būs pievienots zemas izšķirtspējas, neatbilstošs attēls, tad, visticamāk, sekotāji nevēlēsies dalīties ar ierakstu, jo tādejādi šis nepievilcīgais un zemas kvalitātes attēls nonāks un turpmāk būs redzams arī viņu profilā.
4. Aktuāls.
Mūsdienu steidzīgajā un notikumu piesātinātajā vidē cilvēkiem patīk saņemt jaunāko informāciju ātri un ērti. Tāpēc sekotāji novērtēs, ja viņus par uzņēmuma un uzņēmuma nozares jaunumiem informēsiet laicīgi un regulāri.
5. Izglītojošs un izdevīgs.
Sekotāji novērtēs, ja sekošana konkrētā uzņēmuma Facebook lapai kaut kādā veidā uzlabos viņu ikdienu. Viens veids, kā radīt izglītojošu, izdevīgu un noderīgu saturu, ir sniegt noderīgus padomus un interesantus risinājumus ikdienišķām situācijām, informāciju par uzņēmuma produkciju vai, piemēram, veiktajiem pētījumiem.
Kā arī, būsim godīgi, cilvēkiem patīk atlaides, akcijas un īpašie piedāvājumi, tāpēc, ja uzņēmums laiku pa laikam sniegs saviem Facebook lapas sekotājiem iespēju saņemt kādu ekskluzīvu atlaidi vai bonusu kā pateicību par to, ka ir tik uzticīgs klients/sekotājs, – tas tikai vairos lojalitāti, laika gaitā palielinās sekotāju skaitu, kā arī, cilvēki labprāt vēlēsies dalīties ar šo vilinošo piedāvājumu arī ar saviem draugiem un radiem.
Lai arī kāds būtu Jūsu uzņēmuma darbības profils, testējiet tekstus, bildes, video un esiet mūsdienīgi! Mēģiniet būt atšķirīgi, radoši un neaizmirstiet par attēlu un teksta kvalitāti. Ja Jums ir ieteikumi, ko vēl neesam minējuši, un Jums tie dod labus rezultātus, noteikti ierakstiet tos komentāros! Ja Jums ir jautājumi, rakstiet mums vēstuli uz e-pasta adresi: sv@imarketings.lv