6 būtiskas lietas par ko padomāt, veidojot pārdošanas resursu internetā.
Ikviens, kurš veido savu blogu, mājas lapu vai interneta veikalu ar mērķi pārdot produktus vai pakalpojumus, sapņo, ka izveidotais interneta resurss kļūs par efektīvu pārdošanas instrumentu.
Prakse rāda, ka visbiežāk vērā ņemamus pārdošanas rezultātus izdodas panākt, neatlaidīgi strādājot, analizējot, testējot un pilnveidojot.
Tomēr ir virkne nozīmīgu likumsakarību, ko ievērojot, palielinās varbūtība, ka jau pārdošanas resursu ieviešot, jums izdosies sasniegt noteiktus pārdošanas rezultātus. It sevišķi svarīgi to ievērot projektos ar relatīvi īsu dzīves ciklu, piemēram, konferences, semināri utt. Tieši šādos gadījumos kritiski svarīgi ir ievērot būtiskus priekšnosacījumus, kas nodrošinās iespēju pārdot, jo laiks, kad veikt uzlabojumus ir ļoti īss.
Turpinājumā minēsim pamatlietas, kas jāievēro, lai izveidotais interneta resurss pārdotu. Tām pieskarsimies šajā un turpināsim apskatīt arī turpmākajos bloga rakstos.
1. Kopējā pārdošanas procesa loģika
Nevajadzētu aizmirst, ka pārdošanai inernetā ir ļoti daudz kas kopīgs ar pārdošanas procesu t.s. Offline vidē – situāciju, kad sastopas pircējs un pārdevējs. Lai pārdotu tāpat ir prece ir jāizvieto tā, lai to var labi ieraudzīt, apskatīt. Vēl svarīgāk ir nodrošināt atbildes uz visiem tiem jautājumiem, kas varētu jums ienākt prātā pirms preci iegādājaties. Ja ārpus interneta uz šiem jautājumiem atbildēs pārdevējs, tad internetā atbildes uz lielāko daļu jautājumiem ir jāsniedz jūsu interneta resursam (blogam, mājas lapai vai interneta veikalam).
Lai cik tas pašsaprotami neizklausītos, lielākajā daļā gadījumu tas nav pārdomāts. Nereti iztrūkst produkta apraksta kā tāda, būtiski argumenti saturā, trūkst kopējas informācijas izklāsta loģikas/struktūras. Pēdējam var būt dažādi iemesli, kas sīkāk tiks apskatīti kādā no mūsu nākamajiem blogiem.
2. Satura izklāsta secība
Ir ļoti svarīgi informāciju izklāstīt strukturēti, sadalot to vairākos blokos. Laba pārdošanas informācija ir kā pārdošanas vēstule, kam ir jāpiesaista lasītāja uzmanība, jāpaspēj to uzrunāt ar trāpīgu, lasītājam svarīgu ziņu tajā ietverot produkta piedāvājumu, tā svarīgumu klientam un tad, kad lasītājs jau ir ieinteresēts, soli pa solim, jāatbild uz pircēja jautājumiem, jāatspēko iebildumi līdz pircējs pasaka “Jā”. Protams, arī vienkāršā veidā jānodrošina iespēja produktu pasūtīt/iegādāties.
3. Vai tas ko pārdodat ir īpašs, nozīmīgs, nepieciešams?
Ja pārdodat lietu, kam tirgū ir līdzīgas vēl 100, jums ir 2 iespējas. Pirmā – pārdomāt un nedarīt to vispār. Otrā – veltīt laiku un enerģiju, lai padarītu to unikālu un nozīmīgu. Tas var prasīt pietiekami daudz pūļu, bet noteikti atmaksāsies. Esam par to daudzkārt pārliecinājušies savā praksē un, sekojot daudzu projektu gaitai, dažādās nozarēs.
4. Personīga pieeja vs transakcija
Svarīgi ir atcerēties, ka iespējami jāvienkāršo un jāatvieglo pirkuma izdarīšana. Pircējs vēlas vienkārši un cilvēcīgi iegādāties to, ko tas vēlas. Pārdošanas procesu nevajadzētu sarežģīt ar garām formām, citiem sarežģītiem pieteikšanās momentiem (nevajadzīgām formalitātēm, ko jau daudz ērtāk un ātrāk ir iespējas noskaidrot nākamajos saziņas soļos).
Transakciju laiks sākas tiklīdz klients iespējami ērtā un vienkāršā veidā ir apstiprinājis darījumu, pasūtījis preci. Tālāk jau ir iespēja nokārtot visas nepieciešamās formalitātes un ir daudz mazāk iespēju, ka klients procesā pārdomās.
Protams, ir atsevišķi gadījumi, kad ir nepieciešami specifiski lauki, lai uzreiz ievāktu specifisku informāciju par potenciālo klientu, tomēr, lielākoties tas pirmajā solī nav nepieciešams un ievērojami samazina pieteikumu skaitu.
It īpaši to ir svarīgi atcerēties, ja potenciālo klientu starpā ir privātpersonas un arī mazie un vidēji lieli uzņēmēji.
Nevajadzētu arī pirmajā pārdošanas posmā prasīt papildu informāciju, kas tiešā veidā nav kritiski nozīmīga pasūtījuma izdarīšanai. Ja ir nepieciešama informācija, ko potenciālais klients var sniegt tikai šajā posmā, būtu vēlams par to pateikties. Reti kam patīk strādāt bez atlīdzības:)
Zemāk piemērs pārdomām…
5. Pircējiem patīk labi darījumi
Droši vien piekritīsiet, ka iepirkšanās procesā svarīgi ir iegūt to, ko vēlaties, un vēl patīkamāk ir tad, ja darījums ir izdevīgs (cena, bonuss utt.). Aizvien pieaugoša piedāvājuma situācijā tas ir īpaši svarīgi. Arī laba darījuma radīšana ir kā māksla.
6. Preces būtiskāko īpašību/parametru kopsavilkums redzamā vietā…
Lai atvieglotu pirkuma izdarīšanu – formas aizpildīšanu utt., vajadzētu pārdomāt informācijas izvietojumu tā, ka būtiskākā informācija konspektīvā veidā, ir ērti pieejama (redzama). Tas padara pieteikšanos ērtāku, un mazina iespēju, ka pieteikšanās laikā pircējs var iepirkšanos pārtraukt.
Ja gatavojat resursu internetā un neesat pārliecināti, vai veidotais saturs, tā izvietojums, loģika veicinās pārdošanu, sazinieties ar imarketings.lv speciālistiem, mēs palīdzēsim! Kontaktinformācija: andis@imarketings.lv vai pa telefonu 2 633 49 58.