Atziņas no Growth with Google Event semināra
Puse no 10.09. pagāja Growth with Google Event semināra zīmē. Google bija uzaicinājusi Google engage aģentūras un lielākos klientus no Baltijas, lai dalītos ar informāciju par aktuālajām tendencēm un jaunām iespējām, kas parādīsies tuvākajā laikā.
Jebkurš Google organizēts pasākums ir tā vērts, lai piefiksētu svarīgākās atziņas, kas tajā izskanējušas. Katram tās noteikti savas. Tomēr tā kā cilvēki mēdz domāt līdzīgi, pieļauju šīs atziņas būs saistošas ne tikai mums.
Reklāmas iespējas meklētājos strauji attīstās. Tā kā interneta lietotājs paliek arvien prasīgāks un vēlas aizvien izsmeļošāku informāciju, lai iespējami ātri varētu atrast kvalitatīvu meklēto informāciju, izdarīt lēmumu, atbilstoši parādās arī jaunas iespējas, ko nodrošina meklēšanas reklāmas iespēju sniedzēji.
Google strauji ievieš jaunas iespējas izvietot t.s. site link extensions, kas ietver svarīgu papildu informāciju par uzņēmumu un tā piedāvājumu. Tiek sniegtas iespējas pievienot: tālruņa numuru (call extension, offer extensions, seller rating extensions, location extensions u.c.). To pieejamība ir dažāda no reģiona uz reģionu, bet noteikti ir vērts šīm iespējām sekot līdzi, lai pirmie tās varētu izmantot. Google nodrošina arī individuālus risinājumus, kas tiesa ir pieejami klientiem ar ievērojamu biznesa apjomu.
Nākotne pieder platformām. Tā kā reklāmas iespējas kļūst arvien plašākas, tiek sniegtas arvien jaunas iespējas, rodas nepieciešamība pēc ērtas sistēmas, kas ļautu sagatavot un izvietot reklāmas kanālos, ērti pārraudzīt un analizēt rezultātus. Šīm un vēl citām vajadzībām Google prezentē savu jauno platformu Double Click, kas nodrošina to visu un vēl vairāk.
Reklāmai internetā ir jābūt daļai no konsekventas pārdošanas informācijas, lai sasniegtu vēlamo rezultātu. Tāpat kā pārdodot ārpus interneta, ir jābūt argumentiem, kāpēc šis ir īstais brīdis, tieši šī ir tā vieta un laiks, īstais produkts, lai to iegādātos. Būtiski ir tas, ka solījumiem, kas tiek sniegti reklāmā, ir jāsaņem apstiprinājums vietnē, kurp pircēji tiek novirzīti. Ja tiek solīta atlaide, papildu bonusi, īpašā cena utt., utml., tam arī jābūt nodrošinātam. Un, lai cik pašsaprotami tas liktos, tomēr ļoti bieži šis princips tiek ievērots tikai daļēji vai netiek ņemts vērā vispār. Nereti no reklāmas pircējs “atsitās” pret sākumlapu vai citu sadaļu, kurā ne tuvu nav atrodama tā informācija, ko klients vēlas ieraudzīt reklāmas ziņojuma kontekstā.
Lai kāds iegādātos, ir jāpārdod! Nereti pārāk daudz uzmanības tiek pievērsts pašas reklāmas sagatavošanai un nepelnīti maz tai informācijai, kas iespējams, darījuma izdošanos ietekmēs vairāk par pašu reklāmu – pārdošanas veicināšanas momentiem mājas lapā/interneta veikalā. Tāpat kā pārdevējam, arī mājas lapai vai interneta veikalam ir jāpārdod – jāargumentē, jāpārliecina, jāapstiprina utt., lai nosvērtu svaru kausus par labu pirkuma veikšanai. Garantijas, papildu bonusi, reitingi, atsauksmes, dažādi pamudinājumi, ir tikai daļa no iespēju arsenāla, kas jāizmanto, lai gūtu veiksmi interneta pārdošanā.
Tikai ar analīzi var gūt panākumus interneta pārdošanā. Google pārstāvis Piotr Rudnicki iepazīstnāja ar skatījumu par dažādiem analīzes profesionalitātes līmeņiem. Sākot ar pašiem pamatiem – iespēju novērtēt apmeklētāju plūsmu, interneta vietnē pavadīto laiku, līdz daudz profesionālākām analīzes iespējām, kas ļauj uz analīzi paskatīties no pārdošanas procesa puses – gatavības stadijas, kādā potenciālais pircējs atrodas. Tā piemēram sākuma stadijā, kad potenciālais pircējs iegūst pamata informāciju (Awareness), būtiski ir piešķirt vērību CPC un non Bounce apmeklējumus, Intereses radīšanas posmā (Interest) nozīmīgākie parametri būs vizītes ilgums un t.s. assisted conversions utt.
Katrā pārdošanas posmā ir savi svarīgākie reklāmas darbības rādītāji.
Video reklāma – nenovērtētas iespējas. YouTube, kā otrs lielākais meklētājs, nodrošina vēl pilnībā nenovērtētas reklāmas iespējas. Parastā atruna, kāpēc neizmatot YouTube sniegtās iespējas, ir saistīta ar video satura izveides dārdzību. Google pārstāvis norāda uz plašā cenu diapazonā pieejamiem YouTube video ražošanas pakalpojumu sniedzējiem., sākot pat ar 5$:) Protams, viss atkarīgs no satura valodas u.c. saistītajām lietām, bet iespējas noteikti ir.
Mobilās reklāmas triumfs nebeidz tuvoties. Pēdējo gadu laikā turpat vai katrā konferencē ir izskanējis apgalvojums –„…šis gads vēl nē, bet nākamais noteikti būs mobilās reklāmas gads.” Neskatoties uz to, ka meklēšanas reklāmu skatījumi no mobilajām iekārtām ievērojami pieaug gadu no gada, to kopējais apjoms, izņemot atsevišķas nišas, ir relatīvi neliels. Pētījumi uzrāda tiešu korelāciju starp displeja izmēru un konversiju rādītāju. Attiecīgi no iekārtām, kam ir lielāka ekrāna diagonāle (Ipad utml.) ir vairāk rezultatīvu preču meklējumu, kas beidzas ar to iegādi, kā standarta izmēra viedtelefonu lietošanas gadījumā. Būtiskākā atziņa – „The winner takes it all”, kas šajā gadījumā nozīmē – pirmā reklāmas pozīcija meklēšanas rezultātos saņem ievērojami vairāk klikšķu kā visas atlikušās. Attiecīgi, vai nu esat pirmais, vai jūsu nav vispār…
Lai izmantotu nākotnes iespējas, ir jāstrādā jau šodien. Nevienam nav noslēpums, ka Baltijas valstis daudzām lielajām kompānijām ir viens no mazākajiem mērķa tirgiem. Un Google šai ziņā nav izņēmums. Tāpēc ievērojama daļa jauno Google reklāmas iespēju pie mums nonāk ar laika nobīdi, un daļa jaunumu līdz mums nenonāks vispār. Tomēr jāatceras vienkārša patiesība – ja kāda funkcionalitāte tiek attīstīta un ir cerības, ka tā ar novēlošanos parādīsies, ir vērts par to iegūt vairāk informācijas un, ja ir iespējas patestēt to citos tirgos. Brīdī, kad jaunās iespējas ir pieejamas arī Latvijā Jūs būsiet soli priekšā.
Ja Jums rodas interese par kādu interneta mārketinga instrumenta izmantošanu vai vēlaties sasniegt labākus rezultātus, kā vienmēr, esam jūsu rīcībā: imarketings.lv/kontakti