Kāpēc jāpielāgo Google Analytics? 8 reklāmas analīzes iespējas, kas Jums būs pieejamas pēc pielāgošanas.

Vēl joprojām uz jautājumu, vai Jūsu Google Analytics konts ir pielāgots, bieži vien dzirdam atbildi – Jā, protams. Mums ir Google Analytics. Uzdodot dažus papildus jautājumus, nonākam pie tā, ka Google Analytics konts tomēr nav pielāgots. Kāda ir atšķirība starp pielāgoto un nepielāgoto Google Analytics kontu? Kāpēc un vai tas ir jāpielāgo?

Uz šiem jautājumiem sniegsim atbildi šajā bloga rakstā. Apgūstot šo tēmu, uzņēmēji varēs virzīties tālāk reklāmas analīzes jautājumos.

#1 Kāda ir atšķirība starp pielāgotu un nepielāgotu Google Analytics kontu?

Tālāk apskatīsim divus Google Analytics kontus. Abos gadījumos esam atvēruši atskaiti Acquisition -> All Traffic -> Source/Medium report.

Google Analytics pielāgošana. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

Pirmajā kontā papildus apmeklējuma un trafika kvalitātes rādītājiem ir vēl Konversiju jeb Reklāmguvumu dati (piemērā redzam Transactions jeb veiktos pirkumus). Ja konversija mūsu gadījumā ir pirkums, tad šajā atskaitē mēs varam redzēt, cik daudz pirkumus esam saņēmuši no katra kanāla (Google, Facebook, Instagram utt.). Mēs arī varam redzēt/analizēt, cik liela efektivitāte ir katram kanālam. Piemēram, no Google reklāmas ir 168 sesijas un 6 pirkumi (kanāla efektivitāte jeb Conversion Rate 3.57%), bet no Organiskajiem meklēšanas rezultātiem ir 56 sesijas un arī 3 pirkumi (Conversion Rate 5.36%). Tikpat labi mēs varam redzēt, cik lielus ienākumus nodrošina katrs kanāls. Zinot kanāla izdevumus, var viegli aprēķināt, vai reklāma strādā ar plus vai ar mīnus zīmi.

Google Analytics pielāgošana. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

Otrajā Google Analytics kontā (attēls augšā) redzam un varam analizēt apmeklējuma statistiku (sessions, new users), kā arī vērtēt trafika kvalitāti (Bounce Rate, Pages / Sessions, Avg. session duration). Šie dati noteikti ir ļoti svarīgi, bet piekrītiet, ka krietni izdevīgākā situācijā būs pirmā Google Analytics kontā īpašnieks, jo viņš saņems biznesam svarīgākus datus par reklāmas kampaņu/komunikācijas kanālu darbības efektivitāti. Acīmredzami pirmā konta īpašnieks ir nopietnāk noskaņots uz rezultātu un gūst labumu no pielāgota Google Analytics, jo var analizēt atdevi no katra kanāla un pieņemt lēmumu par reklāmas budžeta sadalījumu.

Aplūkojiet arī mūsu video par šo tēmu (8:33)

#2 Kāpēc un vai Google Analytics jāpielāgo?

Atbildot uz pirmo jautājumu, daļēji esam jau atbildējuši arī uz otro jautājumu, kas bija uzdots sākumā. Bet, ja tomēr kāds vēl šaubas par Google Analytics konta pielāgošanas nepieciešamību, minēsim dažus argumentus. Kaut gan jāsaka atklāti, ka ne katram uzņēmumam būs aktuāli pielāgot Google Analytics un veikt reklāmas kampaņu analīzi. Pirms saprast, vai jums tas ir aktuāli, piedāvājam atbildēt uz dažiem jautājumiem, ko parasti uzdodam arī saviem klientiem.

  • Vai Jūs izmantojat vairāk par diviem digitāliem komunikāciju kanāliem?
  • Vai Jūsu reklāmas budžets mēnesī pārsniedz 400-500 EUR?
  • Vai lielākā daļa klientu iegūta no digitālas komunikācijas?
  • Vai ir iespēja iegādāties produktu internetā (nosūtīt pieteikumu)?
  • Vai Jums ir svarīgi zināt, cik izmaksā viena klienta piesaistīšana?
  • Vai Jums ir svarīgi zināt, vai komunikāciju kanāls (Delfi, Google, Facebook utt.) strādā ar peļņu vai zaudējumiem?

Ja Jūs izmantojat vairāk nekā 2 kanālus un reklāmas budžets mēnesī pārsniedz 400-500 EUR, tad Jums ir vērts aizdomāties par Google Analytics konta pielāgošanu. Atsevišķos gadījumos ir svarīgi analizēt reklāmas kampaņas pat tad, ja tiek izmantots viens kanāls ar budžetu 400-500 EUR/mēn. Piemēram, Google AdWords. Google reklāma varētu būt neefektīva vai arī maz efektīva, tāpēc, lai strādātu pie efektivitātes paaugstināšanas, jāpielāgo Google Analytics.

Vienā no mūsu pētījumiem esam atklājuši, ka, ja netiek veiktareklāmas analīze, tad reklāmdevēji neefektīvi izmanto vidēji 40% līdzekļu. Tas nozīme, ka, augot budžetam, augs arī tā budžeta daļa, kuru jūs ieguldāt neefektīvi. Bet, pateicoties analīzei, ir iespēja noteikt reklāmas kampaņas vājās vietas un veikt pilnveidošanas darbus. Bez analīzes to izdarīt praktiski nav iespējams.

Tālāk minēsim 8 analīzes iespējas, kas jums būs pieejamas pēc Google Analytics pielāgošanas (piezīme: tā ir neliela daļa iespēju):

#1 iespēja
Varēsiet noskaidrot, no kādiem kanāliem iegūstat Jūsu vērtīgākos lietotājus.

Google Analytics pielāgošana. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

#2 iespēja
Varēsiet analizēt un salīdzināt dažādu reklāmas kampaņu efektivitāti viena kanāla ietvaros.

Google Analytics pielāgošana. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

#3 iespēja
Varēsiet izsekot, ko cilvēki meklē Jūsu lapas meklētājā.

Google Analytics pielāgošana. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

Google Analytics pielāgošana. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

#4 iespēja
Varēsiet redzēt, cik liela daļa no lapas apmeklētājiem izmanto atsevišķu lapas funkcionālu (pogas, filtri, ievadlauki, kalkulatori u.c.).

Reklāmas analīze. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

Reklāmas analīze. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

#5 iespēja
Varēsiet noskaidrot, kādas darbības Jūsu mājaslapā aizved pie pirkuma/pieteikuma (vai citas vērtīgas darbības) un kādas neved.

Reklāmas analīze. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

#6 iespēja
Varēsiet noskaidrot, cik efektīvi strādā Jūsu mājaslapas sadaļas, izveidojot piltuvi līdz pirkumam/pieteikumam (vai citai vērtīgai darbībai).

Reklāmas analīze. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

Ekomercijas analīze
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

#7 iespēja
Varēsiet redzēt visu online kanālu izmaksas un atdevi (ROAS / CPA = Cost per Aqcuisition jeb, cik izmaksāja viens pieteikums/pirkums) vienuviet.

Reklāmas analīze. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

 

#8 iespēja
Varēsiet izmantot plašākas iespējas, veidojot remārketinga sarakstus. Piemēram, nerādīt reklāmu tiem, kuri jau nopirka/pieteicās, vai arī atkārtoti atgādināt esošajiem klientiem par akcijām (piemēram, klientam, kurš pasūtīja picu, pēc mēneša var atgādināt par jauno akciju).

Reklāmas analīze. iMarketings.lv
Attēls: iMarketings.lv iekšējie dati

Google Analytics

Ja Jums radušies papildus jautājumi par Google Analytics kontu pielāgošanu un/vai reklāmas kampaņu analīzi, labprāt uz tiem atbildēsim. Rakstiet uz sv@imarketings.lv