Mājas lapas SEO optimizācija: 2 praktiskas metodes, kā noteikt SEO satura virzienus mājas lapā
Jebkuram SEO speciālistam nav jāpierāda, ka satura esamība mājas lapā ir kritiski svarīgs moments augstāko pozīciju iekarošanā organiskajos meklēšanas rezultātos. Bet, veidot saturu satura veidošanas pēc, nav lietderīgi. Jūs zaudēsiet laiku un naudu. Šajā raksta stāstīsim par metodēm, kā labāk noteikt satura virzienus.
Pareizi veidots SEO saturs mājas lapā dod pārliecinošus rezultātus un ļauj ātrāk sasniegt augstākās pozīcijas.
Vidējās pozīcijas straujš kāpums pēc satura pievienošanas. Piemērs 1
Vidējās pozīcijas straujš kāpums pēc satura pievienošanas. Piemērs 2
Attēlā rādām vienu no piemēriem no mūsu pieredzes. Sākumā mājas lapa tika virzīta bez pielāgota/optimizēta satura. Kā redzam, pēc mājas lapas satura optimizācijas un papildināšanas atbilstoši meklētājprogrammu prasībām, dažu dienu laikā vidējā pozīcija organiskajos meklēšanas rezultātos pieauga no 49 līdz 26. Otrajā piemērā līdzīgā situācijā vidējā pozīcijā pieauga no 84 līdz 18.
Bet viena no problēmām ar satura veidošanu ir tā, ka, lai sasniegtu rezultātu, nepietiek ar kaut kādu saturu. Jāveido pārdomāts saturs, kas patīk ne tikai Google, bet arī mājas lapas apmeklētājam (potenciālajam klientam). Bet jautājums ir, ko nozīme “pārdomāts”? Kā saprast, ka Jūs veidojat pārdomātu saturu? Tas nav tik vienkārši. Šajā rakstā minēsim dažas idejas, kas palīdzēs Jums noteikt satura virzienus, lai SEO optimizācija ir rezultatīva.
1. Veiciet meklēšanas rezultātu analīzi
Jums varētu būt svaiga ideja par to, kāds saturs jāveido konkrētai sadaļai. Bet vai jūs zināt, vai kāds jau nav to pašu uzrakstījis? Vai cilvēki tik tiešām to meklē?
Reizēm tas liekas acīmredzami, bet, lai saņemtu precīzāku priekšstatu par šo jautājumu, būtu labi iejusties klientu ādā un doties uz meklētāju. Redzot meklēšanas rezultātus pēc jums svarīgajiem atslēgvārdiem, jūs paši noskaidrosiet, kādus Title un Meta Description izmanto, ko vēlas pateikt un saka jūsu konkurenti, kā uzrunā mērķauditoriju, kādu saturu piedāvā.
Piemēram, jūs piedāvājat ceļojumus uz Āziju un vēlaties izpētīt atslēgas frāzi “atpūta Āzijā”.
Meklēšanas rezultātos redzam gan forumu lapas, gan vispārīgu informāciju par Āziju, kas tieša veidā nav saistīta ar pārdošanu. Redzams, ka cilvēki, kas meklē pēc šī atslēgvārda, atrodas agrā pirkuma posmā (pārdošanas piltuves sākumā) un vēl nav gatavi pirkt. Lietotāji vēl meklē informāciju, salīdzina, izskata iespējas un variantus, bet noteikti nav gatavi pirkt. Tāpēc dot viņiem konkrētu piedāvājumu būtu pārāk agri. Šajā gadījumā, ja jūs dosiet pārdošanas satura informāciju, visdrīzāk jūs redzēsiet augstu Bounce Rate, kas nozīme, ka cilvēkiem šie meklēšanas rezultāti nav saistoši.
Cits piemērs, ja izskatīsim frāzi “ceļojumi uz Goa”.
Šeit meklēšanas rezultātos jau redzam pārdošanas satura informāciju (tūres apraksts, datumi, cenas). Tikai Impro ved uz bloga rakstu. Acīmredzams, ka lietotāji, kas meklē pēc šī pieprasījuma, jau ir krietni tuvāk pirkumam, un vest viņus uz vispārīgu aprakstu būtu nepareizi, jo cilvēki vēlas redzēt jau konkrētus piedāvājumus.
Lai izvēlētos SEO satura virzienu, abos gadījumos pašiem jāveic meklēšanu pēc šiem atslēgvārdiem un jāatbild uz vairākiem jautājumiem:ko raksta konkurenti, cik detalizēti izklāsta tēmu, vai piedāvā visu nepieciešamo/interesantu informāciju, kā var uzlabot viņu saturu, lai klientam tas būtu vēl interesantāks un lietderīgāks? Pēc šādas analīzes jūs varēsiet noteikt gan SEO satura virzienu (orientēts uz pārdošanu, uz vispārīgo informāciju), gan uzrakstīt kvalitatīvāku saturu.
2. Novērtējiet esošo saturu Jūsu mājas lapā
Lai saprastu, kādu SEO saturu vēlas lietotājs, jāsaprot lietotāja ceļš līdz pirkumam un tas, kāda informācija var palīdzēt veikt šo pirkumu.
Jūs varētu sākt vērtēt, kāds saturs mājas lapā šobrīd “strādā” (vai “nestrādā”). Izmantojot Google Analytics, jūs varat saņemt daudz vērtīgas informācijas: kā cilvēki pārvietojas pa jūsu lapu, kādu saturu viņi redz pirms pirkuma utt.
Piltuves analīze (Funnel)
Viena no lieliskām iespējām analizēt lietotāju uzvedību ir piltuves (Funnel)
Veidojot piltuves, jūs varat analizēt, kā cilvēki pārvietojas pa mājas lapu un kurās sadaļās tiek pazaudēts visvairāk potenciālo klientu. Sadaļām, kur apmeklētāji tiek zaudēti visvairāk, jāpievērš pastiprināta uzmanība. Jā, par neveiksmi konkrēta sadaļā var būt atbildīgi vairāki faktori: saturs noteikti ir viens no tiem.
Līdzīgi, kā ar piltuvēm, Google Analytics piedāvā arī Behavior Flow rīku. Atšķirībā no piltuvēm šeit jūs redzēsiet, kā lietotāji pārvietojas pa visām sadaļām.
Bounce Rate
Bounce Rate nav ideāls rādītājs. Tam ir savi trūkumi, bet noteiktos gadījumos BR var būt ļoti noderīgs. Izvērtējiet atlēcienu līmeni no organiskajiem meklēšanas rezultātiem konkrētām sadaļām. Ja kategorijas sadaļai ir 80% Bounce Rate, mēs ieteiktu noskaidrot iemeslus. Neatbilstošs saturs? Nepietiekošs saturs? Trafiks no neatbilstoša kanāla?
Izmeklējot augsta Bounce Rate iemeslus, pievērsiet uzmanību:
- call to action
- virsrakstiem
- saturam
- iekšējiem linkiem
- datiem par atslēgvārdiem no Search Console (iepriekš Webmastertools)
Tikai pēc tam, kad iemesli ir noskaidroti, mēs varam ķerties klāt satura pilnveidošanas darbiem. Esam parādījuši tikai 2 veidus, kā var noteikt satura virzienus. Tie nav vienīgie, bet jūs jau šodien varat sākt izmantos kādu no aprakstītajām metodēm.
Ja vēlaties saņemt vairāk klientu no Google, piesakiet bezmaksas konsultāciju vai mājas lapas SEO auditu – sv@imarketings.lv