3 paņēmieni, kā samazināt Facebook reklāmas cenu par klikšķi (CPC), nezaudējot efektivitāti
Jautājums par to, kā samazināt Facebook reklāmas budžetu, nezaudējot reklāmas efektivitāti, ir aktuāls daudziem uzņēmumam un interneta mārketinga ekspertam, kas aktīvi reklamējas Facebook. Savas darbības laikā esam veidojuši, pārvaldījuši un analizējuši simtiem Facebook reklāmas kampaņu, un, nu, esam gatavi dalīties ar atklājumiem no savas pieredzes.
1. Izanalizējot, kurā dienas laikā reklāma strādā visefektīvāk.
Rādot reklāmu tikai konkrētā laika periodā, kad Jūsu mērķauditorija ir visaktīvākā, Jūs lieki netērēsiet līdzekļus, rādot reklāmu citos laikos. Facebook Adverts Manager sadaļā Audience Insights ->Everyone on Facebook variet izpētīt, kuros laikos konkrētā mērķauditorija lieto Facebook. Kā arī, ja kampaņai ir zināms un ir uzstādīts kopējais budžets (Lifetime Budget), tad Facebook ļauj izmantot iespēju Advert Scheduling jeb reklāmu plānošana, nosakot konkrētus laikus, kad reklāmu rādīt vai nerādīt. Tādejādi Jūs variet, piemēram, brīvdienās izslēgt reklāmu par biznesa pakalpojumiem un ietaupīt budžetu, ko vēlāk izmantot produktīvākā laikā, piemēram, darba dienās.
Informāciju par to, kurā laikā un/vai dienā Facebook reklāma strādā visefektīvāk, variet iegūt arī, izmantojot Google Analytics. Kad dati iegūti, izmantojiet tos, uzstādot iepriekš minēto Advert Scheduling.
Google Analytics sniedz ļoti precīzu, uzskatāmu un viegli interpretējamu informāciju gan stundu, gan dienu griezumā.
Dienās un laikos, kad reklāma strādā neefektīvi vai mazāk efektīvi, rekomendējam uz laiku apturēt reklāmu vai pazemināt atvēlēto budžetu/likmi. No konkrētā piemēram var secināt, ka, lai līdzekļi tiktu izmantoti efektīvāk, brīvdienām var atvēlēt mazāk līdzekļu, savukārt darba dienas (īpaši pirmdienas un otrdienas) ir tās dienas, kad ieguldītie līdzekļi, visticamāk, sniegs vēlamo rezultātu.
2. Izvērtējot reklāmas mērķauditoriju
Visticamāk, Jūsu uzņēmuma iepriekš veiktie mārketinga un sabiedrisko attiecību pētījumi būs snieguši kaut nelielu ieskatu tajā, kas ir Jūsu uzņēmuma preču vai pakalpojumu mērķauditorija. Laikam ejot un tehnoloģijām attīstoties, rodas arvien jaunas iespējas, kā saņemt detalizētāku potenciālā klienta portertu. Ja būsiet veidojuši veiksmīgu biznesa komunikāciju Facebook un Jūsu Facebook lapai būs pietiekams skaits sekotāju (100+), arī Facebook sadaļa Insights sniegs visnotaļ interesantu ieskatu tajā, kāda vecuma un dzimuma cilvēki un kādu interešu pārstāvji seko līdzi un atbalsta Jūsu uzņēmumu un tā piedāvāto produkciju.
Šī informācija ir zelta vērta un to rekomendējam izmantot ikvienam uz attīstību vērtam uzņēmumam! Iegūtie dati noderēs gan ikdienas komunikācijā Facebook, gan efektīvas reklāmas kampaņas izveidošanā, jo, izveidojot Facebook reklāmu, ir nepieciešams uzstādīt, kam vēlaties konkrēto reklāmu rādīt. Jo veiksmīgāk būsiet izvērtējušies mērķauditorijas (Targeting) kritērijus, jo lielāka būs iespējamība, ka reklāmu redzēs tikai tie cilvēki, kam tā ir aktuāla un interesē. Tādejādi Jūs rādīsiet un maksāsiet par reklāmu, kas sasniedz iecerēto – vai tie būtu klikšķi uz mājas lapu, vai vērtīgas darbības (konversijas), vaijebkas cits. Reklāma, kas tiek rādīta nepiemērotai auditorijai, visticamāk, nebūs tik interesanta auditorijai un nesaņems gaidīto klikšķu skaitu – šis fakts nepaliek nepamanīts arī no Facebook puses, kasattiecīgi pazemina reklāmas atbilstības reitingu (relevance score). Šādai reklāmā ilgtermiņā kritīsies arī CTR (vidējais klikšķu skaits) rādītājs, kas ir viens no būtiskākajiem reklāmas efektivitātes rādītājiem. Ir pierādīts, ka, Facebook, saprotot, ka konkrētajai auditorijai attiecīgā reklāma nav piemērota (zems relevance score), paaugstina arī cenu par vienu klikšķi (CPC).
3. Izvērtējot reklāmas maketa un teksta atbilstību nospraustajam mērķim
Facebook reklāma ir ne vien lielisks rīks, kā veiksmīgi sasniegt nosprausto mērķi (konversijas jeb vērtīgas darbības mājas lapā u.c.), bet arī lielisks rīks dažādu reklāmas maketu testēšanai. Kā saka – kas patīk vienam, nepatīk citam, – tāpēc, izmantojot iespēju ievietot vairākas attēlu un tekstu kombinācijas, iespējamība, ka Jūs piesaistīsiet lielāku auditorijas loku, ir lielāka. Laika gaitā Jūs varēsiet secināt, kuri maketi vai tekstu kombinācijas patīk Jūsu auditorijai, kā arī, ja cilvēki trīs reizes dienā redzēs vienu un to pašu reklāmu – tas var radīt tieši negatīvu efektu, jo cilvēkiem reklāma jau būs apnikusi. Arī testēšanā variet izmantot reklāmas laiku plānošanu jeb Advert Scheduling, izvēloties rādīt 1 reklāmu, piemēram, darba laikā un citu reklāmu, piemēram, vakaros.