Top 16 AdWords rādītāji e-grāmata

[4.pēdējā daļa] TOP7 iemesli, kāpēc klikšķi vairs nenodrošina pārdošanas rezultātu

[1.daļa], [2.daļa], [3.daļa]

Zemāk iepazīstināsim jūs ar pārējiem iemesliem, kāpēc klikšķis vairs var nenodrošināt pārdošanas rezultātu

4. Komunikācijas ar „siltajiem” klientiem (Remārketings)

Kas ir vērtīgāk –  saņemt 4 klikšķus par 0.10 EUR/click no jaunajiem apmeklētājiem vai arī par 0.40 EUR atvest uz mājaslapu vienu lietotāju, kas jau ir bijis mājas lapā un izrādījis pamatīgu interesi par Jūsu produktu? Otrais variants sola lielāku pirkuma varbūtību. Šobrīd vairums uzņēmēju koncentrējas tieši uz pirmo variantu (4 klikšķu ģenerēšana par zemāku cenu). Ir laiks pievērst nopietnāku uzmanību Remārketingam. Un ne pašam vieglākajam veidam (rādīt atkārtotu reklāmu visiem mājaslapas apmeklētājiem). Jāpadomā, pēc kādiem principiem jāsadala Jūsu mājaslapas apmeklētāji,un tad katram segmentam jārāda savu reklāmas ziņojumu (vairāk par sadalīšanu var izlasīt mūsu rakstā par mājaslapas marķēšanu – website tagging). Atcerieties, ka cilvēks, kas ir jau bijis Jūsu mājaslapā un izrādījis interesi par produktu, ir vai varētu būt vērtīgāks par to cilvēku, kuru Jūs mēģināt noķert ar Google/Facebook u.c. reklāmas palīdzību (šeit ir stāsts ne tikai par pareizo Remārketinga sarakstu veidošanu, bet arī par budžeta sadalīšanu).

Picērijas piemērā būtu vērtīgi pēc 3-4 nedēļām, kad klients ir pasūtījis picu, sākt viņam atgādināt par jaunām akcijām vai jaunām picām (tas pats jādara, izsūtot klientiem e-pastus). Vienmēr ir vieglāk pārdod (lasi – zemākas izmaksas) esošām klientam, nekā jaunajam.

5. Produkts

Picērijas piemērā, ja Jūsu pica nevienam negaršo un Jūs, nedod Dievs, izmantojat nekvalitatīvas izejvielas, tad visam iepriekš un tālāk teiktajam nav nekādas nozīmes. Labāk nesākt strādāt pie zīmola atpazīstamības, pie mājaslapas un neieguldīt naudu reklāmās. Kāds Reklāmas ģēnijs jau ir teicis, ka “sliktu produktu var pārdot tikai vienu reizi”.

6. Cilvēki

Zinām, cik sarežģīta un dinamiska dzīve ir mārketinga speciālistiem. Nereti viens cilvēks pilda visas mārketinga funkcijas. Bet, ja KPI sasniegšana ir atkarīga tieši no šī cilvēka, tad šim mārketinga speciālistam jābūt zinošam. Jāsaprot, no kā atkarīgs rezultāts, kādi kanāli jāizmanto katrā gadījumā, kas jādara un kas nav jādara, obligāti jāpārzina terminoloģija. Nav AdWards ir AdWords, nav CEO ir SEO, nav cookies stratēģija, ir …. (šeit grūti saprast, kas bija domāts ar šo, iespējams, Remārketings), nav vērts reklamēties 12 valstīs, ja budžets ir 150 EUR/mēn (nav vērts pat sākt domāt par to un veltīt laiku izpētes darbiem).

Ar vienu vārdu sākot, ja no cilvēka ir atkarīga KPI sasniegšana un cilvēks ne līdz galam saprot, kas jādara, tad ir divas piemērotākās iespējas: 1) jāizglītojas, un tagad Latvijā šādas iespējas ir (iMarketings.lv semināri utt.), 2) jāpiesaista kompetenta aģentūra, kurai ir pieredze atbilstošā jomā. Ja neizmantot šīs divas iespējas, bet turpina ar saviem spēkiem sasniegt KPI, tad rezultāts būs neapmierinošs.

7. Stratēģija

Ja jūs mēģināsiet strādāt ar vienu vai tikai dažiem punktiem no iepriekš minētajiem, tad visdrīzāk rezultāti būs neapmierinoši. Visi seši iemesli, par kuriem runājām iepriekš, ir vienlīdz svarīgi. Katrs no tiem ietekmē viens otru. Tāpēc tie visi jāskata kopējā kontekstā. Jābūt izstrādātai digitālā mārketinga stratēģijai. Tas nav ieteikums. Tas ir obligātais nosacījums. Stratēģijas realizācijai jābūt saliktai 12 mēnešu plānā. Jums jāieplāno, kad radīsiet saturu, kad pilnveidosiet mājaslapu, kad virzīsiet produktu, saturu vai zīmolu utt.

Digitālā stratēģija un plāns ir obligāti nosacījumi. Bez tiem nevarēsiet salikt visu pa plauktiņiem, neredzēsiet kopējo ainu un pēc 3 mēnešu darba nevarēsiet pateikt, cik tāls ceļš vēl ejams, un vai neesat nogājuši no pareizā ceļa. Stratēģijas un plāna esamība vēl negarantē rezultātu, bet bez tā to sasniegt būs krietni grūtāk.

 

Kā redziet, no visiem septiņiem punktiem nav neviena, kas būtu ātri un viegli realizējams. Diemžēl nav maģiskas formulas, kas ļautu ātri un viegli sasniegt pārdošanas mērķus. Šis darbs ir izstiepts laikā, sarežģīts, prasa komandas darbu un zināmas kompetences.

Ja vēlaties visu sākt darīt pareizi, vai vēlaties noskaidrot, kāpēc nevarat sasniegt pārdošanas mērķus, piesakieties bezmaksas konsultācijai: sv@imarketings.lv Veiksim auditu. Noteiksim vājās vietas Jūsu digitālajā stratēģijā. Piedāvāsim plānu.