5 argumenti, kāpēc jāveic mājas lapas marķēšana (website tagging)
- Lietotāju uzvedības padziļināta analīze mājas lapā
- Mājas lapas lietotāju sadalīšana vairākos segmentos
- Iespēja uzrunāt “siltos”/”karstos” potenciālos klientus ar pielāgotiem reklāmas ziņojumiem
- Iespēja paaugstināt reklāmas efektivitāti
- Kļūdu laicīga novēršana mājas lapā
Mājas lapas marķēšana Latvijā vēl nav tik populāra. Tāpēc tikai maza mājas lapu īpašnieku daļa apzinās tās svarīgumu. Šajā bloga rakstā iepazīstināsim jūs ar galvenajiem argumentiem, kāpēc ir svarīgi veikt mājas lapas marķēšanu.
Mājas lapas marķēšanas procesā tiek ievietoti papildus kodi mājas lapas kodā. Papildus šajā gadījumā nozīmē, ka ir jau ievietoti standarta kodi – Google Analytics, Yandex Metrika u.c.
Zemāk attēlā redzams, kas var tikt iekļauts mājas lapas marķēšanā
Paskaidrosim, kāpēc būtu svarīgi marķēt mājas lapu:
1. Lietotāju uzvedības padziļināta analīze mājas lapā
Ja jūs vēlaties/plānojat nodarboties ar mājas lapas pielāgošanu pārdošanai jeb darbības efektivitātes paaugstināšanai, tad šis punkts ir viens no kritiskajiem momentiem. Pēc mājas lapas marķēšanas, jūs varēsiet uzzināt par lietotāju uzvedību mājas lapā krietni vairāk nekā līdz šīm. Šeit būs daži piemēri, ko jūs varēsiet noskaidrot:
– vai lietotāji izmanto konkrētus filtrus;
– kādus filtrus visbiežāk izmanto;
– vai klikšķina uz iekšējiem reklāmas baneriem;
– vai izmanto saziņas formas (piemēram, čata logs);
– vai izmanto produktu salīdzināšanas funkciju;
– vai klikšķina uz pop up logiem;
– vai izmanto līzinga kalkulatorus;
– vai skatās video? Cik ilgi noskatās?
Šī būs ļoti vērtīga informācija, ko Jūs varēsiet izmantot. Piemēram, jūs noskaidrosiet, vai cilvēki izmanto filtru, kas aizņem mājas lapas augšējo daļu. Ja izmanto, tad uzzināsiet, vai izmanto visas izvēlnes. Tas ļaus jums pilnveidot filtrus mājas lapā, kas var veicināt efektivitātes paaugstināšanos (Conversion Rate). Vai, pieņemsim, grozā jūs rādāt pircējam akcijas piedāvājumus/banerus. Vai cilvēki klikšķina uz šiem piedāvājumiem? Un, ja klikšķina (jūs aizvedat viņus no groza), vai tas nesamazina efektivitāti (Conversion Rate)?
Bet šī būs tikai daļa no vērtīgas informācijas. Nākama daļa ir iespēja noteikt, vai tie, kas ir veikuši kaut kādu noteikto darbību, konvertējas (pērk, pasūta utt.) ar lielāku varbūtību. Piemēram, vai tie, kas izmantoja meklētāju, konvertējas biežāk salīdzinājumā ar tiem, kas neizmantoja. Vai tie, kas izmanto līzinga kalkulatoru, konvertējas biežāk?
Zemāk ir piemērs ar efektivitātes rādītājiem atkarībā no segmenta
Kā var redzēt, mājas lapas marķēšana atklāj plašākas un dziļākas analīzes iespējas. Var noskaidrot, vai apmeklētāji dara to, ko mēs vēlamies. Ja dara, tad, vai tas ved pie labāka rezultāta (vairāk pārdošanu, zemākas izmaksas par viena klienta piesaistīšanu utt.)?
2. Mājas lapas lietotāju sadalīšana vairākos segmentos
Ne katrs mājas lapas lietotājs jums ir svarīgs. Daži ir noklikšķinājuši uz reklāmas “netīšam”, daži atrodas pārāk tālu no pirkuma, lai jūs būtu gatavi tos uzrunāt atkārtoti un tērēt naudu, daži izrāda nopietnu interesi un atrodas jau pavisam tuvu pirkumam un daži ir gatavi veikt pirkumu tūlīt. Tā kā reklāmu budžeti vienmēr ir ierobežoti, tad, nedalot apmeklētājus pa segmentiem, jūs nekoncentrēsiet savu uzmanību uz tiem lietotājiem, kas ir “silti” un “karsti”. Savukārt, izceļot apmeklētājus, kas jums ir visinteresantākie, jūs varēsiet tieši viņiem novirzīt tādu reklāmas budžeta daļu, lai uzrunātu pēc iespējas vairāk “silto” un “karsto” potenciālo klientu. Bet tiem, kuri jums ir mazāk interesanti, Jūs varēsiet atvēlēt budžetu pēc atlikuma principa. Turklāt, ja jums ir sadalījums pa segmentiem, jūs varēsiet pārdomātāk pārvaldīt likmes, ja runa iet par Google reklāmu meklētāja, Google reklāmu Display tīklā, Facebook reklāmu utt. Tā par “aukstiem” jūs būsiet gatavi maksāt zemāku cenu par klikšķi un par “karstākiem” labprāt arī samaksāsiet 3 un 4 reizes vairāk. Ir vairāki veidi, kā jūs varat sadalīt apmeklētājus segmentos. Kā jau iepriekš minējam, var un arī vajadzētu dalīt pēc „siltuma” pakāpes principiem. Proti, pēc noteiktiem indikatoriem (lietotāja darbībām mājas lapā) jums jāspēj noteikt, vai apmeklētāju iedalīt pie “siltajiem”, “aukstajiem”, “karstajiem” utt. Tā, piemēram, visus apmeklētājus, kas ir ielikuši produktu grozā, var uzskatīt par “karstajiem”.
Vēl dažas idejas, kā jūs varat sadalīt apmeklētājus pēc segmentiem:
– superuser (noteikt lietotāju grupu, kas nes vislielāko ieguvumu/peļņu uzņēmumam);
– produkti (interesējas par konkrētu produktu);
– zīmoli (interesējas par konkrētu zīmolu);
– produktu kategorijas (interesējas par konkrētu kategoriju);
– pēc laika (tie, kas bija mājas lapā vakar, ir “siltāki” nekā tie, kas bija 29 dienas atpakaļ);
– reģistrētie/nereģistrētie apmeklētāji;
– utt.
Viena no galvenajām domām ir noteikt apmeklētāju grupas, kas jums ir visvērtīgākās, un pēc tam komunikāciju virzīt tieši uz šīm apmeklētāju grupām ar pielāgotiem reklāmas ziņojumiem.
3. Iespēja uzrunāt “siltos”/”karstos” potenciālos klientus ar pielāgotiem reklāmas ziņojumiem
Kad būsiet izveidojuši segmentus un veikuši analīzi, sapratīsiet, kuras lietotāju grupas konvertējas vislabāk (nes lielāku vērtību). Šie segmenti/lietotāji ir jūsu galvenais komunikācijas objekts. Tieši par šo apmeklētāju piesaistīšanu jūs esat gatavi maksāt lielākas summas. Segmentēšana dod jums iespēju ne tikai nodrošināt komunikāciju īstajam cilvēkam, bet arī pielāgot reklāmas ziņojumu. Piemēram, ja jūs zināt, ka apmeklētājs ir interesējies par Samsung televizoriem un ir “nogādāts” uz “silto” segmentu, tad reklāmas ziņojumā jūs uzrunāsiet viņu ar akcijām tieši par Samsung TV un vedīsiet uz Samsung TV sadaļu. Bez marķēšanas jūs uzrunātu šādu cilvēku ar vispārīgu reklāmas ziņojumu par lieliskām atlaidēm un vestu uz galveno lapu vai akcijas sadaļu. Pateicoties marķēšanai jūs varat uzrunāt īsto potenciālo klientu Display remārketingā, Search remārketingā (kad potenciālais klients meklē atkārtoti), Facebook, e-pastā un arī atsevišķos gadījumos sazināties ar viņu personīgi. Bet, ja jūs zināt, ka reklāmu redzēs “siltais” potenciālais klients, jūs būsiet gatavi maksāt par klikšķi augstāku cenu (lai ir lielāka varbūtība, ka tieši šis cilvēks redzēs viņam pielāgoto reklāmu).
4. Iespēja paaugstināt reklāmas efektivitāti
Mēs vienmēr esam meklējumos, kā paaugstināt reklāmas efektivitāti. Mājas lapas marķēšana ir viena no lieliskām iespējām. Tā, piemēram, atkārtoti uzrunājot īstos potenciālos klientus, īstajā laikā un ar īsto/pielāgoto reklāmas ziņojumu, ir iespēja piesaistīt vairāk klientu (paaugstināt Conversion Rate, palielināt ROI) vai arī samazināt viena klienta piesaistīšanas izmaksas (CPA). Tas liekas loģiski – saistošāka komunikācija ved pie efektīvākas reklāmas. Šo loģiku apliecina arī skaitļi.
Zemāk ir parastas remārketinga kampaņas (vispārīgs reklāmas ziņojums) salīdzinājums ar pielāgotu remārketinga reklāmas kampaņu (situācijai pielāgots reklāmas ziņojums).
5. Kļūdu laicīga novēršana mājas lapā
Jo sarežģītakā ir mājas lapa, jo lielākā varbūtība, ka ik pa laikam notiks kādas kļūdas. Ja kļūda ir pietiekami nopietna un laicīgi netiek pamanīta, tad tā var novest pie peļņas zaudējumiem. Piemēram, salūzusi apmaksas sistēma (nestrādā, strādā ar kļūmēm utt.), pārāk bieži parādās paziņojums “prece nav atrasta” un citas tehniskas kļūdas.
Nav nepieciešamības teikt,ka, ja problēma, piemēram, ar maksājumu veikšanu laicīgi netiek pamanīta, tad uzņēmumu sagaida zaudējumi. Un to lielums ir atkarīgs no esošā trafika, pirkuma apjomiem utt. Mājas lapas marķēšana ļauj atrisināt šo nopietno problēmu, ar kuru saskaras gan interneta veikali, gan pārējās lielās mājas lapas.
Ja jūs vēlaties uzzināt vairāk par mājas lapas marķēšanas iespējām un priekšrocībām, sazinieties ar mums pa e-pastu sv@imarketings.lv (Sergejs Volvenkins)