5 veidi kā pārdot sociālajos medijos

Vai vēlaties pārvērst savus fanus un sekotājus maksājošos pircējos?

Vai Jūsu sociālās aktivitātes ir pietiekami efektīvas?

Šajā rakstā izskatīsim 5 vienkāršus veidus kā uzlabot Jūsu sociālo mediju aktivitātes, lai sekmētu pārdošanu.

#1: Veidot skaidru aicinājumu uz rīcību jeb “Call to Action”

Jūsu pircēji un fani apmeklē Jūsu soc. tīklu lapas vairāku iemeslu dēļ, bet kopumā  tie  vēlas kaut ko izdarīt vai uzzināt.

Daži cilvēki meklē atšķirīgu informāciju. Piemēram, informāciju par Jūsu uzņēmumu, sīkāku informāciju par produktu/pakalpojumu, daži vēlas iegādāties kuponus, uzzināt par akcijām vai piedalīties konkursos, citi meklē ekspertu padomus vai izklaides materiālus.

Ja Jūs nedosiet lietotājiem to pēc ka viņi ir atnākuši, viņi neatgriezīsies.  Izmantojiet statusa atjauninājumus, lai dotu viņiem to, ko viņi vēlas, un tai pat laikā to, ko vēlaties jūs: pārdošanas informāciju.

Lietojiet “call to action”, piemēram, “Klikšķiniet šeit, lai dabūtu ekskluzīvu Facebook fanu kuponu” vai “Spied “Like&Share” un laimē…” .

Bet neaizmirstiet ievērot 70-20-10 likumu: 70% no lapas satura jābūt vērtīgai un lietotāju saistošai informācijai, 20% jābūt saturam, kas nāk no citiem cilvēkiem un 10% – reklāmas.

Tiklīdz Jūs zināt kāpēc Jūsu mērķa auditorija vēlas kontaktēties ar Jums soc. tīklos,  pārliecinieties, ka sniedzat viņiem meklējamo informāciju.

#2: Iedvest steidzamības sajūtu

Tā kā soc.tīkliem piemīt “telegrāfa lentes” raksturs, Jums ir ļoti ierobežots laiks, lai piesaistītu Jūsu klientu/fanu/sekotāju uzmanību. Bet, ja viņi redz statusa atjaunošanu ar steidzamības uzsvariem un saprot, ka “jārīkojas nekavējoties”, Jūs uzvarēsiet cīņā par klienta uzmanību.

Lietojot tādus vārdus kā “Uz ierobežotu laiku” vai “Izpārdošana šonedēļ” vai “Esi pirmais” noteikti piesaistīs Jūsu lietotāju uzmanību.

Jūs varat arī stimulēt nopirkt vai rezervēt tagad nevis vēlāk. Atkarībā no Jūsu darbības sfēras,  varat piedāvāt bezmaksas piegādi, papildus laiku saņemt Jūsu pakalpojumu vai pat “pērc vienu, saņem otru  – par brīvu” akciju utt. Ideāli, ja publicējat dažādus laika-jūtīgus piedāvājumus dažādos soc.tīklos.

Piemēram, “Nākošie 10 lietotāji, kuri padalīsies ar šo ziņu, saņems 10% atlaidi nākamajam pirkumam”.

Te var apskatīties kā Tex Mex restorāns izmanto savu “cover photo”, lai informētu par īpašo piedāvājumu.

Social, mārketings sociālajos tīklos, SMM

Tex Mex izmanto savu “cover photo”, lai paziņotu par ierobežotā laika piedāvājumu.

Tas ir viens no veidiem, kā izmantot sociālo mēdiju tūlītējas rīcības iespēju savā labā.

#3: Piedāvāt faniem un sekotājiem ekskluzivitāti

Šī ideja ir līdzīga iepriekšējai, bet šajā gadījumā ir svarīgi pārliecināties, ka Jūsu fani saprot, ka – piedāvātas akcijas domātas tikai konkrēta soc.tīkla faniem.

Lai palielinātu auditorijas iesaistīšanu dažādos soc.tīklos un iedvesmotu uzticību, katrā  soc.tīklā piedāvājiet ekskluzīvu darījumu.

Profesionālā antiperspiranta pārstāvniecībai Latvijā Absolute Dry Latvia vienmēr ir kaut kas īpašs, ko piedāvāt saviem Facebook faniem.

Social, mārketings sociālajos tīklos, SMM

Periodiski piedāvāt izdevīgus darījumus ir lieliska taktika uzņēmumam, kas aicina klientus atgriezties vēl un vēl. Vai tas nav katra uzņēmuma mērķis?

#4: Veicināt dalīties ar informāciju (sharing)

Palūgt  fanus padalīties ar ziņu nekad nevar būt lieki. Parasti, piedāvājot kādu ļoti pievilcīgu un vērtīgu darījumu, Jūsu fani labprāt padalīsies ar to paši, bez Jūsu atgādinājuma.  Tomēr neliels pamudinājums nenāks par ļaunu. Bet mazliet uzmudināt arī ir labi.

Ja Jūs rīkojat konkursu/loteriju Facebook, Jūs varat paziņot faniem par lielāku iespēju kļūt par uzvarētāju tajā, ja viņi padalīsies ar šo ziņu.

Ja Jūs palūgsiet savu auditoriju mijiedarboties ar Jūsu soc. tīkla saturu, viņi visticamāk to izdarīs.

#5: Regulāri atjaunot sociālo tīklu profilus

Kad potenciālie klienti apmeklē Jūsu soc. tīklu lapas, viņiem skaidri jāredz ar ko Jūs nodarbojaties – kas ir Jūsu bizness. Centieties vismaz reizi ceturksnī pārskatīt katru Jūsu profilu (Facebook, Draugiem, Twitter, LinkedIn, etc.) un pārliecināties, ka visa informācija ir aktuāla. Sekojiet līdzi soc.tīkla lietošanas noteikumiem, jo reizēm tiek mainīti interfeisa elementu izmēri un citas detaļas.

Piemēram, nesen Facebook padarīja pieejamākus noteikumus saistībā ar “calls to action” vārdu izmantošanu uz vāka fotogrāfijas (cover photo), bet daudzi uzņēmumi joprojām nav izmantojuši šo iespēju.

Padoms: Tagad vāka attēlā (cover) Jūs varat iekļaut cenu vai informāciju par speciālo piedāvājumu izmantojot tādas frāzes, kā “Tikai šonedēļ atlaide 50%” vai “Lejupielādē mūsu bezmaksas e-grāmatu šeit”, kontakta informāciju vai citus aicinājumus uz rīcību kā “Pērc tagad” vai “Pastāsti draugiem”. Kā arī galvenajam attēlam jāatspoguļo pamata faktus par Jūsu uzņēmuma darbību.

Šajā attēlā Orange Group Baltic iepazīstina ar viņu sniegtajiem pakalpojumiem un aicina uz pasākumu tieši Facebook cover bildē.

Social, mārketings sociālajos tīklos, SMM

Nekad neaizmirstiet sniegt nepieciešamu Jūsu sociālo tīklu auditorijai informāciju par Jūsu uzņēmumu.

Bet kopā ar stratēģisko plānu, tās var palīdzēt sasniegt Jūsu mērķauditoriju un pat nejaušu lietotāju-garāmgājēju pārvērst pastāvīgā klientā.