[Pētījums] 51% uzņēmēju plāno palielināt digitālā mārketinga budžetu.
51% uzņēmēju 2017. gadā plāno palielināt digitālas reklāmas budžetu, 31% aptaujas brīdi vēl nebija izlēmuši un 17% samazinās interneta reklāmas aktivitātes, liecina iMarketings.lv un Latvijas Digitālo ekspertu biedrības veiktā pētījuma “Digitālās reklāmas budžeta akcenti 2017” dati. Gada nogalē vairākums uzņēmēju bija pozitīvi noskaņoti nākotnes plāniem – 68% aptaujāto sagaida sava uzņēmuma apgrozījuma palielināšanos 2017. gadā.
Lielākā daļa aptaujāto uzņēmēju plāno palielināt reklāmas budžetu komunikācijai sociālajos medijos (41.05%). Savukārt, vismazāko budžeta pieaugumu no online kanāliem sagaida Youtube video reklāma (9.38%). Arī komunikācijai ar baneru reklāmu tikai 12.63% uzņēmēju plāno atvēlēt lielāku budžetu.
Pārsteidzoši liels uzņēmēju īpatsvars plāno palielināt budžetu mājaslapas pilnveidošanas darbiem (42.71%). Acīmredzami, ka uzņēmēji sākuši vairāk vērtēt mājaslapas lomu komunikācijas un pārdošanas procesā. Tas liecina par uzņēmēju zināšanu līmeņa paaugstināšanos digitālā mārketinga jautājumos, kā arī par vēlmi sasniegt labākus mārketinga/pārdošanas rezultātus digitālajā vidē.
Vēl viens pozitīvs signāls, kas liecina par uzņēmēju vēlmi uzlabot reklāmas kvalitāti (efektivitāti), ir plāni paaugstināt budžetu reklāmas analīzei. 18.75% aptaujāto plāno atvēlēt lielāku budžetu reklāmas un mājaslapas darbības analīzei.
Aptaujas rezultāti atklāja, ka online reklāmas budžets būtiski netiks samazināti nevienam kanālam.
“Kārtējais iMarketings.lv pētījums norāda uz to, ka analīzes loma ar katru gadu kļūst arvien nozīmīgāka. Bija prieks redzēt, ka uzņēmēji plāno pievērst lielāku uzmanību arī mājaslapas pilnveidošanai. Tas nozīmē, ka arvien vairāk uzņēmēju virzās no “saņemt pēc iespējas vairāk klikšķu par zemāko cenu” pieejas uz “saņemt pēc iespējas vairāk klientu par zemāko cenu” pieeju. Tas noteikti ir pareizais vektors. 2017. gadā labākas izredzes izvirzīties priekšā būs tiem uzņēmumiem, kuri pievērsīs lielāku uzmanību digitālā mārketinga stratēģijas jautājumiem, kā arī reklāmas analīzes aktivitātēm,” uzsver Dr.Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālas nodaļas vadītājs, sertificēts Google treneris.
Aptauja veikta 2016. gada nogalē. Kopumā atbildes tika saņemtas no 294 respondentiem, no kuriem 53% ir uzņēmumu vadītāji, 37% mārketinga un pārdošanas vadītāji/speciālisti un 5% citas nodaļas vadītāji. 32% uzņēmumiem, kas piedalījušies aptaujā, apgrozījums ir līdz 500 000 EUR, 28% apgrozījums ir 500 tūkst. līdz 3 milj. EUR. 16% no 3 milj. līdz 10 milj. EUR. Un 8% apgrozījums pārsniedza 10 milj. EUR.