[SEO case study] Kā mājaslapai iedot spēcīgu papildus redzamību Google meklētājā, ja pēc stratēģiskajiem atslēgvārdiem jau sasniegtas TOP pozīcijas

seo-case-study-imarketings

Situācijas apraksts

Klients: Vadošais skaistumkopšanas interneta veikals Baltijā

Mūsu klientam, kas ir vadošais skaistumkopšanas produktu interneta veikals Baltijā, esam sasnieguši TOP pozīcijas Google organiskajā meklēšanā pēc vairākiem short tail atslēgvārdiem, tāpēc vajadzēja meklēt papildus izaugsmes iespējas. Proti, daudziem stratēģiskajiem atslēgvārdiem bija sasniegtas TOP pozīcijas, bet mēs vēlējāmies panākt vēl lielāku redzamību Google meklētājā. Šis ir izaicinājums, ar ko saskārāmies un kas bija jāatrisina.

*short tail ir atslēgvārdi, kas visbiežāk sastāv no viena vai diviem vārdiem un, pēc kuriem ir liels meklējumu skaits. Piemēram, [dators], [ledusskapis], [bērnu rati] utt.

*long tail ir atslēgvārdi, kas visbiežāk sastāv no trīs un vairāk vārdiem un pēc kuriem ir salīdzinoši mazs meklējumu skaits. Piemēram, [audi a6 rezerves daļas], [divdurvju ledusskapis ar saldētavu] utt.

Short un long tail atslēgvārdu piemērs

*Attēls no Keyword planner, kur minēti short tail un long tail atslēgvārdu piemēri.

Risinājums

Veidojot SEO stratēģiju nākamajam periodam, fokusējāmies uz long tail atslēgvārdiem, lai saņemtu vēl lielāku redzamību Google meklētājā. Lai sasniegtu jūtamu rezultātu ar long tail atslēgvārdiem, to skaitam jābūt krietni lielam, tāpēc esam sadalījuši visus long tail atslēgvārdus vairākās loģiskās grupās un ieplānojuši strādāt ar katru sarakstu konkrētā laika intervālā.

Tika veikta detalizēta long tail atslēgvārdu analīze un atlase, lai noteiktu uzņēmuma darbības sfērai atbilstošus atslēgvārdus ar vislielāko potenciālu.

Viena svarīga nianse darbā ar long tail atslēgvārdiem – bieži vien publicēt rakstus dažādos maksas portālos nav izdevīgi, jo investīcija raksta veidošanā un publikācijas nodrošināšanā ir nesamērīgi augsta pret to trafiku, ko var saņemt no viena vai vairākiem atslēgvārdiem (jo meklējumu skaits ir zems).

Veidojot plānu, šī īpatnība tika ņemta vērā. Kā galveno taktisko instrumentu SEO rezultāta sasniegšanai esam ieplānojuši izmantot mājaslapā esošo bloga sadaļu. No atlasītajiem long tail atslēgvārdiem tika izveidots rakstu plāns. Katrs raksts tika pielāgots konkrētai tēmai, kam bija piesaistīts galvenais aslēgvārds un atslēgvārda variācijas. Bloga rakstu veidošana no nulles ir diezgan dārgs prieks, tāpēc, lai samazinātu izmaksas, tika pārveidoti jau esošie bloga raksti, ja to tematika sakrita ar kādu no long tail atslēgvārdiem.

Gatavojot šo case study, esam beiguši darbu ar pirmo long tail atslēgvārdu grupu un vēlējāmies padalīties ar sasniegto rezultātu.

Tika izveidoti kvalitatīvi raksti, kas publicēti vietnes bloga sadaļā.

Darbs soli pa solim:

  • long tail atslēgvārdu atlase;
  • atslēgvārdu sagrupēšana pa tēmām;
  • izveidots bloga sadaļas rakstu plāns, iekļaujot atlasītos long tail atslēgvārdus;
  • katrs raksts veidots kvalitatīvi, ņemot vērā SEO principus;
  • izveidotais raksts publicēts vietnes bloga sadaļā.

Rezultāts

Izveidojot kvalitatīvu bloga rakstu, kas veltīts konkrētai tēmai, daudziem pirmās grupas long tail atslēgvārdiem pozīcija ir būtiski uzlabojusies un tiek attēlota Top 3.

Zemāk pievienota tabula ar informāciju par dažiem long tail atslēgvārdiem, ar kuriem tika strādāts. Kā redzams, long tail atslēgvārdiem vidējais pieprasījumu skaits nav liels.

Attēlā var redzēt, ka sākotnējās pozīcijas pirms darbu veikšanas ir ļoti zemas vai to nav vispār (kolonna “Pozīcija pirms”). Savukārt pēc konkrēta raksta izveides un publicēšanas bloga sadaļā, atslēgvārdu pozīcijas uzlabojās un daudzi atslēgvārdi nonākuši Top 3 (attēlā kolonna “Pozīcija pēc”).

Long tail atslēgvārdu pozīcijas

*Jāņem vērā, ka Google organiskajos rezultātos atslēgvārdu pozīcijas var būt svārstīgas un mainīties ik dienu.

Bez papildus budžeta un off-site SEO aktivitātēm daudziem long tail atslēgvārdiem no pirmās grupas izdevies uzlabot pozīciju un sasniegt pat Top 3.

Take aways

  1. Long tail atslēgvārdu SEO virzīšana ir lielisks veids, kā panākt spēcīgu papildus redzamību Google meklētājā.
  2. Strādājot ar long tail atslēgvārdiem, jāizvairās no salīdzinoši dārgām SEO virzīšanas metodēm.
  3. Lielisks taktisks risinājums long tail atslēgvārdu virzīšanā ir jūsu mājaslapas bloga sadaļas izmantošana.
  4. Sākumā var izmantot un pielāgot jau esošus bloga rakstus. Tas paātrinās mājaslapas SEO optimizācijas procesu un ļaus panākt rezultātu ar zemākām izmaksām.