Galvenās kļūdas Facebook reklāmas noformējumā un kā tās novērst (AR PIEMĒRIEM!)
Veidojot reklāmas kampaņu, ir jāspēj atbildēt uz trīs konkrētiem jautājumiem – kam, ko un kā mēs sakām? Šoreiz pievērsīsimies tieši trešajam jautājumam — kā nododam savu reklāmas vēstījumu auditorijai, un — kā tiek veidota reklāmas kreatīvā daļa.
Aplūkosim Facebook reklāmas no cita skatupunkta. Iepriekš rakstījām, kā izveidot efektīvu reklāmas kampaņu (raksts šeit), kā virzīt reklāmu īstajai auditorijai, kā optimizēt reklāmu (raksts šeit). Taču šoreiz pievērsīsimies tam, kas notiek, kad reklāma ir nokļuvusi Facebook sociālajā tīmeklī un parādās lietotāju ziņu plūsmā (News Feed).
Apkopojām reklāmas no viena Facebook lietotāja ziņu plūsmas un aplūkojām būtiskas kļūdas reklāmas kreatīvajā daļā. Piedāvāsim arī risinājumus, lai, izlasot rakstu, Jums būtu skaidrs, no kādiem momentiem būtu vēlams izvairīties, lai reklāma būtu vizuāli kvalitatīva, viegli uztverama, piesaistītu auditorijas uzmanību un pildītu savus uzdevumus.
Ja esam paši veidojuši reklāmu, to darām pēc labākās sirdsapziņas. Ja esam uzticējuši reklāmas veidošanu aģentūrai, ticam, ka viņi kā nozares speciālisti veic savu darbu profesionāli. Tātad – kāds ir rezultāts?
Pirmais attēls
Kļūdas
Nav CTA pogas
Call To action (CTA) poga īpaši nozīmīga, lai piesaistītu spontānos pircējus, kā arī, lai pateiktu cilvēkam priekšā, kādu rīcību mēs no viņa sagaidām. Facebook piedāvā vairākas CTA pogas, kuras var pielāgot atkarībā no reklāmas mērķa (skat. attēlu). Varētu šķist, ka CTA ir nenozīmīgs sīkums, tomēr, ņemot vērā, ka Facebook ir reklāmas teksta ierobežojums gan reklāmas attēlā, gan reklāmas aprakstā un reklāmas aplūkošanai cilvēks velta vien pāris mirkļus, ir svarīgi izmantot visu iespējamo potenciālu, lai piesaistītu uzmanību un motivētu veikt vēlamo darbību!
Nekvalitatīvs attēls
Reklāmas vizuālais noformējums, protams, lielā mērā ir gaumes jautājums, taču jāņem vērā, ka attēls ir pirmais, ko cilvēks redz. Tā uzdevums ir – pievērst uzmanību reklāmai un ieinteresēt. Attēls nedrīkst būt garlaicīgs! Radoši pieejot attēla izvēlei, reklāma sasniedz labākus rezultātus. Lūk, piemērs:
Kā redzams piemērā – reklāma ar interesanto attēlu, uzrāda krietni labākus rezultātus nekā otrā – ar uzņēmuma logo un tekstu. Pirmajai reklāmai arī cena par klikšķi ir zemāka – 0.12 EUR, bet logo reklāmai 0.33 EUR.
Drukas kļūdas
Reklāmā teksta nav daudz, nevajadzētu būt problēmām pārbaudīt pāris rindas, lai izlabotu kļūdas un novērstu sajūtu, ka reklāma veidota pavirši. Ja auditorijai nav nekāda priekšstata par šo uzņēmumu un tā sniegtajiem pakalpojumiem, pirmo iespaidu tā gūst no reklāmas. Attiecīgi – nekvalitatīva un pavirša reklāma rada negatīvu iespaidu par uzņēmumu un tā sniegtajiem pakalpojumiem. Ja reklāmas tekstā ir kļūdas, tas norāda, ka uzņēmums nepievērš pietiekamu uzmanību detaļām un savam tēlam.
Netiek izmantotas Display link priekšrocības
Display link ir teksts pelēkajā krāsā, šajā gadījumā tas ir www.dineroglass.lv. Šķiet, ka Display link funkcija ir norādīt mājaslapas adresi, taču to ir iespējams izmantot arī plašāk! Vēlams ietvert linkā papildinājumu, kas saistīts ar reklāmu un to, uz kuru tieši mājaslapas sadaļu reklāma aizvedīs. Būtībā Display link ir papildus reklāmas teksta daļa, ko var izmantot savā labā, nododot informāciju auditorijai. Turklāt pastāv iespēja, ka cilvēks reklāmas tekstu neizlasīs, ja tas būs garš, bet attēlu un Display link aplūkošana, neaizņem daudz laika, līdz ar to ir iespēja piesaistīt uzmanību un palielināt iespēju, ka cilvēks iepazīsies ar visu reklāmu.
Reklāma tiek virzīta nepareizajai auditorijai
Jo precīzāk tiek segmentēta potenciālā mērķauditorija, jo vairāk reklāma tiek izrādīta tieši tiem cilvēkiem, kuriem tā būs aktuāla un noderīga, tātad reklāmā ieguldītie līdzekļi tiks iztērēti efektīvāk. Šajā gadījumā diemžēl tas nav noticis. Protams, jāņem vērā, ka stikla durvju pakalpojumus varētu būt samērā grūti virzīt pēc interesēm un uzvedības tik mazā auditorijā, kā tas ir Latvijā, jo Facebook gluži vienkārši nepiedāvā iespēju norādīt “intereses – stiklinieku darbnīca”, taču ir iespējams norādīt tādas intereses kā mājas remontēšana, remonts utt.
Stikla konstrukcijas vai spoguļi nav ikdienas prece, līdz ar to, izvēloties auditoriju, sākumā jāsaprot, kurš ir tas īstais brīdis, kad potenciālajam klientam rodas vajadzība pēc jūsu preces vai pakalpojuma. Nav jānobīstās, ka auditorija, iespējams, šķiet maza un nav mērāma vairākos simtos tūkstošu, toties šī auditorija ir tuvāka jūsu mērķauditorijai.
Otrais attēls
Kļūdas
Netiek izmantots Description potenciāls
Facebook ļauj veidot reklāmas aprakstu līdz 500 zīmēm, ja reklāmu paredzēts izrādīt tikai datoros, vai līdz 110 zīmēm, ja reklāma paredzēta mobilajiem telefoniem (vai gan mobilajiem telefoniem, gan datoriem). Vismazāk teksta var pievienot Right Side Column reklāmām (redzamas ziņu plūsmas labajā pusē ) – līdz 90 zīmēm. Šajā reklāmā ziņojuma potenciāls netiek izmantots – norādīts tikai tas, ka NUKO.lv ir “lielveikals internetā”. Ziņojuma mērķis ir informēt auditoriju par preci vai pakalpojumu, radīt vēlmi iepazīties ar to tālāk – uzklikšķināt uz reklāmas. Kāpēc gan neizmantot iespēju?
Nepareizi izmantots Display link
Šajā reklāma Display link funkcijas, šķiet, ir pārprasta – Display link paredzēts nevis tam, lai tur vienkārši norādītu mājaslapas adresi, kurā cilvēks nokļūs pēc tam, kad būs uzklikšķinājis uz reklāmas, bet gan reklamētu mājaslapas adresi. Veidojot reklāmu, Display link tiek uzrakstīts manuāli, domājot, kā vislabāk atpoguļot linku un kādu papildus informāciju ar to var nodot. Piemēram, šajā gadījumā ieteicams būtu veidot linku – www.nuko.lv/lielveikals_internetā vai www.nuko.lv/iepērcies_viegli. Links, ko redzam reklāmas piemērā, pat nav mājaslapas adrese, bet tagotais (iezīmētais) links, kas mums vispār nebūtu jāredz!
Trešais attēls
Kļūdas
Nepareizi atlasīta Facebook auditorija
Grāmatvežu kursi ir diezgan specifisks pakalpojums, par ko interese noteikti būs tieši šīs nozares pārstāvjiem, taču reklāma nebūs lietderīga cilvēkiem, kuriem ar grāmatvedību nav nekāda sakara. Veidojot reklāmas kampaņu, svarīgi ir norādīt ne vien auditorijas vecumu un atrašanās vietu, bet arī intereses un profesiju, kas palīdzētu reklāmai sasniegt vajadzīgo auditoriju. Reklāma ne vienmēr ir acīmredzami neveiksmīga, to par tādu var padarīt fakts, ka reklāma tiek izrādīta nepareizajai auditorijai, kurai tā nav piemērota vai par to nav intereses.
Pārāk daudz teksta jeb teksta blāķis
Teksts reklāmas aprakstā ir nepārskatāms un pārāk garš. Mūsdienās jebkurš no mums nepārtraukti patērē lielu informācijas apjomu (gan apzināti, gan neapzināti), līdz ar to, taupot laiku, tekstus mēs lasām pa diagonāli. Ja nespējam operatīvi saprast, ka informācija mums ir nepieciešama, visbiežāk to vienkārši laižam garām un pārslēdzam savu uzmanību uz ko citu. Facebook iesaka, veidojot reklāmas, iztikt vien ar 90 zīmēm reklāmas ziņojumā (pēc Facebook pētījumiem, šādas reklāms sasniedz vislabākos rezultātus).
Pārāk mazs attēls
Reklāmas attēls ir pārāk mazs priekš Facebook reklāmas. Izvēloties attēlu, jāatceras, ka tā optimālais izmērs ir 1200×628 pikseļi. Kā jau iepriekš tika minēts, attēlam ir milzīga nozīme reklāmas kreatīvajā daļā, jo tas ir pirmais, ko cilvēks pamanīs. Pirmajam iespaidam ir jābūt tādam, lai būtu vēlme veltīt reklāmai uzmanību. Tā kā attēls ir par mazu, tas pazūd lielajā teksta daudzumā.
Nav CTA pogas
Par CTA priekšrocībām rakstījām jau iepriekš. Šajā reklāmā CTA poga “Learn More” motivētu cilvēkus uzklikšķināt uz reklāmas un iepazīties gan ar kursiem, gan ar rakstu.
Pazūd būtiskais – divi pakalpojumi, viena reklāma
Tiek reklamēts gan jaunais raksts mājaslapā, gan grāmatvežu kursi. Turklāt grāmatvežu kursi pieminēti kā otrie (tātad mazsvarīgāki?). Vai tiešām svarīgāk nodot ziņu par jauno rakstu, nevis piesaistīt cilvēkus kursiem, kas nesīs peļņu?
Risinājums būtu sadalīt reklāmu divās atsevišķās reklāmās – rakstam veidot boost post (popularizēt ierakstu) un grāmatvežu kursiem izveidot reklāmu ar iespēju uz tiem pieteikties. Sadalot reklāmas, tās būtu iespējams arī daudz precīzāk analizēt.
Ceturtais attēls
Kļūdas
Nav skaidrs reklamētais produkts
Abu reklāmu attēlos uzsvērta piegāde, nevis piedāvātais produkts. Rodas iespaids, ka tiek reklamēta tieši piegāde. Ja nav skaidrs, par ko reklāmā ir runa, tā zaudē jēgu.
Netiek izmantots viss Description jeb reklāmas vēstījuma potenciāls
Šo kļūdu skaidrojām jau iepriekšējos piemēros. Lai gan rodas iespaids, ka tas ir darīts ar nolūku, lai uzturētu intrigu un radītu interesi klikšķināt uz reklāmas, tomēr šis nav veiksmīgs risinājums, kā motivēt klikšķināt uz reklāmas. Ja auditorija ar reklāmu tiek maldināta, tad pēc klikšķa, neatrodot to, ko meklēja, potenciālais pircējs no lapas dodas prom. Tiek samaksāts par klikšķi, bet rezultāta nav.
Kļūda CTA pogas izvēlē
Otrajā attēlā ir nepareiza CTA pogas izvēle. Šo “Watch more” pogu izmanto, ja sagaidāms kāds video, kura, uzklikšķinot uz reklāmas, nebija. Tas rada maldīgu priekšstatu par to, kas ir sagaidāms no reklāmas. Piemērota pogas izvēle būtu “Shop now!” vai “Learn more!”
Piektais attēls
Kļūdas
Reklāmas izvietojums jeb placement
Šīs abas reklāmas tika ņemtas no Timeline labās puses kolonnas (Right side column). Abās reklāmās ir pieļauta klasiskā kļūda – viena un tā pati reklāma paredzēta gan ziņu plūsmai datorā, gan mobilajā telefonā, gan arī labās puses kolonnā. Kā tas ietekmē reklāmas kvalitāti? Visbiežāk (arī šajā gadījumā) zūd tieši reklāmas attēla efektivitāte – attēls kļūst grūti saprotams vai nav salasāma daļa teksta, kas atrodas uz attēla. No šīs kļūdas ir viegli izvairīties – jāveido atsevišķa reklāma tieši labās puses kolonnai – pielāgojot gan attēlu, gan reklāmas ziņojuma tekstu šī reklāmas novietojuma specifikai.
Neatbilstošs reklāmas ziņojuma teksts
Abām reklāmām ziņojums ir neatbilstošs. Pirmajā variantā reklāmas izvietojuma dēļ neparādās viss reklāmas ziņojums (varētu pat teikt, ka neparādās reklāmas ziņojuma svarīgākā daļa – skaidrojums, ko cilvēks iegūs no šīs reklāmas un kāpēc tā viņam būs noderīga). Otrajā reklāmā teksts nesader ar attēlu. Ziņojums vēsta par “spilgtām krāsām un precīzām detaļām”, bet attēls ir ieturēts tumšos toņos, nav iespējams uztvert, kas īsti tiek parādīts.
Nobeigums
Šī raksta mērķis ir izglītot un veicināt aizvien kvalitatīvāku reklāmu parādīšanos Facebook! Reklāmas speciālistiem jāņem vērā, ka Facebook ir nodevis lielāku varu pār reklāmu parādīšanos ziņu plūsmā katra lietotāja rokās – lietotājs, ieraugot reklāmu, var apskatīties informāciju par to un novērtēt tās lietderību sev. Protams, lietotājs var arī izvēlēties opciju “Paslēpt reklāmu”, ja reklāma kaitina, nepatīk, šķiet nepiemērota. Šo opciju gan vajadzētu izvēlēties vienīgi tad, ja tiešām uzskata, ka reklāma nav piemērota, pretējā gadījumā pastāv iespēja, ka nākotnē netiks saņemta tiešām lietderīga un svarīga informācija – akcijas, īpašie piedāvājumi, pasākumu reklāmas, jaunumi utt.
Vēlam veiksmi kvalitatīvu reklāmu veidošānā!
Piesakiet iMarketings.lv Facebook ekspertu konsultāciju, ja vēlaties paaugstināt atdevi no Facebook reklāmas kampaņām.