Top 16 AdWords rādītāji e-grāmata

Kā radīt tekstveida saturu, kas aizraus auditoriju?

Satura veidošana vairs nav tikai hobijs vai darba pienākums tādiem profesijas pārstāvjiem, kā žurnālisti, rakstnieki utt. Aizvien vairāk kompānijas sāk apzināties, ka veiksmīgās mārketinga stratēģijās tiek iekļauts satura mārketings, it īpaši, ja vēlies reklamēties digitālajā vidē.

Reklamēties digitālajā vidē ir tāpat, kā doties uz randiņiem. Tu nevari pieiet pie cilvēka un tieši viņu aicināt tikties ar tevi, vai gaidīt, ka šī persona to izdomās pati. Sākumā tu ar šo personu uzsāc kontaktu, flirtē, pievērs uzmanību un tikai tad aicini satikties. Šo pašu varētu attiecināt uz reklamēšanos digitālajā vidē. Lai gūtu jebkādu efektu no publikācijām un reklāmām blogā vai sociālo tīklu platformās, tev sākumā ir jārada attiecības un jānodibina kontakts ar klientu, lai viņš vēlētos uzticēties tavam uzņēmumam un nenobītos no pirmajām reklāmām. 

Mēs esam sarūpējuši 8 ieteikumus, kas palīdzēs radīt saturu, kas aizraus tavu vēlamo mērķauditoriju un būvēs uzņēmuma tēlu klientu acīs:

 

1. Parūpējies, lai saturs sniedz pievienoto vērtību: 

 

Gluži tāpat kā virsraksts arī teksta temats un struktūra var pilnībā mainīt raksta performanci auditorijas vidū. Iedomājies, ka tev ir jārada raksts par kartupeļu cieti. Noteikti, ka raksts ar nosaukumu “Kur tiek izmantota kartupeļu ciete?”, gūs zemākus rezultātus nekā  “Noderīgi veidi, kā saimniecībā praktiski pielietot kartupeļu cieti”.  

Reti kurš lasītājs vēlēsies lasīt saturu, kuru vēlāk nevarēs praktiski pielietot. Tas nenozīmē, ka nemitīgi ir jākoncentrējas veidot rakstus, kuri sniedz praktiski pielietojamus padomus, bet gan lai saturs cilvēkam ļautu aizdomāties, justies izklaidētam utt. Jebkas, kas dienas beigās liek lasītājam atcerēties tavu saturu, sniedz šo pievienoto vērtību.
2. Pievieno bildes un videoklipus.

Tekstu veidošana ir visefektīvākais veids, kā optimizēt kompānijas mājaslapas SEO, savukārt bildītes un videoklipi spēj uzlabot tekstu efektivitāti un radīt pavisam jaunus aspektus tavā mārketinga stratēģijā. Vizualizācija ir visspēcīgākā no cilvēka maņām. Ja pievienosi garam tekstam piemērotas bildītes,memes vai vismaz daļu teksta aizvietosi ar saistošu videoklipu, pastāv lielāka iespēja, ka spēsi noturēt savas auditorijas uzmanību un radīsi auditorijas vēlmi sekot līdzi arī tavam turpmāk radītajam saturam.

3. Izmanto ikdienišķu, personalizētu valodu.

Viens no satura veidošanas panākumiem ir veidot vienotu, noturīgu kompānijas valodu, tikai daudzas kompānijas nereti vēlās, lai šī valoda būtu ļoti officiāla. Idejiski, tajā nav nekā slikta, taču valodas lietojums un stils ir salīdzināms ar cilvēkiem. Ja neredzi otrā cilvēkā personalitāti un “rozīnīti”, cilvēks nemanāmi saplūst ar apkārtējo vidi un pazūd prāta tālumos, tāpat ir ar saturu. Ja koncentrējies tikai uz officiālas, profesionālas valodas lietojumu,  nesniedzot daļu oriģinalitātes, tavs teksts, visticamāk, saplūst ar citu pieejamo informāciju, tā arī nesasniedzot labākus rezultātus.

4. Nebaidies jokot. 

Viens no publiskās runas pamatprincipiem ir aizraut klausītāju un, nereti, labākais ieteikums tam ir pievērst auditorijas uzmanību ar jokiem. To pašu varētu attiecināt uz satura veidošana. Humors vienmēr ir viegli uztverams un lieliski pievērš auditorijas uzmanību.  Savā saturā humoru vari iesaistīt gan jokojot tieši, gan pievienojot kādu uzjautrinošu memi vai gifu, kas sasaistās ar tevis radīto saturu.

5. Izmanto metaforas, salīdzinājumus un piemērus.

Tāds saturs, ko cilvēks var viegli uztvert un sasaistīt ar savu pieredzi, uzrunās lasītāju visvairāk. Vari izmantot gan ilustratīvus piemērus, gan piemērus no savas dzīves, lai atvieglotu lasītāja uztveres spējas. Ja apraksti salīdzinoši sarežģītu tematu, nepieņem, ka it visiem taviem lasītājiem būs pamata zināšanas, lai saturu saprastu.  Tā iemesla dēļ, ar salīdzinājumiem, metaforām vai piemēriem vari palīdzēs lasītājam saprast pat vissarežģītākos tematus.

6. Izstāsti stāstu.

Laikam ejot, viena no visnemainīgākajām vērtībām ir cilvēka vēlme sekot līdzi reāliem cilvēku stāstiem. 

Tieši šis cilvēcīgais faktors ir tas, kas ikvienu spēj uzrunāt visvairāk. Tā vietā, lai virspusēji izklāstītu kādu tematu, iespējams, tu vai tavs uzņēmums ir saskāries ar konkrēto problēmu un vari dalīties pieredzē, kā ar to tiki galā?

7. Izmanto unikālus faktus un statistiku.

Nekas neuzrunā auditoriju vairāk, kā jauni, uz pētījumu balstīti fakti, kas sniedz vērtīgu pienesumu viņu darbam. Ja esi atradis kādu pētījumu par kuru vēl neviens nav rakstījis, vari izmantot to. Vari veidot arī savu pētījumu, taču neaizmirsti, ka tam tiešām ir jābūt valīdam pētījumam ar hipotēzi un mērķi. 

8. Veido regulāru, kvalitatīvu saturu. 

Šis punkts ir nozīmīgs, ne tikai, lai nodrošinātu regulāru aktivitāti tevis izvēlētajās komunikācijas platformās, bet lai arī veicinātu uzticību zīmolam. Regulārs saturs rosinās patērētājiem asociācijas ar tavu uzņēmumu, kā vietu, kur viņiem ir iespējams gūt ne tikai interesējošos pakalpojumus, bet arī informāciju.

Rakstīšanai un satura veidošanai, kā jau jebkurai citai prasmei, nav noteiktas panākuma atslēgas. Mēs esam uzskaitījuši tikai pāris punktus, kas var padarīt tavu saturu auditorijai saistošāku un interesantāku, taču īstā veiksmes atslēga slēpjas praksē. Praktizējies ilgstoši veidot dažādu saturu, izmēģini atšķirīgus variantus un pārbaudi, kas tevi un tavu auditoriju uzrunā vislabāk.