[SEO case study] +354% traffic pieaugums pēc izmaiņu ieviešanas mājaslapā

Situācijas apraksts

Klients: Vadošais juvelierizstrādājumu interneta veikals

Viss ģeniālais ir vienkāršs! Šajā case study par SEO optimizāciju vēlamies parādīt, kā vienkāršas darbības ar mājaslapu reizēm būtiski ietekmē rezultātu – kā negatīvi, tā pozitīvi. Raksta mērķis nav atklāt jaunu Ameriku, bet padalīties ar mūsu praktisko pieredzi.

Problēma: Pilnveidojot mājaslapu, klients nepievērsa uzmanību aģentūras ieteikumiem un izveidoja nekorektu 301. pāradresāciju (301. redirektu). Rezultātā atslēgvārdu pozīcijās no TOP3 būtiski samazinājās un lapas trafiks saruka.

Tabulā ilustratīvi attēlota situācija. Tika izveidota 301. pāradresācija no konkrētas apakškategorijas lapas, kas bija indeksēta un ar labu pozīciju, uz galvenās kategorijas lapu.

Kā tika izdarīts (nepareizi)

Vecā URL Darbība Izveidotā pāradresācija
domens.lv/kategorija/produkta-apaksakategorija-1/ 301. pāradresācija domens.lv/kategorija/

Risinājums

Savlaicīgi pamanot problēmu, tika sagatavotas jaunās rekomendācijas par 301. pāradresāciju. Tas bija laikietilpīgi, jo vajadzēja apkopot un analizēt informāciju par visām saitēm, kas tika ietekmētas nekorektas 301. pāradresācijas dēļ.

Tā kā klients nevarēja laicīgi ieviest rekomendācijas, redzams, kā nekorekta 301. pāradresācija pasliktināja rezultātu un kā tas būtiski uzlabojās, ieviešot iMarketings.lv rekomendācijas.

Kā vajadzēja darīt (vēlāk klients veica izmaiņas)

Vecā URL Darbība Izveidotā pāradresācija
domens.lv/kategorija/produkta-apaksakategorija-1/ 301. pāradresācija domens.lv/produkta-apaksakategorija-1/

Rezultāts

Izveidojot korektu 301. pāradresāciju, redzams, ka vidējā atslēgvārdu pozīcija būtiski uzlabojās. Trafiks pieauga un atgriezās sākotnējā līmenī, proti, no zemākām līdz TOP pozīcijām pieaugums sastādīja 354%.

Izveidojot korektu 301. pāradresāciju, pieauga lietotāju un impresiju skaits.

*Ilustratīvs piemērs vienai kategorijai. Arī pārējās kategorijās tika novērots līdzīgs pieaugums.

Take aways

Kā solījām, šis ir case study par bāzes SEO optimizācijas momentiem, lai parādītu, cik svarīgi šādi bāzes momenti var būt.

Jāatceras, ka, veicot izmaiņas vietnes lapu URL struktūrā, jāpievērš uzmanība 301. pāradresācijai, lai tā tiek veidota korekti. Vēlams, ka 301. pāradresācija tiek veikta no vietnes vecās URL (lapas, kam tika veiktas izmaiņas URL struktūrā) uz to pašu vietnes lapu ar koriģēto URL. Tad atslēgvārdu pozīcijas tiek ietekmētas minimāli.