4 iemesli, kāpēc Facebook reklāma nedod vēlamo rezultātu

Esam veikuši vairāk nekā 60 Facebook reklāmas kontu auditu un, pamatojoties uz izpētes rezultātiem, izveidojuši sarakstu ar kļūdām, ko konstatējām visbiežāk. Šīs kļūdas traucē sasniegt vēlamo rezultātu un pazemina Facebook reklāmas kampaņu efektivitāti.

Jums ir jāņem vērā visus šos četrus iemeslus, ja vēlaties iegūt pārliecinošus Facebook reklāmas rezultātus.

Jums ir nepieciešams ņemt vērā šos visus četrus iemeslus, ja vēlaties saņemt jebkādas izredzes iegūt pārliecinošus Facebook reklāmas rezultātus.

1. Nepareizu mērķu noteikšana vai to nenoteikšana

Kad Jūs vēlaties izveidot Facebook reklāmu, viena no pirmajām lietām, par ko jāatceras, ir kampaņas mērķis.

Katrai reklāmai ir jābūt mērķim/-iem, un Jums ir nepieciešams zināt, kādus KPI Jūs vēlaties sasniegt.

Daži visbiežāk izmantojamie mērķi:

  • noteiktais klikšķu un/vai konversiju skaits;
  • noteikta izmaksa par vienu konversiju (CPA);
  • sasniegtas auditorijas lielums un biežums (Reach un Frequency);
  • Facebook lapas sekotāju pieaugums.

Tā kā  Facebook nav izteikts pārdošanas kanāls (piemēram, kā Google), Jūs noteikti izmantosies pārdošanas un nepārdošanas KPI kombināciju, lai vērtētu rezultātu.

Lai sekotu līdzi konversijām, izveidojiet Conversion tracking [https://www.facebook.com/ads/manager/custom-conversions/conversion_list/?act=775512825810878&pid=p1], Jūsu Facebook reklāmas kontā. Papildus tam noteikti marķējiet linku (to var izdarīt šeit – https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en), lai analizētu rezultātus Jūsu Google Analytics kontā. Bet konversiju sasniegšanu (Conversions, Conversion Rate, Cost/Conversion) vērtējiet Facebook reklāmas kontā, nevis Google Analytics kontā (tas ir saistīts ar datu uzskaites specifiku abos rīkos). GA datus izmantojiet papildus/padziļinātas analīzes veikšanai.

Facebook Conversion Tracking - Facebook reklāma

Facebook ir lielisks veids, kā paaugstināt zīmola atpazīstamību. Tas jāņem vērā, nosakot pārdošanas mērķus. Facebook pārdošanas rezultāti var būt sliktāki salīdzinājumā ar Google reklāmām un/vai SEO rezultātiem, bet tas nenozīmē, ka šis kanāls automātiski ir mazāk vērtīgs. Jāņem vērā, ka darbs ar zīmolu prasa ilgāku laiku, tāpēc, lai pilnvērtīgi novērtētu Facebook atdevi, rezervējiet reklāmas kampaņām ilgāku laika periodu. Zinot Facebook specifiku, nenospraudiet tikai un vienīgi pārdošanas mērķus (ja tā darīsiet, tad visdrīzāk pēc mēneša pārtrauksiet visas Facebok reklāmas aktivitātes). Vērtēšanai izmantojiet arī papildus rādītājus. Piemēram, vērtējiet, kā jūsu zīmolam mainās meklējumu apjoms Google meklētājā.Vai arī, kā pieaug direct trafika un konversiju apjomi.

Zīmols digitālajā komunikācijā

2. Pārāk mazs reklāmas variāciju skaits vienas kampaņas laikā

Izveidot vienu reklāmas variāciju (reklāmas maketu) un domāt, ka viss ir izdarīts, ir iesācēja kļūda. Ja jūs izveidojat tikai vienu variāciju, tad varbūtība, ka nesasniegsiet mērķi, pieaug.

Vienīgais veids, kā atrast tos 20% reklāmu, kas sniegs 80% no iecerētajiem rezultātiem, ir izveidot 3-5 variācijas vienai reklāmas grupai (ad set).

Vairākas reklāmas variācijas nepieciešamas, lai pārbaudītu dažādus mērķus, virsrakstus, attēlus un mērķauditorijas.

Facebook reklāma (Facebook Ads)

Vēl viens iemesls, kāpēc kampaņas laikā jāveido vairākas reklāmas variācijas, ir pārāk lielas Frequency iespējamība. Tas nozīme, ka Jūsu reklāma var rādīties cilvēkiem pārāk bieži, kas noved pie pretēja efekta – reklāma kaitina, vai arī potenciālie klienti vairs uz to nereaģē.

Facebook Analīze un rādītāji - Frequency

Turpinājums ir šeit