5 SEO kļūdas, kuras var liegt uzņēmumam sasniegt gaidīto rezultātu

Arvien vairāk uzņēmumu Latvijā izvēlas SEO, jeb meklētājprogrammu optimizāciju, kā vienu no galvenajiem digitālā mārketinga stratēģijas elementiem, kvalitatīvās apmeklējuma plūsmas un ilgtermiņa rezultātu dēļ. Tomēr nereti uzņēmumiem nākas vilties šajā izvēlē, jo tiek pieļautas šķietami vienkāršas, taču būtiskas kļūdas, ar kurām tie nav rēķinājušies.

Pieaugot SEO popularitātei Latvijā būtiski pieaug arī konkurence, kuras dēļ nepieļaut šīs kļūdas ir ļoti svarīgi, lai Google un citu meklētājprogrammu acīs mājas lapa izceltos ar kvalitāti un lielisku lietošanas pieredzi.

Esam apkopojuši piecas no šīm kļūdām, kuras noteikti būtu vērtīgi apsvērt katram uzņēmumam:

1. Nepareiza atslēgvārdu izvēle

atslēgvārdiPareiza atslēgvārdu izvēle ir būtiska ne tikai SEO veikšanas ietvaros, taču tajā tā kļūst īpaši svarīga, ņemot vērā, ka rezultātus ar šīs mārketinga metodes palīdzību nav iespējams sasniegt uzreiz un nereti tas var prasīt pat vairākus mēnešus. Tādēļ, lai uzņēmums taupītu gan finansiālos resursu, gan laiku ir ļoti svarīgi izvēlēties pareizos atslēgvārdus, kurus virzīt.

Veicot atslēgvārdu pētījumu un izdarot izvēli, noteikti jāņem vērā, lai atslēgvārds nebūtu pārāk vispārīgs. Jāsaprot, vai Google meklētāja lietotājs izdarot vaicājumu atbilstoši konkrētajam atslēgvārdam, būs ieinteresēts iegādāties vai uzzināt vairāk par uzņēmuma piedāvāto produktu vai pakalpojumu.

Ja atslēgvārds nebūs pietiekami specifisks un uzņēmuma nolaišanās lapa neatbildīs tam, ko lietotājs meklē, rezultātā var gadīties ļoti zemi CTR un augsti Bounce Rate rādītāji un ieguldītais laiks un citi resursi, lai sasniegtu rezultātu, būtu bijuši vērtīgāki, ja tos veltītu rūpīgāk izmeklētam atslēgvārdam.

Atslēgvārdu izvēlē noteikti jāpatur prātā katras valodas specifika un pielietojums, kā arī vārdu salikumi. Piemēram, meklējot “zāles” lietotājs lielākajā daļā gadījumu nebūs ieinteresēts rezultātos par “zāles pļāvēji Purvciemā”, bet gan medikamentus.

2. Trūkst unikālu meta title un description

title-description-tagiAutomātiski ģenerēti vai kopēti Meta Title un Description tagi var traucēt sasniegt vēlamos apmeklētāju plūsmas rezultātus no organiskajiem meklēšanas rezultātiem, jo var neprecīzi paskaidrot konkrētās lapas saturu un Google mērķis ir panākt, lai tā nenotiktu.

Īpaši liela nozīme radīt unikālus un interesantus aprakstus ir stratēģiski svarīgajām lapām, kurām ir augsts SEO darbību rezultātā iegūstamais potenciālo apmeklētāju skaits. Uzņēmumam veidojot šos aprakstus vajadzētu paturēt prātā lietotāju un vai šis apraksts būs gana piesaistošs, lai tas uzklikšķinātu tieši uz konkrēto rezultātu.

Title un Meta Description izveides procesu var atvieglot Google SERP Snippet Optimization Tool, kas ģenerēs paraugu, kā šie apraksti izskatīsies meklēšanas rezultātos, kā arī ļauj saprast, kā iekļauties pieļaujamo simbolu skaitā.

Lai precīzāk saprastu iepriekš minēto faktoru nozīmi, aplūkosim veiksmīgu un neveiksmīgu Meta Title un Meta Description pielietošanas piemērus:

Neveiksmīgs piemērs:

Meta Title un Meta Description neveiksmīgs piemērs

Avots: Google meklētājprogrammas organiskie rezultāti

Šajā piemērā uzskatāmi varam redzēt, kādu rezultātu Google var parādīt, ja netiek norādīts unikāls un piesaistošs Meta Description tags, tajā tiks parādīts meklētājprogrammas lietotājam nesaistošs saturs, kas neveicina interesi apmeklēt konkrēto mājas lapu.

Veiksmīgs piemērs:

Meta Title un Meta Description pielietošanas veiksmīgs piemērs

Avots: Google meklētājprogrammas organiskie rezultāti

Pievienojot lapai unikālu un interesantu Meta Title un Meta Description iespējams būtiski uzlabot CTR rādītājus, kas var nozīmēt augstāku apmeklējumu skaitu no organiskajām meklētājprogrammu pozīcijā, pat neatrodoties pirmajās pozīcijās. Šie tagi jāraksta paturot prātā, ka arī šī ir daļa reklāmas un piesaistošam reklāmas ziņojumam ir ļoti liela nozīme lielāka klientu skaita sasniegšanai.

3. Nekvalitatīvs un duplicēts saturs

duplicēts satursUnikāls saturs ir viens no svarīgākajiem uzdevumiem, kurš jāizpilda uzņēmumam plānojot veikt meklētājprogrammu optimizāciju (SEO). Google augstu vērtē lapas ar garu, unikālu un ērti pārskatāmu saturu, kurā izmantoti dažādi virsrakstu un formatēšanas elementi (Bold, Italic, <h1>, <h2>…) un dažādi multi mediji.

Būtiski gan lietotāju, gan meklētājprogrammu optimizācijai strukturēt saturu, lai tas ir viegli pārskatāms un ir secīgs informācijas izklāsts, nodalot sadaļas ar apakšpunktiem, tos ieliekot <h2>apakšvirsraksts</h2> un <h3>apakšvirsraksts</h3> tagos.

Informatīvi un saistoši raksti lielākoties nav 100 vārdu gari, to ņem vērā arī meklētājprogramma un pozicionē vietnes par labu tām, kurām ir aprakstošs un garāks saturs. Iesakām saturu veidot vismaz 300 vārdu garu, taču, jo vairāk, jo labāk.

Nevajadzētu veidot pārāk garas rindkopas ar gariem teksta blāķiem, rindkopai vajadzētu būt īsai, kodolīgai un pārskatāmai.

Veiksmīgs un neveiksmīgs satura formatējuma piemērs

4. Atslēgvārdu “sastūķēšana”

keyword stuffingAngļu valodā – Keyword Stuffing, ir viena no biežāk sastopamajām kļūdām, ko pieļauj uzņēmumi tikko iepazīstoties ar SEO un uzzinot par atslēgvārdu parādīšanās nozīmi, tie nereti aizraujas ar atslēgvārda izvietojumu un no Google puses šādas darbības tiek uzskatītas par meklētājprogrammu manipulācijām un tiek sodītas ar krasu pozīciju kritumu.

Lai no šādas nevēlamas situācijas izvairītos, vajadzētu dažādiem atslēgvārdiem veidot atsevišķas nolaišanās lapas, kuras attiecīgi arī tiktu optimizētas. Tās tiek veidotas lietotāju ērtībai, lai mājas lapa būtu pārskatāma un saprotami strukturizēta.

Atslēgvārdu “stūķēšanas” (keyword stuffing) piemērs:

atslēgvārdu-stūķēšanas-piemērs

5. SEO uzsākšana nepareizajā brīdī

seo-uzsākšanaViena no problēmām ar ko saskaras uzņēmumi ir lielais SEO kļūdu un labojumu skaits ar kurām jātiek galā teju uzreiz pēc jaunas lapas izstrādes. Lai no tā izvairītos, ir jāizvēlas pareizais brīdis, kad uzsākt mājas lapas optimizāciju priekš meklētājprogrammām un ideālā variantā tam jānotiek sinhroni ar pašas lapas izstrādi un to veicot jāņem vērā labākā prakse SEO optimizācijā.

Ja uzņēmums laikus sadarbojas ar SEO speciālistiem, jau mājas lapas izstrādes procesā var ļoti veiksmīgi tikt iekļauti visi nepieciešamie SEO faktori, kas var taupīt laiku, līdzekļus, kā arī uzlabot vispārējo mājas lapas lietojamību un lietotāja pieredzi tajā, jo galvenais Google meklētājprogrammas mērķis ir piedāvāt lietotājam ērtas un atbilstošas mājas lapas rīka meklēšanas rezultātos.

Tomēr, ja arī uzņēmuma lapa jau ir izstrādāta un veiksmīgi darbojas, mājas lapas optimizācija meklētājprogrammām vienmēr ir iespējama.

Ja vēlaties saņemt vairāk klientu no Google, piesakiet bezmaksas konsultāciju vai mājas lapas SEO auditu – sv@imarketings.lv