Search engine optimization jeb mājas lapas SEO optimizācija iesācējiem. 2. daļa
Turpinām mūsu rakstu sēriju par mājas lapu SEO optimizāciju. 1.daļa ir šeit
Kā izvēlēties pareizo atslēgvārdu jeb atslēgvārdu izpēte?
Pirms Jūs uzsākat mājas lapas SEO optimizāciju, ir jāizvērtē, ar kādiem atslēgvārdiem Jūs vēlāties virzīt savu resursu. Iesākumā ieteiktu izvēlēties trīs līdz četrus atslēgvārdus, kuri ir nozīmīgi Jūsu biznesam, un ar kuriem Jūs vēlētos sasniegt labāku pozīciju Google meklētājā. Izvirziet mērķi, piemēram, sasniegt TOP 10 pozīcijas Google meklēšanas rezultātos. Izvēlētie atslēgvārdi var būt gan vispārīgi, gan specifiski Jūsu nozarei, bet Jūs noteikti vēlēsieties iepazīties ar izvēlēto atslēgvārdu plusiem un mīnusiem, pirms lēmuma pieņemšanas.
Vispārīgi atslēgvārdi
Daudzi cilvēki meklēšanas procesā izmanto vispārīgus atslēgvārdus, jo viņiem ir tikai miglains priekšstats par to, ko tie meklē. Vispārīgi atslēgvārdi mēdz būt ļoti īsi, kā, piemēram, „elektrotehnika” vai „mēbeles”. Šāda veida atslēgvārdiem ir ļoti grūti sasniegt TOP pozīcijas, tāpēc vien, ka daudzām citām mājas lapām varētu būt raksts vai divi, kurā runa ir par „mēbelēm”. Lai gan, ja Jūs variet sasniegt augstas pozīcijas, izmantojot vispārīgus atslēgvārdus, nav šaubu, ka Jūs iegūsiet ļoti labu lapas apmeklētāju skaitu.
Kopumā: Grūti sasniedzamas pozīcijas, bet ilgtermiņā tas atmaksājas. Iesācējiem sākuma iesaku izvēlēties vispārīgus atslēgvārdus, ja Jūsu pārstāvētajā nozarē nav augsta konkurence.
Specifiski atslēgvārdi
Specifiski atslēgvārdi satur vairākus vārdus un tas padara meklējumu ļoti konkrētu. Cilvēki, kuri meklēšanas procesā izmanto šādus atslēgvārdus jau ir pārliecināti par to, ko tie vēlas atrast, kā, piemēram, „Samsung 3D televizors”. Pēc šiem atslēgvārdiem, salīdzinoši ar vispārīgiematslēgvārdiem, ir mazākakonkurence un tāpēc tiem ir vieglāk sasniegt TOP pozīcijas. Negatīvā puse šādiem atslēgvārdiem ir mazāks meklējuma skaita apjoms. Lai sasniegtu labu trafiku jeb apmeklētāju plūsmu, Jums būs nepieciešami vairāki specifiskie atslēgvārdi pirmajās pozīcijās, lai tas atbilstu vai līdzinātos trafikam no pirmās pozīcijas ar vispārīgu atslēgvārdu.
Kopumā: Šāda veida atslēgvārdiem ir lielākas iespējas sasniegt augstas pozīcijas un tiem ir ļoti mērķtiecīgi meklētāji. Vienīgā negatīvā puse šādiem atslēgvārdiem ir apmeklētāju skaits, kurš būs diez gan zems.