Noskaidroti Latvijas interneta balvas “The Latvian Ecommerce Award 2020” ieguvēji
10. decembrī, mūsu aģentūras organizētās “Latvian Ecommerce Award 2020” ceremonijas laikā tika nosaukti 2020.gada labākie interneta veikali Latvijā. Līdzīgi kā iepriekšējos trīs gados, labākos veikalus noteica pircēji.
Kopumā pētījumā piedalījās vairāk kā viens tūkstotis respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laiks, drošība, reputācija, preces atgriešanas iespējas, klientu apkalpošana utt. Pētījumu veica pētījuma aģentūra Kantar/TNS pēc iMarketings.lv pasūtījuma.
Šogad interneta veikali tika vērtēti 11 kategorijās: apģērbi un apavi, bērnu preces, elektronika (TV, foto, datori, izņemot mobile tel.), grāmatas, kontaktlēcas, pārtika, sadzīves tehnika, skaistumkopšana, smaržas, mobilie telefoni, medikamenti.
Visaugstāk novērtētie interneta veikali savā kategorijā ir:
- Apģērbi un apavi – weekendshoes.lv
- Bērnu preces – 220.lv
- Elektronika (TV, foto, datori, izņemot mobile tel.) – 220.lv
- Grāmatas – janisroze.lv
- Kontaktlēcas – lensor.eu
- Pārtika – Rimi e-veikals
- Sadzīves tehnika – rdveikals.lv
- Skaistumkopšana – douglas.lv
- Smaržas – 220.lv
- Mobilie telefoni – tele2.lv e-veikals
- Medikamenti – internetaptieka.lv
Apbalvošana notika īpašā režīmā – bez skatītājiem.
“Pandēmijas laikā e-komercijai ir atvēlēta īpaša vieta mūsu dzīvē, jo daudzos gadījumos tieši pateicoties interneta veikaliem mēs varam nopirkt savus iecienītākos produktus. Ņemot vērā šogad pieaugušo konkurenci, šī gada uzvarētāji var būt īpaši lepni par saviem sasniegumiem. Iekļūšana pircēju labāko interneta veikalu TOPā noteikti ir vērtējams arī kā uzticības signāls no esošajiem klientiem,” skaidro “iMarketings.lv” vadošais stratēģiju plānotājs Sergejs Volvenkins.
“Balstoties uz šī pētījuma datiem arī redzam, ka 68% interneta lietotāju veic pirkumus online. Tas ir iespaidīgs skaitlis. Ņemot vērā šī brīža situāciju ar Covid-19, ir skaidrs, ka 2021. gadā šī tendence augs – pieaugs gan online pircēju skaits, gan arī veikto pirkumu biežums.
Tas būs liels izaicinājums interneta veikaliem, jo, pirmkārt, būtiski pieaugs slodze uz klientu atbalsta dienestiem, otrkārt, būs jāmeklē risinājumi “e-komercijas galvassāpei” – pieaugošai preču atgriešanai. Tāpat būs jāsaglabā arī 1-2 dienu piegādes laiks, kas šobrīd ir svarīgs kā nekad.
Interneta veikali, kas tiks galā ar šiem sarežģītajiem izaicinājumiem noteikti pastiprinās savas konkurences pozīcijas tirgū un būs gandarīti par sasniegtajiem rezultātiem 2021.gadā.”