Efektīvas Facebook kampaņas veidošanas 6 vadlīnijas

Latvijā sociālajam tīklam Facebook ik mēnesi ir 600 000 – 700 000 aktīvo lietotāju vecuma grupā virs 18 gadiem (Audience Insights dati). Tas ir lielisks mārketinga instruments, kas pareizi izmantots, ar salīdzinoši nelielām izmaksām var sasniegt augstus rezultātus. Taču pirms sākt reklāmas kampaņu Facebook sociālajā vietnē, svarīgi iepazīties ar pāris Facebook reklāmas pamatprincipiem, kas paaugstinās reklāmas efektivitāti un ļaus sasniegt KPI (mērķus) ar zemākām izmaksām.

Jāņem vērā Facebook kā mārketinga kanāla specifiku, jo tas var un spēj nogādāt reklāmu tieši pie auditorijas, kurai par to būs vislielākā interese, turklāt ļoti personīgā veidā – reklāma nokļūst cilvēka Facebook profilā – viņa Timeline  News Feed (Jaunumos) starp  draugu un radinieku bildēm un postiem (ierakstiem).

Facebook lietotājs lielā mērā pats nosaka sava News Feed saturu, tas atspoguļo ne tikai lietotāja draugu loku, bet arī intereses, uzvedību portālā utt. Līdz ar to Facebook lietotāja News Feed rāda tikai tās reklāmas, kuras uzskata par piemērotām tieši konkrētajam cilvēkam.

Iepazīsimies ar svarīgākajām efektīvas Facebook reklāmas kampaņas vadlīnijām:

1. Skaidri noteikti mērķi

Katra kampaņa ir jāsāk ar mērķa izvirzīšanu. Mērķis ir darbība, kuru lietotājam ir  jāveic pēc reklāmas ieraudzīšanas un, kuru var izmērīt. Facebook piedāvā dažādas reklāmas optimizēšanas un pielāgošanas iespējas atkarībā no definētā mērķa. Piemēram, ja tiek izvirzīts mērķis palielināt apmeklētāju skaitu uzņēmuma mājaslapā, Facebook rādīs reklāmu cilvēkiem, kuriem ir tendence klikšķināt uz reklāmām. Tātad – pareiza mērķa izvēle palīdz reklāmai nokļūt pie mērķauditorijas.

 

Facebook piedāvātā reklāmas kampaņu mērķu izvēle:

Facebook reklāmas kampaņu mērķu izvēle

2. Atbilstoši izvēlēta auditorija

Sākot reklamēt preci vai pakalpojumu, jābūt skaidrai vīzijai, kāds ir potenciālais klients.  Līdz ar to vispirms ir jānosaka, kam reklāma ir paredzēta. Atšķirībā no TV vai radio, kur reklāmu saņem visi, kuri tobrīd ir ieslēguši ierīci, Facebook to piegādās tieši vēlamajam cilvēkam brīdī, kad viņš izmanto savu profilu. Jo skaidrāka ir vīzija par klientu, jo precīzāk būs iespējams veikt auditorijas segmentēšanu.

3. Precīzi auditorijas segmentēšana

Facebook piedāvā plašas iespējas atlasīt piemērotu auditoriju katrai kampaņai. Vienkāršākajā variantā ir iespējams atlasīt cilvēkus pēc vecuma, dzimuma, dzīvesvietas (atrašanās vietas) un interesēm. Taču atlases kritērijus var papildināt teju bezgalīgi. Piemēram, ja ir vēlme reklamēt kāzu kleitu, var atlasīt sievietes, kuras nesen saderinājušās (atlasīt pēc attiecību statusa), ja reklamē bērnu preces – atlasīt tikai lietotājus, kuriem ir bērni (atlasīt pēc ģimenes stāvokļa) utt. Jo precīzāk tiks segmentēta auditorija, jo reklāma efektīvāk veiks savu funkciju. Ja auditorija segmentēta, tiek maksāts par reklāmas izrādīšanu potenciālajiem klientiem, nevis dažādiem portāla lietotājiem, kuriem, iespējams, pakalpojums vai prece vispār nav aktuāla (piemēram, sievietei izrāda vīriešu uzvalku reklāmu).

Var sastādīt vairākas mērķauditorijas pēc dažādiem segmentiem, lai vēlāk, kad reklāmas kampaņa uzsākta, būtu iespējams salīdzināt, kurā auditorijā reklāma izraisa lielāku atsaucību un atdevi.

Facebook segmentu izvēle

4. Kvalitatīvs vizuālais reklāmas tēls

Pirmie trīs punkti ir Facebook reklāmas pamats. Gluži kā ceļot māju –  pamatiem ir jābūt spēcīgiem, lai noturētu konstrukciju. Tāpat arī Facebook reklāmas pamatiem jābūt pietiekoši spēcīgiem, lai nogādātu reklāmu līdz mērķim – potenciālajam klientam. BET! Kad reklāma ir nonākusi pie cilvēka, tai jābūt kvalitatīvai, vizuāli uzrunājošai un saprotamai. Reklāmai tiek dotas vien pāris sekundes, lai piesaistītu uzmanību un izraisītu interesi. Ja šo pāris sekunžu laikā nav iespējams saprast, kas tiek reklamēts, kā tas būtu piemērots tieši šim lietotājam un kā iepazīties ar preci vai pakalpojumu, reklāma tiek patīta tālāk, tā nav izpildījusi savu uzdevumu. Reklāmā ir svarīgi iekļaut:

  • kvalitatīvu, spilgtu un saprotamu attēlu, kas noķer uzmanību;
  • tekstu par preci un pakalpojumu – tekstam jābūt īsam, lakoniskam, viegli uztveramam, jāatspoguļo galvenā doma;
  • mājaslapas adresi;
  • “Call To Action” pogu, kas norāda uz vēlamajām darbībām – pērc tagad!, piesakies tagad!, uzzini vairāk! utt.

 

Aplūkosim dažus Facebook reklāmu piemērus:

Pirmjā reklāmā – nav saprotams, kāds produkts vai pakalpojums tiek reklamēts.

Facebook neveiksmīgas reklāmas piemērs

Otrajā  reklāmā – daudz drukas un pareizrakstības kļūdu.

Facebook neveiksmīgas reklāmas piemērs

Trešajā reklāmā –  nepiemērota attēla izvēle.

Facebook neveiksmīgas reklāmas piemērs

5. Piemērota reklāma visām ierīcēm un izvietojumam

Bieži vien, izveidojot reklāmu tiek aizmirsts, ka viena un tā pati reklāma var nebūt piemērota gan aplūkošanai datora ekrānā, gan mobilajā telefonā.  Vairāk nekā puse (56,5%) Facebook lietotāju izmanto sociālo vietni tikai mobilajos telefonos. Tātad ir milzīga nozīme tieši reklāmai, kas piemērota mobilā telefona ekrānam.  Protams, ir iespējams izveidot vienu reklāmu visām ierīcēm un izvietojumiem, taču pirms to palaist, nepieciešams pārliecināties, kā reklāmas izskats mainās atkarībā no ierīces un izvietojuma.

Ja vēlas reklāmu, kas paredzēta datoram, izrādīt ne vien Facebook lietotāju News Feed, bet arī Timeline labajā pusē (Right Side Column), ir jāatceras, ka labās puses kolonnā reklāma izskatās daudz mazāka nekā News Feed, līdz ar to attēlam ir jābūt saprotamam arī šajā mazajā izmērā!

Facebook reklāma. Device izvēle

Daži piemēri, kad reklāmas izvietojums nav bijis veiksmīgs un reklāma zaudē savu kvalitāti (reklāmas no labās puses kolonnas).

Pirmajā reklāmā – nav salasāma daļa teksta.

Facebook side bar ad

Otrajā reklāmā – neskaidrs attēls.

Facebook side bar ad

6. Reklāmas analīze un vēlamā KPI (rezultāta) noteikšana

Vēl joprojam daudzi reklāmdevēji vērtē reklāmas efektivitāti, analizējot klikšķus. Tikai retajos gadījumos šāda pieeja ir pamatota. Lielākoties šāda pieeja uzņēmumiem paver plašas iespējas būt neefektīviem, pazaudēt naudu. Viena no svarīgākajām Facebook reklāmas vadlīnijām ir pareizo KPI (mērķu) noteikšana un rezultāta analīze. Atkarībā no situācijas uzņēmējs var izvēlēties vienu vai vairākus rādītājus, pēc kuriem vērtēt reklāmas atdevi. Facebook piedāvā plašas analīzes iespējas. Mēs izklāstīsim Facebook KPI jautājumu mūsu turpmākos rakstos, jo šī tēma ir ļoti svarīga. Šeit tikai īsumā minēsim dažius iespējamos KPI:

  • Reach
  • Frequency
  • CPA
  • Conversions
  • ROAS
  • Clicks (atsevišķos gadījumos)

Daži no Facebook piedāvātajiem reklāmas analīzes kritērijiem:

Facebook reklāmas analīze

Vēlam veiksmi efektīvu Facebook reklāmu izstrādāšanā un sekojiet mūsu Facebook lapai, lai jau drīzumā uzzinātu TOP8 momentus, kas jāņem vērā, lai samazinātu Facebook reklāmas neefektīvās izmaksas!