Pieaug mobilā interneta lietotāju skaits visās vecuma grupās

Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts

Šī gada 3. decembrī notika travelnews.lv organizētais seminārs par mobilā interneta attīstības tendencēm Latvijā – “Bez mobilās versijas uzņēmums pazūd no ekrāna”. Seminārā uzstājās iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs Dr.Sergejs Volvenkins, kā arī Aivars Mackevičs (travelnews.lv), Artūrs Mednis (Inspired Digital) un Markus Rožkalns (Graftik).

Mobilais mārketings

Sergejs klātesošos iepazīstināja ar tēmu “Google Analytics dati Jūsu biznesam”, bet faktiski bez Google Analytics tika apskatīti arī citi avoti (CSP, Google Consumer Barometer utt.).

Prezentācijas sākumā Sergejs sniedza ieskatu tajā, kas noticis ar mobilā interneta izmantošanu pēdējo 3 gadu laikā. Par piemēru tika paņemts uzņēmums, kuram 3 gadu laikā digitālie komunikācijas kanāli būtiski netika mainīti. Trafiks no mobilajiem tālruņiem pieauga par 1200+%.

Mobile

2015. gadā iedzīvotāju skaits, kas lieto internetu mobilajos telefonos, ir 38.5%, kas ir gandrīz 765 000 cilvēku (avots: CSP). Salīdzinājumā ar 2014. gadu šis rādītājs pieaudzis par 36%. Pieaugums vērojams visās vecuma grupās. Vislielākais pieaugums novērots 65-74 gadu vecuma grupā (par 200%). Bet, neskatoties uz tik lielu pieaugumu, šīs grupas īpatsvars ir nebūtisks.

Lietotāji, kas izmanto viedtālruņus. 2015

Straujš pieaugums novērots arī 35-54 gadu vecuma grupās (35-44 gadi +56%; 45-54 gadi +82%). Uzņēmējiem, kam svarīgi interneta mārketinga jautājumi, šis ir ļoti pozitīvs signāls, jo arvien vairāk cilvēku no vecuma grupām ar augstāku maksātspēju sāk izmantot internetu.

Mobila interneta izmantošana

Pēc Google Consumer Barometer pētījuma rezultātiem visbiežāk mobilo internetu izmanto, lai meklētu informāciju Google meklētājā (38%), izmantotu sociālos tīklus (37%), pārbaudītu e-pastu (35%), skatītos video (31%), meklētu adreses, maršrutus (18%). Tikai 23% lietotāju izmanto mobilo internetu, lai tūlīt rīkotos (pirktu, zvanītu, meklētu maršrutu uz veikalu utt.). Pārējie lietotāji atrodas agrākos pirkuma procesa posmos.

Ņemot vērā mobila interneta lietotāju īpatsvaru, uzņēmējiem svarīgi izzināt galvenās iespējas, ko sniedz mobilais mārketings. Visbiežāk cilvēki sērfo internetā no mobilā telefona, kad atrodas agrākos pirkuma procesa posmos. Piemēram, kad salīdzina produktus, meklē papildus informāciju utt. Šo īpatnību svarīgi atcerēties, jo tas ietekmē gan komunikāciju, gan KPI saturu, gan reklāmas kampaņu analīzes tehnikas.

Sergejs Volvenkins, Digitāla mārketinga eksperts