Top 16 AdWords rādītāji e-grāmata

Search engine optimization jeb mājas lapas SEO optimizācija iesācējiem. 4. daļa

Turpinām mūsu rakstu sēriju par mājas lapu SEO optimizāciju.

1.daļa ir šeit. 2.daļa šeit. 3.daļa šeit. 4.daļa šeit.

Cik svarīgs ir lapas vērtējums?

Kad Google vēl nesen bija sākusi savu darbību, lapas vērtējums bija pats svarīgākais faktors labai pozīcijai. Un kad SEO speciālisti saprata šo algoritmu, SEO klientiem bija iespēja sasniegt lieliskus pārdošanas rezultātus ar lapas vērtējuma palīdzību. Šīs saites kļuva daudz autoritatīvākas kā Google paredzēja. Kopš tā laika, Google un citas meklētājprogrammas, nepārtraukti ir pilnveidojušas lapas vērtēšanas sistēmu, un gadu laikā tās nozīme kopumā ir samazinājusies.

Viena no jaunākajām Google taktikām ir Google Toolbar lapas vērtējuma atjaunināšana tikai četras reizes gadā, nevis katru nedēļu, kas SEO speciālistiem rada grūtības noteikt lapas reālo vērtējumu. Vēl viena no taktikām ir aizliegt lapas, par kuru ir zināms, ka tā pārdod lapas linkus no tās lapas kuras Page Rank ir augsts. Un tomēr, Google nevar izmantot šo taktiku pārāk daudz, jo tad rodas risks nenovērtēt tiešām kvalitatīvas mājas lapas patiesumu.

Tā ir cīņa, kura norisinās starp Google un SEO speciālistiem, kura tik drīz noteikti nebeigsies.

Kur lai es iegūstu lapas vērtējumu savai lapai?

Mēs esam nonākuši līdz daļai, kurā patiešām nepieciešams strādāt lai sasniegtu rezultātus. Tas ir grūti, bet augstam lapas vērtējumam, noteikti būtu jābūt Jūsu ilgtermiņa SEO stratēģijai.

Vienīgais ceļš kā iegūt lapas vērtējumu ir saņemt linku no lapas, kurai jau ir augsts lapas vērtējums. Tas nozīmē, ka liels skaits linku iegūšana no lapām, kuru lapas vērtējums ir 0 nepalīdzēs sasniegt vēlamo rezultātu. Lai gan, piemēram, viens links no lapas, kuras vērtējums ir 6, var ļoti ātri Jūsu lapai sasniegt vērtējumu 5, ja šai lapai Google uzticas un šai saitei nav „kaudze” ar linkiem no citām ne tik kvalitatīvām saitēm.

Lapas vērtējuma process ir tiešā veidā saistīts ar linku iegūšanu no augstu vērtētajām mājas lapām. Šos linkus ir iespējams iegūt bezmaksas ceļā, gan arī nopērkot tos.

Kopsavilkums – lapas vērtēšana

Lai gan, ne tik svarīgi, kā tas bija agrāk, lapas vērtējums joprojām var būt izšķirošs faktors, kas uzlabo Jūsu mājas lapas pozīciju meklēšanas programmās. Protams, ne tikai tas, bet labs pozīciju paaugstināšanas faktors ir arī plānot, no kurām lapām Jums būtu nepieciešams iegūt linkus. Lapas ar vērtējumu 0, visdrīzāk Google ir sodījusi, vai arī lapu linki nav pietiekami autoritatīvi.

SEO nosaukuma tagi

Pirmkārt un vissvarīgāk, veicot iekšējo mājas lapas optimizāciju, ir Title tag jeb virsraksts (<title></title>). Daudzi lietotāji, kuri veic mājas lapas ārējo optimizāciju vai izveido lapu WYSIWYG redaktorā, aizmirst par pēdējo meta tagu, kurš joprojām sniedz rezultātu uzlabojumus lapas vērtējumā, meklētājprogrammās.

Priekšrocības izmantojot optimizētus title tagus var iedalīt 3 veidos:

  1. Lietotājs meklētājprogrammā, meklējot  Jūsu atslēgvārdu, redzēs Jūsu mājas lapu izceltu gadījumā, ja lietotāja meklētā frāzes sakritīs ar Jūsu lapas nosaukuma frāzi. Šāda opcija ievērojami palielina klikšķu skaitu uz Jūsu mājas lapu, un patiesībā, izmantojot title tagus, Jums ir iespēja izkonkurēt augstākas pozīcijas lapas, gadījumā, ja konkurenti savus title tags nav optimizējuši.
  2. Tā ir iespēja palielināt savas pozīcijas meklētājprogrammā.
  3. Tas palīdz programmai iedalīt lapas, kuras varētu izskatīties līdzīgi.

Lielāks klikšķu skaits

Meklētājprogrammu optimizācija nav saistīta tikai ar pirmās pozīcijas sasniegšanu. Drīzāk runa ir par pēc iespējas lielāku apmeklētāju plūsmas ieguvumu, proporcionāli ieguldītajam darbam. Ja Jūs, piemēram, ieņemat 6 pozīciju, pēc atslēgvārda „bezmaksas saldējums”, bet gan Jūs, gan Jūsu konkurenti aizmirstat to iekļaut lapas nosaukumā, ļoti liela iespēja, ka lietotājs, kurš veic meklēšanu, neredzēs atšķirību starp Jums un Jūsu konkurentiem.

Un tomēr, ja Jūs mainīsiet lapas virsrakstu uz frāzi „bezmaksas saldējums”, kad lietotājs veiks meklēšanu, Jūsu mājas lapa parādīsies treknrakstā. Šāda opcija ievērojami palielina meklētāja vēlmi apskatīt Jūsu mājas lapu, jo Jūsu lapa radīs ļoti piemērotu un atbilstošu priekšstatu meklētajam atslēgvārdam.

Labāka pozīcija

Pārāk daudzi lietotāji uzskata, ka lapas nosaukuma vieta ir tā vieta, kurā tiek rakstīts uzņēmējdarbības un domēna nosaukums. Tas ir maldīgs uzskats, jo šādā veidā tiek izšķērdēts viens no vienkāršākajiem veidiem kā Jūs meklētājprogrammai varētu kategorizēt un piešķirt atpazīstamību savai lapai, piemēram, www.svaigidarzeni.lv. Lai gan cilvēki var nepamanīt lapas nosaukumu, meklētājprogrammai tas ir ļoti svarīgi.

Izmantojiet šo iespēju un izvēlieties vissvarīgāko un atbilstošāko atslēgvārdu Jūsu biznesam, jo ļoti daudzas mājas lapas šādu bezmaksas iespēju palaiž garām.

Bet, ja Jūs joprojām vēlaties lapas nosaukumā iekļaut uzņēmuma vai domēna nosaukumu, dariet to kopā ar Jūsu izvēlēto galveno atslēgvārdu, piemēram, svaigi darzeni – eko.lv, šādā veidā Jūs joprojām saglabāsiet atslēgvārda svarīgumu jeb atbilstību meklētājprogrammā.

Tev varētu interesēt arī: