[SEO] Google Penguin 4.0 atjauninājums – kas tas ir un kā tas var ietekmēt jūsu uzņēmuma mājaslapas pozīcijas Google meklētājā?
Google meklētājprogramma regulāri tiek uzlabota un tās algoritmi tiek papildināti ar arvien jaunām funkcijām. Pēdējos gados Google ir izlaidis vairākus būtiskus algoritmus. Zemāk redzamajā attēlā daži no tiem norādīti hronoloģiskā secībā:
Šie atjauninājumi ne reizi vien ir pilnībā mainījuši to, kā raugāmies uz SEO un teju katrs, kas jau ilgu laiku ir pazīstams ar Google meklētājprogrammas lietošanu, ir pamanījis, ka meklēšanas rezultātu atbilstība un kvalitāte gadu gaitā ir būtiski uzlabojusies.
Google meklētājprogramma paļaujas uz vairāk kā 200 unikāliem signāliem, kas ļaut sniegt pēc iespējas kvalitatīvākus un precīzākus rezultātus atbilstoši lietotāja vaicājumam. Viens ļoti specifisks signāls ir Pengiun, kurš tika izlaists 2012. gadā.
Penguin ir algoritma atjauninājums, kura mērķis ir labāk identificēt un “izķert” mājaslapas, kas nodarbojas ar spamu, lai sasniegtu augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Tā mērķis, apvienojumā ar Panda algoritmu ir meklēšanas rezultātos paaugstināt pozīcijas augstas kvalitātes mājaslapām, samazinot pozīcijas zemas kvalitātes lapām.
Pēc vairāk kā divus gadus ilgas gaidīšanas, Google ir apstiprinājusi Penguin 4.0 iznākšanu visās valodās 2016. gada 23. septembrī.
Kādas izmaiņas sagaidāmas:
- “Penguin” tagad ir reāllaika. Iepriekš mājaslapu saraksts, kuras ietekmēja “Penguin” algoritms tika vienlaicīgi, periodiski atjaunots. Kad mājaslapas uzturētājs būtiski uzlaboja mājas lapu un tās redzamību internetā, vairāki Google algoritmi to teju uzreiz ņēma vērā, taču citus, kā Penguin bija nepieciešams atjaunot. Ar šīm izmaiņām, Penguin dati tiek atjaunoti reāllaikā, tādēļ izmaiņas būs redzamas daudz ātrāk, lielākoties uzreiz pēc tam, kad to apmeklē rāpuļprogramma (crawler) un lapas indeksācija tiek atjaunota (reindex).
- Penguin tagad ir sašķeltāks. Tas nozīmē, ka algoritms samazinās konkrētas mājaslapas sadaļas pozīcijas, ja saskatīs tajā spama signālus, taču netiks uzreiz skartas visas mājaslapas pozīcijas.
Google Webmaster blogā arī norāda, ka, lai arī internets gadu gaitā mainās ļoti strauji, tomēr mājaslapas uzturētājiem vienmēr vajadzētu koncentrēties uz lieliska satura un saistošu vietņu izveidi. Svarīgi arī atcerēties, ka atjauninājumi, kā Penguin ir tikai viens no 200 signāliem, kas tiek izmantoti pozīciju noteikšanai.
Varam secināt, ka Penguin ir solis pretī precīzākai un ātrākai spama izskaušanai un arī dod iespēju mājaslapas uzturētājiem ātrāk reaģēt un redzēt rezultātu veiktajiem uzlabojumiem. Pozitīvs faktors ir arī katras vietnes lapas atsevišķa vērtēšana, tādējādi, ja kādas lapas atpakaļsaišu profils Google algoritmiem var šķist neatbilstošs tās prasībām, visas mājas lapas pozīcijas netiks skartas uzreiz.
Ja vēlaties saņemt vairāk klientu no Google, piesakiet bezmaksas konsultāciju vai mājas lapas SEO auditu – sv@imarketings.lv